Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Dual VVT-i, Valvematic, napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~bieniek
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Zacznę od tego dla kogo jest to auto. Auto jest dla spokojnego kierowcy nie wyróżniającego się z tłumu, przemieszczającego się tu i tam nie oczekującego od samochodu skrajnego maksymalnego komfortu, przyspieszenia itd. Auto dla spokojnego kierowcy chcącego podróżować tanio i bezawaryjnie. Tu nie znajdziecie skrajności. Auto poprawne, ładne z wyglądu ale nie rzucające na kolana, wnętrze gorzej niż na zewnątrz też nie ma efektu wow, wszystko proste rozmieszczone poprawnie, siedzenia w szmatach proste, schowki w drzwiach małe, przestrzeń spora ale nie ogromna. Użytkuję auto od 5.000 km. Na LPG 3.000 km. Wcześniej ford s max 2.0tdci. Postaram się opisać to po kolei na spokojnie. Trochę będę nawiązywał do poprzedniego auta i jeszcze wcześniejszego toyota avensis t25 2.0 d4d. Co mnie zaskoczyło pozytywnie: - Dość cicho w środku ale jednak słychać szum wiatru od strony drzwi - Mega cicha praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy też nie jest źle - Mega niskie spalanie. Na PB przy spokojnej jeździe po drogach lokalnych 6,1L/km, na autostradzie przy 90km/h można zejść poniżej 5L ale to nie jazda, przy dynamicznej jeździe nie podam bo taka jazda tym autem nie ma sensu, przy normalnej jeździe po drogach lokalnych i trochę miasta liczcie około 7 litrów. Uważam to za bardzo dobre wyniki. LPG około 8 litrów ale trochę idzie benzyny zanim się przerzuci więc też trzeba przyjąć że w ciągłej jeździe może to być 8,5-9 LPG. Co mnie zaskoczyło negatywnie: - przesiadłem się z S-maxa i jest dla mnie trochę ciasno, np. fotelik dla dziecka tyłem do kierunku jazdy i z przodu siedzisz jak inwalida, nie da się odsunąć do tyłu - przesiadłem się z smaxa mało schowków i małe schowki. To chyba mnie zawiodło najbardziej. W drzwiach to dołki na skarpety a nie schowki ( S max inna klasa pojazdu bo VAN ale to był majstersztyk schowki ogromne w drzwiach, w desce u góry, w podłodze pod nogami pasażerów, w bagażniku itd. ) - nie za duża przestrzeń, samochód długi a jakoś tak nie widać tego w środku ( ta sama długość co s max a bagażnik mniejszy, w środku miejsca mniej itd. ) Generalnie uważam że na te gabaryty pojazdu nie jest w nim za luźno. Gabaryty wewnętrzne do zewnętrznych to porażka. - przyspieszenie, może tu nie jest tragicznie ale rewelacji nie ma. Trzeba kręcić wysoko żeby w miarę przyspieszać ( kiedyś jeździłem avensisem t22 2.0 128KM i jak się pocisnęło to urywało łeb a tu niby 147KM a nie jedzie, być może rolę gra ciężar samochodu) - fotele w porównaniu do poprzednika są kiepskie, małe, bez trzymania bocznego takie japońskie taborety, nie mogę się na nich odnaleźć ale z drugiej strony jestem kabanem ponad 100kg. To tyle z plusów i minusów. Auto poprawne, fajne do podróży i taniego przemieszczania się a zwłaszcza z LPG. 100km robisz za 16 zł. Zawieszone trochę twardziej od poprzednika ale komfortowo. To taki kompromis pomiędzy twardym a komfortowym zawieszeniem. Jak wsiądziesz z audi. mercdes, bmw to będziesz zawiedziony. Nie czuć że prowadzi się spore auto, wrażenie jakbyś popylał kompaktem, mogło by być ciut szersze. Czemu kupiłem to auto? Chciałem coś w kombi, coś pojemnego do przewozu wózka i fotelika z dzieckiem ( tu zonk z miejscem pasażer z przodu-fotelik tyłem z tyłu, być może mam za duży fotelik lub sposób obracania go i miejsca jaki zajmuje) coś bezawaryjnego ( to sprawdzimy, na ten czas za mało nim przejechałem), coś ekonomicznego ( tu trafione w 100%), coś pod LPG ( tu trafione w 100%). W skali 1-5 daje temu autu jakieś 4.0. Punkt odejmuje za fotele, schowki, miejsce w środku, małą dynamikę.
4,5
~bieniek
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Zacznę od tego dla kogo jest to auto. Auto jest dla spokojnego kierowcy nie wyróżniającego się z tłumu, przemieszczającego się tu i tam nie oczekującego od samochodu skrajnego maksymalnego komfortu, przyspieszenia itd. Auto dla spokojnego kierowcy chcącego podróżować tanio i bezawaryjnie. Tu nie znajdziecie skrajności. Auto poprawne, ładne z wyglądu ale nie rzucające na kolana, wnętrze gorzej niż na zewnątrz też nie ma efektu wow, wszystko proste rozmieszczone poprawnie, siedzenia w szmatach proste, schowki w drzwiach małe, przestrzeń spora ale nie ogromna. Użytkuję auto od 5.000 km. Na LPG 3.000 km. Wcześniej ford s max 2.0tdci. Postaram się opisać to po kolei na spokojnie. Trochę będę nawiązywał do poprzedniego auta i jeszcze wcześniejszego toyota avensis t25 2.0 d4d. Co mnie zaskoczyło pozytywnie: - Dość cicho w środku ale jednak słychać szum wiatru od strony drzwi - Mega cicha praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy też nie jest źle - Mega niskie spalanie. Na PB przy spokojnej jeździe po drogach lokalnych 6,1L/km, na autostradzie przy 90km/h można zejść poniżej 5L ale to nie jazda, przy dynamicznej jeździe nie podam bo taka jazda tym autem nie ma sensu, przy normalnej jeździe po drogach lokalnych i trochę miasta liczcie około 7 litrów. Uważam to za bardzo dobre wyniki. LPG około 8 litrów ale trochę idzie benzyny zanim się przerzuci więc też trzeba przyjąć że w ciągłej jeździe może to być 8,5-9 LPG. Co mnie zaskoczyło negatywnie: - przesiadłem się z S-maxa i jest dla mnie trochę ciasno, np. fotelik dla dziecka tyłem do kierunku jazdy i z przodu siedzisz jak inwalida, nie da się odsunąć do tyłu - przesiadłem się z smaxa mało schowków i małe schowki. To chyba mnie zawiodło najbardziej. W drzwiach to dołki na skarpety a nie schowki ( S max inna klasa pojazdu bo VAN ale to był majstersztyk schowki ogromne w drzwiach, w desce u góry, w podłodze pod nogami pasażerów, w bagażniku itd. ) - nie za duża przestrzeń, samochód długi a jakoś tak nie widać tego w środku ( ta sama długość co s max a bagażnik mniejszy, w środku miejsca mniej itd. ) Generalnie uważam że na te gabaryty pojazdu nie jest w nim za luźno. Gabaryty wewnętrzne do zewnętrznych to porażka. - przyspieszenie, może tu nie jest tragicznie ale rewelacji nie ma. Trzeba kręcić wysoko żeby w miarę przyspieszać ( kiedyś jeździłem avensisem t22 2.0 128KM i jak się pocisnęło to urywało łeb a tu niby 147KM a nie jedzie, być może rolę gra ciężar samochodu) - fotele w porównaniu do poprzednika są kiepskie, małe, bez trzymania bocznego takie japońskie taborety, nie mogę się na nich odnaleźć ale z drugiej strony jestem kabanem ponad 100kg. To tyle z plusów i minusów. Auto poprawne, fajne do podróży i taniego przemieszczania się a zwłaszcza z LPG. 100km robisz za 16 zł. Zawieszone trochę twardziej od poprzednika ale komfortowo. To taki kompromis pomiędzy twardym a komfortowym zawieszeniem. Jak wsiądziesz z audi. mercdes, bmw to będziesz zawiedziony. Nie czuć że prowadzi się spore auto, wrażenie jakbyś popylał kompaktem, mogło by być ciut szersze. Czemu kupiłem to auto? Chciałem coś w kombi, coś pojemnego do przewozu wózka i fotelika z dzieckiem ( tu zonk z miejscem pasażer z przodu-fotelik tyłem z tyłu, być może mam za duży fotelik lub sposób obracania go i miejsca jaki zajmuje) coś bezawaryjnego ( to sprawdzimy, na ten czas za mało nim przejechałem), coś ekonomicznego ( tu trafione w 100%), coś pod LPG ( tu trafione w 100%). W skali 1-5 daje temu autu jakieś 4.0. Punkt odejmuje za fotele, schowki, miejsce w środku, małą dynamikę.
4,3
~Tomek
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto generalnie uważam za udane, przez okres 3 lat użytkowania (około 60tys km) praktycznie bezawaryjne, jeżeli coś to tylko drobiazgi. Spalanie jak na benzynę w porzadku, komfort podróżowania na niezlym poziomie jak na klasę auta i przede wszystkim to co się ceni czyli niezawodność. Co do dynamiki, przy wyższych obrotach przyspiesza nieźle natomiast to wiąże się z większym spalaniem, na niskich obrotach jak to benzyna ospaly. Auto bardzo przestronne, pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca(brak tunela środkowego), również jeżeli chodzi o przewożenie przedmiotów mozna bez problemu przewieźć lodówkę czy pralkę więc na prawdę spory bagażnik, szczególnie po złożeniu siedzeń. Jedyny mankament do którego bym się przyczepił do wyciszenie, mogło by być na wyższym poziomie ale z drugiej strony większość Japończyków nie zachwyca pod tym kątem. Jeżeli chodzi o materiały i wykonczenie wewnątrz jest moim zdaniem adekwatne do klasy auta czyli nie jest to Mercedes ale również nie można powiedzieć że wszystkie plastiki są twarde czy nadwyraz źle spasowane. Podsumowując auto jak najbardziej godne polecenia, drobne mankamenty można znaleźć ale stosunek jakości do ceny jak najbardziej zachęca do kupna.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 38
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Avensis III Wagon