Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Toyota Avensis I Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 - 2002
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Avensis została zaprezentowana w 1997 roku jako następca udanej Cariny E. Model pod wieloma względami przypominał swojego poprzednika (podobna, choć unowocześniona sylwetka, detale stylizacyjne i te same silniki) i z roli zastąpienia go wywiązał się bardzo dobrze. W 2000 roku Avensis został poddany gruntownej modernizacji. Dwa lata później na bazie modelu zbudowany został minivan Avensis Verso (w Japonii sprzedawany jako Toyota Ipsum). Produkcję Avensis I zakończono w 2003 roku.
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Oceny Toyota Avensis I Sedan 2.0 TD 90 KM 66 kW

Ogólna ocena
4,31
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Drobne usterki + Poważne usterki
WADY - Układ jezdny - Koszty utrzymania - Karoseria

Dane techniczne Toyota Avensis I Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002

Podstawowe parametry Toyota Avensis I Sedan 2.0 TD 90KM 66kW
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu Toyota Avensis I Sedan 2.0 TD 90KM 66kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 72

Tarcze hamulcowe - przednie.

dodał: ~mariobrother, 9 lat temu
Odkształcenie, wynikające z przegrzewania się tarcz-kola przednie. W początkowej fazie objawem są drgania kierownicy przy prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h, a także drgania przenoszące się na kierownicę przy hamowaniu. Później efekt się nasila. Przetoczenie tarcz daje pożądany efekt na ok. 20-40 tys km (koszt wymiany tarcz wraz z klockami to średnio ok. 500 zł-oczywiście tarcze i klocki to zamienniki).

Przepalające się sondy Lambda w katalizatorze.

dodał: ~Piotr, 9 lat temu
KRÓTKO- 4 SONDY LAMBDA- dwie za i dwie przed katalizatorem ( przepalony obwód grzewczy)- drobne uszkodzenie, ale cena części wyśrubowana- ok. 900 zł. W jeździe nie przeszkadza, poza palącą się lampką kontrolną awarii silnika. Brak możliwości obejścia, jak i niedostępność odpowiedników sondy tańszych. wersja D4 VVI 2.0 rok produkcji 2002- przejechane 153 tyś. km.

Blizej nieokreslony brak mocy w silniku...

dodał: ~hugoberg, 7 lat temu
NIkt z uzytkownikow Avensis nie potrafi wytlumaczyc skad sie bierze spadek mocy podczas jazdy autem.Po zrestartowaniu silnika wszystko wraca do normy.Czytajac fora zauwazylem,ze nawet serwis nei jest w stanie powiedziec czego to wina.Zawor EGR moze taki spadek zrobic,wadliwe turbiny,do ktorych toyota sie nei przyznaje,moze to byc rowniez oprogramowanie silnika.Ale jak widze to kazdy bladzi w poszukiwaniu odpowiedzi...

Publikacje o Toyota Avensis

Newsy o Toyota Avensis

Toyota Avensis I Sedan