Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Kombi 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Silnik

Wybrane oceny

3,1
~Tomek
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Auto kupiłem sprowadzone z Belgii ze stanem licznika 180 000. Jeździłem nim 8 lat i obecnie auto jest na złom :-( Najpierw pozytywy: blacha super. Totalnie zero rdzy, to jest ewenement dziś. W prowadzeniu wygodne, ciche. I tyle pozytywów. Koszty utrzymania były conajmniej duże. Raz miałem awarię hamulców na trasie, puścił bęben z tyłu i straciłem zupełnie możliwość hamowania. Całe szczeście że byłem na trascie a nie w mieście.Poza tym miałem poważny wyciek oleju (musiałem robić turbo i nowy kolejny rozrząd). Dość częste awarie zawieszenia. Jakiś wyciek oleju praktycznie co wiosnę. W tym roku zaczęły się drgania, diagnoza to brak ciśnienia w jednym cylindrze. Po wstępnym rozebraniu silnika nic nie wiadomo, trzeba by go cały rozebrać bo awaria jest gdzieś od dołu. Koszty naprawy ogromne, więc auto idzie na złom. Jak ktoś chce sporo dobrych części to może jeszcze pisać: tomekbul@gmail.com. Za miesiąc Toyoty juź nie będzie. Auto ma ode mnie za ten silnik ocenę absolutnie negatywną, niemniej sądzę że niestety oszukał mnie handlarz i te 100 000 km mogę spokojnie dodać do tego co na liczniku. I tutaj upatruję problemu, a może po prostu trafiłem na pechowy egzemplarz. W każym razie nigdy więcej nie kupię diesla! pozdrawiam
4,6
~jarek.figiel@gmail.com
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Witam zamieszczam kolejną już ocenę mojej Toyotki, pierwszą napisałem na świeżo, pół roku temu, teraz mam za sobą20tys kilometrów i mogę co nie co więcej napisać/zweryfikować. Pierwszą uwagą jaką chciałbym się podzielić to ceny części zamiennych i eksploatacyjnych- to mit że sąone drogie, trzeba tylko troszkę się pointeresować co i jak i gdzie. Musiałem zrobić niestety wszystko z hamulcami (tarcze+klocki- Lukas, szczęki- Lukas, linka hamulca- wszystkie 3 części) i nie wyniosło mnie to wiele więcej niż w poprzedniej Skodzie Felicji. Elementy gumowe polecam jednak oryginalne, wymieniałem końcówki drążków stabilizacyjnych- oryginał 60zł sztuka, zamiennik 10zł, ale nie wytrzyma więcej nad 20-30tys km. Olej- tu sprawy mają się tak: autko ma (wg tego co licznik pokazuje) 270tys km i nie można się oszukiwać, że nie będzie brało oleju, jednak ja wymieniam olej co 10-12 tys km i na tym dystansie ubytek nie przekracza pół litra, więc nic nie dolewam, tylko wymieniam. Nie oszczędzam też na oleju, tylko MOTUL półsyntetyk, trzeba zapłacić 160zł za 5l, ale warto. W aucie na pewno brakuje mocy, ale można z tym żyć (w przeciwieństwie do VW SDI- no ale tam nie ma turbo). Jak się człowiek nauczy już auta i pozna jego wszystkie punkty to można sprawić, że będzie żwawe. Przestrzeń: ostatnio miałem duży remont mieszkania- wszystko sam sobie przywoziłem, mało brakło, a zmieściły by się wszystkie meble kuchenne na raz (niestety weszło 6 z 8 szafek, na 7 zabrakło paru cm...albo determinacji)
4,9
~ambienT
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Po kilku miesiącach użytkowania tego auta pozostaje mi ocenić je na 5 z dużym plusem. Mimo wieku (14 lat) oraz przebiegu (przynajmniej 266k) auto spełnia moje wymogi pod względem pakowności, bezawaryjności i komfortu. Dodatkowo pozytywnie zaskakuje też zużycie paliwa oraz porządne zabezpieczenie antykorozyjne. Minusem jest ubogie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (tylko 2 poduszki czołowe) oraz wyolbrzymione ceny niektórych części zamiennych w ASO.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Kombi 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Witam wracałem z Holandii z kolegami 1250 km autostrady cały czas 130km/h czasem tir zblokował więc musiałem podganiać kumpli tak pod 160km/h + klima spalanie 6,4 lita. Warszawa do pracy w 2 strony 64km rano bez korków po południu stojąc troszkę w korkach od 6,3 do 6,7. Trasa bardzo spokojnie 80-90 bez wyprzedzania i zatrzymywania oraz delikatne operowanie pedałem gazu a w nocy 4,6 litra mój najlepszy wynik tym autem ciekawe czy da się mniej? Tak poza tym ok mógłby być żwawszy. Samochód mam 2 miesiące i zrobiłem w tym czasie 8 tyś km Pozdrawiam
6,5
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Średnie spalanie ON - 6 litrów, zasięg ok 1000 km, ceny podstawowych części eksploatacyjnych w normie, duża liczba zamienników, ASO ze swoimi cenami przesadza! O wiele mniejszy popyt wśród złodziei niż niemiecka konkurencja.
8,1
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
po silniku 2.0 (90km) spodziewalem sie wiekszych oszczednosci, za 50 zł przejade jedynie 100km, no ale jak ktos jezdzi do 120km/h nie bedzie narzekac, wydmuchana uszczelka pod glowica doskwiera, naprawa nieoplacalna ale mozna z tym jezdzic, nie bierze oleju wogole 10w40 od wymiany do wymiany co 15.000, rozrzad co 150.000

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Kombi