Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1400-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~BS
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Autko posiadam od około roku, Wcześniej pracowało w firmie do ok. 100 000 km przebiegu. Cały czas serwisowane w Toyocie i przez ten czas poza wymianami olejów, filtrów tylko tarcze i klocki hamulcowe były wymieniane. Przez czas mojej eksploatacji również nie było żadnych usterek. Nawet akumulator jeszcze oryginalny. Nawe dłuższe trasy nie męczą, zaletą jest ruchomy podłokietnik. Bardzo przydatny jest też asystent ruszania pod górę (dostępny jest w każdej wersji wyposażenia). Kamera cofania bardzo się przydaje, dobry widok. System multimedialny działa dobrze, co ważne jest też powiązany z wyświetlaczem między zegarami. Samochód z tym silnikiem nie jest dla osób które chcą pierwsze ruszyć spod świateł. Jednak potrzebuje te 13 s do 100. Ale odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem. Nie udało mi się przekroczyć 7l/100 km (autostrada przy 160 km/h) W mieście pali ok. 5,5 l, poza miastem jadąc ok 90 km/h można zejść poniżej 4 nawet do 3,5 l. Jeżeli będziemy podróżować z kompletem pasażerów może trochę brakować mocy, ale da się normalnie jechać. Natomiast przy 1-2 pasażerach jest to bardzo dynamiczne auto. Pomimo posiadania DPF nie było z nim żadnych problemów a ma już 130 tys. km. Procedura oczyszczania DPF uruchamia się co ok. 600-650 km. Wadą mogą być żarówki w światłach mijania. Pomimo że są halogenowe to nie jest to H7 tylko dość drogie HIR2 i nie wszędzie można je kupić.
4,3
~Al
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Samochód jest moim narzędziem pracy. Mam to autko około 1,5 roku; na zegarach stuknęło 70tyś. W trasie Albania - Macedonia; kilka razy do Francji; tysiące km po Polsce. Większość dystansu w pojedynkę. Służbowe auto flotowe, najwyższa opcja wyposażenia - wyjątkowo ciekawe bajery, które ułatwiają życie - automatyczne wycieraczki, automatyczne światła (zdejmuje długie szybciej niż zdążę zareagować, tym bardziej gdy jestem zmęczony), rozpoznawanie znaków w brew pozorom często się przydaje - przypomina, chociaż potrafi wprowadzić w błąd (ale to nie wina auta, a niekonsekwentnego oznakowania dróg). Z tych bardziej przyziemnych, cała masa bajerów, które zwalniają z myślenia (to nie zawsze jest dobre, ale cholernie wygodne!), jak kamera cofania - świetny wynalazek, asystent ruszania pod górę, który zablokuje koła po tym jak puścisz hamulec a zanim jeszcze ruszysz; doskonały tempomat - w trasie odpoczywam. Przemyślane sterowanie z kierownicy - masa informacji do sprawdzenia/zmiany wyświetlania na zegarach, bez odrywania wzroku, obracania głowy na ekran. Możliwość całkowitego wyłączenia wyświetlacza - w trasie w nocy - super. Od kiedy jeżdżę Auriską nie wyobrażam sobie auta bez bluetooth - wsiadam i wszystko dzieje się samo - łączy się od razu. SMS i Mail wyświetla na ekranie głównym, można skonfigurować automatyczne odpowiedzi, jeden klik w ekran podczas jazdy i wysyła szablon. Zestaw głośnomówiący super - minusem jest to, że rozmówcę często słychać na zewnątrz auta. Silnik elastyczny, cichy i kulturalny aż dziwne jak na diesla. Jak jadę sam (69kg) z lekką walizką, to mocy nie brakuje. Nie jest to rakieta, ale na każdym biegu ma odejście. Dużo zależy od paliwa. Po tankowaniu na wiosce, wyjeżdżony bak i refill na Statoil - różnica znaczna, wyczuwalna. Bardzo przyjazne, godne polecenia autko. Fakt, że nie wszystko mi się wizualnie podoba (kształt przodu charakterystyczny dla japończyka, wnętrze - ale można się przyzwyczaić. Spalanie przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym mam teraz równo 5,0. W trasie dochodzi o 8litrów (duże szybkości, stale ponad 160). Jadąc do 140km/h można w trasie zrobić poniżej 5l, chociaż nie miałem tyle cierpliwości, żeby to sprawdzić. Porównywałem z identycznym auris kolegi benzyna 1,6 - na krótkiej trasie 350km w jedną stronę - absolutnie to nie jeździ, trzeba pałować, spalanie 9l benzyny, wachlowanie lewarkiem zmiany biegów i ciągłe prośby w kierunku silnika 'no dawaj', 'szybciej' itp. Jazda testowa w salonie hybrydą, ale dosłownie 8km, większość w korku. Mojego dieselka bym nie zamienił, chyba że na mocniejszy, ale porównanie mam tylko z Avensis 2,0 więc nie miarodajne. Słowem podsumowania - to autko sprawia, że długie trasy nie są męczące - doskonałe narzędzie pracy, wygodne i eleganckie. Autko oklejone firmowo, wielokrotnie jak podjeżdżałem do klientów komentowali z podziwem, że firmę stać na takie auto (a to przecież nie jest żadna limuzyna... Robi efekt i jest super wygodne.
3,8
~xe84
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Największy mój zawód z posiadanych dotychczas Toyot , a miałem ich w sumie 6. Silnik za słaby do tego auta, choć ekonomiczny. Układ jezdny z gumy, koło 17" zabierają cały komfort a wygłuszenia w tym aucie brak. Wersja sprzed Fl miała o wiele lepsze wygłuszenie. Radio tragedia. Zgłaśnianie niewiele pomoaga.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 14
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting