Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1800-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Leszek po raz trzeci
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW
poprzednik (Arek z Lubonia) pisze, że kiepskie czujniki, ale z opisu wynika, że ma niefabryczne, fabryczne nie mają jakiegokolwiek ekraników na pulpicie, nie wiem także co to trzeszczenie (może w sedanach lepiej są spasowane plastiki). Nie można Toyoty, czy innego producenta winić za wstawione niefabryczne pierdoły. Jestem właśnie po przeglądzie po 3 latach i wszystko działa i funkcjonuje jak w nówce. Wprawdzie mniej teraz jeżdżę, ale mam doświadczenie, to mój 9 samochód i wszystkie kupione nowe z segmentu D. Także spalanie u p. Arka 8,0 l. to musiałbym lecieć non stop 180 km/h lub stać pernamentnie w korkach. A może trzebapo prostu mieć farta lub pecha.
5,0
~Leon
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW
Piszę po raz drugi, bo wkurzyła mnie ocena Andrzeja s., który otrzymał kombii służbowe 1,6 l. w wersji podstawowej i wystawia wielce negatywną ocenę. Chłopie, dostałeś widocznie ten samochód aby wozić towar a nie cieszyć się wyposażeniem, który ja posiadam ale za 110 tys. Miej pretensję do swojego szefa. Chyba nie wdziałeś Passata lub Insigni w wersji podstawowej. I czym to się tak różnią w lini nadwozia. Jak ktoś powie, że Passat to super stylistyka, to wśród znawców wywołujesz uśmiech politowania. Proponuję wozić towar i nie narzekać, bo szef kupi następnym razem Dacię i też trzeba będzię jeździć.
5,0
~POPIEL
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW
Jeżeli będzie tak niezawodne, jak wynika z raportów ADAC i TUV to zakup tego auta powinien zadowolić moje potrzeby na najbliższe kilka lat. Ważne, że system multimedialny w tym nawigacja posiada język polski, czego nie spotkasz u wielu innych (w tym u niemieckich) producentów. To m.inn. świadectwo, że producent ma mnie w należytym poważaniu. To nie jest, jak sama klasa wskazuje, samochód sportowy. To auto dla ludzi ceniących spokój, komfort, ekonomiczną jazdę, wieloletnią bezproblemową eksploatację. Wtedy niewątpliwie koszt zakupu samochodu jest opłacalny. Natomiast wyżyć można się np. w Fokusie RS. Pewne jest, że Avensis oferuje za te same pieniądze znacznie lepszy i mniej awaryjny samochód niż np. VW.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW
Auto w trasie bardzo oszczędne jednak dla kogoś kto lubi przestrzegać prędkości i jeździ płynnie Gdy ustawimy tempomat już na 170 kmh robi się już spalanie w granicach 8 litrow Gdy na autostradzie predkosciomierz przekroczy 3000r/min robi się dość kolorowo bo w granicy 11 litrow przy 200kmh W mięsie podobnie. Disel nie jest stworzony do krótkich dystansow jednak jest możliwość osiągnięcia wyniki z rzędu 6 litrow Jednak gdy lubimy jeździć dynamicznie to spalanie 10 litrow to też norma
5,6
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW
tak jak już wspomniałem ; paliwo po przebiegu 135000 km 5,1 litra /100km. co 15 tyś km olej i filtry, po 120000km wymiana tylnych klocków hamulcowych i to wszystko. nawet gumy wycieraczek jeszcze fabryczne.
6,0
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 D-4D 126KM 93kW
mysle że jak na auto tej klasy i gabarytów jest bardzo dobrze. miasto chociaż nie był jeżdzony tylko po miescie ale gdzieś około 7.5l-8l trasa 80%,miasto 20% do 110km/h i spalił mi 5.4l trasa 80%,miasto 20% 120-160 km/h pali 6.3-6.5l Komputer wskazuje dobrze-sprawdzałem przeliczając. Może bym zszedł niżej na trasie ale pokonuje dystans 80km w jedną stronę i z powrotem.Na dłuższej trasie nie sprawdzałem.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 38
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Avensis III Sedan