Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 80,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~ali
Toyota Auris II
Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Ogólnie ok - przez 4 lat nie było najmniejszej usterki, komfort spoko, osiągi nie porywają ale jak na 100 koni to do spokojnej jazdy wystarcza. Jak na wersję standard to dobre wyposażenie dali: automatyczna klima, sterowanie radiem z kierownicy, wejście usb, dużo schowków, wygodne fotele, światła do jazdy dziennej. Skrzynia 6-biegowa pozwala jechać oszczędnie w trasie. Minusy: trochę niskie zawieszenie (14 cm prześwitu, podczas gdy np. toyota gt ma 13cm, civic type-r też ma 13cm) - lepiej unikać krawężników. Wcześniej miałem astrę III, której żaden krawężnik nie był straszny przy 18cm prześwitu :) Spalanie ok, miasto 7,5 a trasa czasem nawet poniżej 5 litrów. Bardzo precyzyjna skrzynia biegów. Opony mają 15 cali więc ceny są atrakcyjne. Auris jest wygodny, nie chce się nim cisnąć, lepiej jest po prostu spokojnie się nim toczyć z dozwoloną prędkością. Ogólnie wygodne i niezawodne autko,
3,2
~Jp
Toyota Auris II
Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Otrzymałem to auto jako zastępcze jednak wcześniej wielokrotnie jeżdziałem toyotami, corollami, avensisem, verso. Były fajne. Auris rozczarowuje. To jest jakaś pomyłka. Sam samochód jaki jest każdy widzi ale wnętrze i użyte do niego materiały są gorsze niż w hyundaiu pony z ubiegłego stulecia. W połaczeniu z pokracznym designem czyni to auto czymś niezrozumiałym. Jak można było spłodzić coś tak okropnego, co w niczym nie czyni tego auta przyjaznym dla użytkownika. To jeden z tych samochodów, którym trzeba dojechać do celu i wysiąść bez ochoty przejechania kolejnych kilometrów. W tym samochodzie wszystko jest plastikowe, tanie, twarde. Do tego tandetne niebieskie podświetlenie i zegarek rodem z czasów casio z melodyjkami. Plusem jest to, że całość można wyczyścić wodą z konewki bez obawy, że się zniszczy. Silnik słaby, głośny a spalanie na bardzo przeciętnym poziomie. Jedyne co można pochwalić to zawieszenie i trakcję ale to stanowczo za mało aby dać więcej niż trzy gwiazdki. Szkoda.
3,6
~ACAD
Toyota Auris II
Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Dziwię się, że takie nijakie do bólu auto ma swoich zagorzałych zwolenników. Samochód użytkowany przez tydzień jako auto zastępcze z serwisu. Nie wiem jak ten samochód może wzbudzać u kogoś jakiekolwiek emocje. Jest to zwykłe wozidełko, chyba na dzień dzisiejszy najnudniejszy kompakt na rynku.... Dla mnie jest to wręcz brzydki samochód, ale to już kwestia gustu. Na co dzień jeżdżę samochodem OPEL ASTRA K z 2016 roku i do tego auta będę głównie odnosił się w moich opiniach.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 14
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d