Szukaj

Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4820 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Zwis przedni 1020 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1609 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 543 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Całokształt - Ergonomia

Wybrane oceny

4,4
~Staszek70
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Mam moją Toyotę od niedawna bo kupiłem ją w Kwietniu 2025 r , z przebiegiem 163 tyś . km . Autko samo w sobie jest bardzo dobre i mechanicznie śmiga bez zarzutów . Długo chodziło mi po głowie kupno tego właśnie modelu , ale z benzynowym silnikiem 1.8 jednak życie napisało inny scenariusz i mam diesla 1.6 D4D z silnikiem N47 od BMW . Jednak Toyota po zaimplementowaniu tej jednostki napędowej od Niemców dodała własny osprzęt dzięki czemu silnik teraz pracuje bezawaryjnie gdyż łańcuchy rozrządu również Toyota dodała od siebie i jest teraz lepszej jakości . Tak że teraz jest to pojazd godny uwagi i bardzo mało awaryjny z tym silnikiem a do tego w zupełności wystarczająco dynamicznym żeby sprawnie pokonywać kilometry i z niewielkim spalaniem co bardzo obniża koszty eksploatacyjne samochodu co cieszy , Ale ............ Ale też są mankamenty i te największe moim zdaniem to Widoczność , gdzie przednia szyba jest góra zbyt nisko i ucina widoczność , do tego lusterko wsteczne mocno utrudnia i zasłania pole widzenia i te grubaśne słupki . Siedzenia , a zwłaszcza dla kierowcy to mankament uważam osobiście bardzo duży . Samochód ,, Podobno " zaprojektowany na Europę i dla Europejczyka a ma za krótkie siedziska które są za wąskie i to zdecydowanie . Poza tym skrzydełka siedziska są zbyt twarde i wpijają się w uda tak że ja po 200 km trasy mam skurcze ud i boli mnie tyłek ! - Jeszcze nigdy w żadnym samochodzie nie jechało mi się tak Kiepsko ! . Jestem siedzeniami Avensisa Bardzo Rozczarowany bo póki co za mną 3,5 tyś km , a już zaczynam się zastanawiać czy aby tym zakupem nie popełniłem błędu . Przede mną niedługo podróż około 2300 km w jedną stronę i po tej trasie zapadnie ostateczna decyzja czy Toyota zostanie czy pójdzie do sprzedania . Nie jestem jakiś specjalnie duży ( 175 cm ?) czy gruby i np. super do tej pory mi się jeździło Oplem Corsa C z 2006 roku i pomimo że to autko miało 18 lat to siedziało się mi w nim Bardzo wygodnie bo miało rewelacyjne choć proste siedzenia i bardzo wygodne , A w Toyocie Avensis póki co mam poważny dyskomfort na tych siedzeniach . Dużym mankamentem tego siedzenia kierowcy jest jego wysokość a spowodowało to jego mocowanie do podłogi , a raczej jakby takiej poprzecznej belki wysokości 10 -12 cm co spowodowało mocne podwyższenie całego siedziska i tyk samym ograniczenie widoczności . To siedzenie kierowcy z jego mocowaniem uważam za największy defekt tego modelu . Poza tym samochód godny polecenia , ale z wadami żeby nie było za kolorowo do których należy jeszcze dodać plastikową obudowę grodzi która zamiast prostej ścianki ma jakieś wygibasy które może i ładnie wyglądają , Ale przeszkadzają lewej nodze ( Mam Anglika z kierownica po prawej stronie ) i nie pozwalają na jej swobodne wyprostowanie gdyż ten cholerny plastik po prostu uwiera uciążliwie w łydkę i nic z tym zrobić się nie da . Dużo ludzi pisze o tych siedzeniach że przez to samochód nie nadaje się na dalekie trasy bo są niewygodne i ja się pod tym podpisuję że siedzenie kierowcy to jego Męka pańska . Albo to jakoś ogarnę i się w jakimś stopniu przyzwyczaję , Albo wymienię siedzenie lub ostatecznie sprzedam i kupię coś naprawdę z siedziskami dla Europejczyka , a nie dla drobnego Azjaty . Jednak całokształt samochodu jest jak najbardziej OK i godny polecenia . Po powrocie z dalekiej trasy dodam korektę opinii .
Dodane 3 miesiące temu
4,9
~Ricardob2
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Ogólnie Auto na plus, rozmiary trochę większy kompakt, pojemność bagażnika super, wygoda dla 4 osób też. Auto odkupione po rodzinie, zrobiłem nim ponad 30 tyś na liczniku już 290 000, fakt że zużycie autostradowe bo 90 % przebiegu tego auta tak wyglądało. Wyposarzenie pełne, asystent hamowania, pasa , wszelkie czujniki i to działa. No urwany na wulkanizacji czujnik ciśnienia, założony nowy, wymaga adaptacji i się świeci, przed zimą zrobię:}. Wykończenie przyzwoite, blacha też ok, co prawda robiłem trochę konserwacji z tyłu, ale, ruda bardziej na zawieszeniu i to powierzchowna.
Dodane 2 lata temu
4,2
~Ave Owner
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
To już drugi rok z Avensis...auto służy dobrze, jednak od typowych Japan Cars różni się tym, ze pewne fakty należy tutaj wyprzedzać wcześniej, zanim auto ulegnie typowym dla tego modelu usterkom, które kończą się później negatywnymi opiniami na forach i odsprzedażą tych modeli z uszkodzonymi silnikami. Z racji że silnik N47 diesel nie jest rodem z Japonii, musimy bezwzględnie przestrzegać tutaj następujących zasad: 1. Zmiana oleju co 10 000km (12 000 max) na olej dobrej jakości 5W30 np. Liqui Moly, lub Motul X-clean... 2. Nie wkręcać auta na wysokie obroty na zimnym silniku, a po uzyskaniu temperatury właściwej na wskaźniku, odczekać do pełnego wkręcania jeszcze ok 5 do 10 min., gdyż realnie silnik ten łapie temperaturę ok 10 min później niż pokazuje wskazówka...jest to jedna z przyczyn późniejszych problemów z panewkami w tym modelu.. 3. Obowiązkowo sprawdzić stan kolektora dolotowego po przebiegu 100 000km. Z reguły wymaga on i magistrala porządnego oczyszczenia z nadmiaru nagaru (smoły). Nadmiar nagaru znacznie ogranicza moc auta i podnosi jego spalanie. Wadą fabryczną jest też konstrukcja łożysk od klapek kolektora, oraz stan samych klapek. Tutaj obowiązkowa wymiana kolektora na nowy (drogo), lub solidna regeneracja (ok 1000zł), którą wykonują na ten moment 2 firmy w PL (z Ostrowa koło Łodzi - wstawiają klapki stalowe i nowe poprawione łożyska, oraz słynny spec. od silników N47 Pan Robert z Józefowa). Uszkodzenie klapek kolektora powoduje słabą mocą auta w dolnym zakresie, oraz ryzyko urwania się klapki i jej wizytę w silniku.. Klapek w tym silniku absolutnie nie można usuwać, gdyż generuje to całą serię późniejszych problemów z silnikiem. 4. Terminowa zmiana rozrządu przy ok. 150 000km przebiegu (łańcuchy, napinacze, ślizgi). Później łańcuch lubi się zerwać, także lepiej spać spokojnie i cieszyć się jazdą.. 5. Dopilnować akcji serwisowej na wymianę chłodnicy EGR, gdyż ta pierwotna miała swoje wady, a Toyota Polska wymienia je gratis w ramach akcji serwisowych... 6. Dbać o turbinę...nie pałować na zimnym i nie gasić silnika odrazu po powrocie z trasy...nie chwilę jeszcze popracuje.. 7. Paliwo tyko dobrej jakości i nie jeździć na niskiej rezerwie (czyste paliwo to sprawne wtryski, zawory itp.) Po spełnieniu tych powyższych wymagań, autem cieszymy się przez długie lata...a w przypadku wgrania programu na 180 koni i 400NM (tylko sprawdzony tuning warsztat) cieszymy się jeszcze bardziej ;-)) wtedy mamy naprawdę frajdę z jazdy, niskie spalanie, a elastyka i dynamika w trasie silnika znacznie odbiegają od tradycyjnych japońskich wysokoobrotowych diesli, czy średnio nadających się w trasy hybryd.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015
7,6 – 8,1
l/100 km
5,8 – 6,3
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Moja Avensis spala niewielkie ilości paliwa . Sprawdzając , i tankując ponad 20 razy w ciągu 3 miesięcy diesla na tej samej stacji paliw i dystrybutorze mam powtarzalne takie wyniki : Minimalne spalanie w trasie przy spokojnej jeździe do 90 km/h 4.5 l/100km - Przy mieszanej jeździe średnio 5.2 l/100 km , Oraz średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe mieszanej 6,5 l/100 km . Najwyższe spalanie jakie zanotowałem przy ponad 160 km/h to 7,8 l na 100 km , Ale to przy odcinku kilkunastu kilometrów i wskazaniu z komputera . Natomiast wszystkie inne moje pomiary są obliczane po zużyciu paliwa na danej trasie czy jeździe miejskiej i tankowaniu z dystrybutora do pełna , do pierwszego odbicia pistoletu . Tak na marginesie to mój komputer zawyża spalanie średnio o 1 l na 100 km trasy , A dystrybutor zawsze pokazuje ile tak naprawdę zostało zużyte paliwa faktycznie .
Dodane 3 miesiące temu
6,7
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Ubezpieczenie to indywidualna sprawa. Jedynym kosztem jak na razie jest zakup paliwa i myślę, że niezależnie od sposobu jazdy każdy będzie zadowolony. Widzę po opiniach, że inni wskazują na większe spalanie. Może jeżdżę spokojniej, a może sprzyja mi codzienna trasa do pracy, w każdym bądź razie na ostatnich 3-4 tys. km samochód średnio spalił mi 6,2 l, co uważam za wynik rewelacyjny i drgą największą zalęte tego modelu. Inne spalanie: autostrada 140 km/h - 8,0, autostrada 160 km/h - 8,6. Poprzednio mój stary Passat 1,9 TDI automat brał 1 l więcej.
Dodane 8 lat temu
7,3
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
po przejechaniu 22000km wyszło mi średnie zużycie 8,1 zgodnie z ilością wlanego paliwa (1790 litrów), na komputer nie patrzę trasa Wrocław - Chełm - Wrocław (1000km) przy spokojnej jeździe (S8 120km/h na tempomacie, potem krajówki czyli jazda z prądem, bez zbędnego wyprzedzania jak jest dużo aut) wyszło 6,5 litra - jechałem solo bez bagażu wakacje - auto zapakowane po dach i 5 osób - trasa Wrocław - Jarosławiec + jazdy na miejscu- Wrocław ~1200km, średnie spalanie 8,5 litra
Dodane 7 lat temu

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 9
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Dodane 5 lat temu
2 komentarze
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Dodane 5 lat temu
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów