Szukaj

Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020

Informacje o Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,7 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~dzagan
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Moja wysoka ocena wynika z punktu odniesienia, jakim są poprzednie samochody: Corolla AD 2007r ., Auris kombi AD 2013 r. Poprzednie samochody lubiłem, wszystkie 1.6 benzyna. Były jakie były, niezawodność stawiam wciąż na 1 miejscu. Oceniane auto kupowałem latem 2025 (74 K przebiegu), po wahaniach w różne strony, wyszło mi, że 10-12 tysięcy pln dopłaty do używanej hybrydy zwróci mi się za 8-10 lat ... Zwyczajnie, mało jeżdżę po mieście. Przesiadka z Aurisa do Corolli (executive), pięknie wykończonej w środku, z automatyczną skrzynią biegów, wspaniale działającą i ledowymi światełkami robi gigantyczny krok do przodu. A najlepsze jest to, że jest dużo lepiej wyciszona od poprzednich samochodów, jest to bardzo duża różnica i daję w tej kategorii 4/5 - ja się tego nie spodziewałem. Silnik ze skrzynią automatyczną ochoczo ciągnie do przodu, robiąc bardzo przyjemne wrażenie, system audio gra świetnie, do tego Android i Apple car :) Klima dual, dobry nawiew, kamera cofania - wszystko działa jak powinno. Mam 193 cm wzrostu, reszta rodziny też nie mała - jest dobrze - rozstaw osi 2700 mm czuć! (poprzednio 2600 mm) Łyżką dziegciu, niezmiennie - brawo Toyota, pozostają zawiasy bagażnika wchodzące do środka. Naprawdę trudno w to uwierzyć . Ale przeżyję to ponownie. Z samochodu jak widać jestem bardzo zadowolony i niech mi służy przez lata.
Dodane 5 miesięcy temu
4,8
~poljapan
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Już z tym silnikiem 1.6 132 km. (poezja bez żadnych udziwnień na łańcuchu z pośrednim wtryskiem, bez gpfu i turbo) tylko używane i taką dwa lata temu kupiłem w salonie toyoty z automatem. Auto polecam pod każdym względem. Dynamika wystarczająca, pewnie nie dla każdego ;-) 9,5 s. do 100. Skrzynia cvt toyoty gra z tym sinikiem perfekcyjnie. Bardzo ładnie ją słychać, to nie dźwięki e-cvt z hybrydy. W wyposażeniu brakuje mi tylko trochę lepszych świateł mam wyposażenie comfort plus tech. Po za tym wszystko idealnie. Nie wiem co ludzie piszą o tym słabym wygłuszeniu, dla mnie jest ok - przy 130 czy 140 słucham muzyki (całkiem przyzwoite nagłośnienie - 6 gł.) i normalnie można rozmawiać. Spalanie śr. od ponad roku nie kasowałem - 6,3 litra a przejechałem przez ostatni rok 15000 km. Auto uważam że wygląda bardzo ładnie. Prowadzi się ją jak po sznurku. Bagażnik sedan 470 l. - mi odpowiada. Fotele mogły by być trochę lepsze ale nie ma dramatu - elektryczne podparcie lędźwi robi swoją robotę. Bardzo czytelny i prosty w obsłudze panel klimy, nawiewu. Także polecam każdemu kto chce kupić auto bezproblemowe.
Dodane 10 miesięcy temu
4,7
~Tutti
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Cześć! Auto służbowe, użytkowane normalnie bez przesady w każdą stronę;) To co mnie najbardziej zaskoczyło to jak dobre połączenie stanowi ten już archaiczny silnik 1,6 ze skrzynią CVT. Znałem ten silnik z poprzednich Corolli w manualu i tam wydawał się znacznie bardziej ospały i mniej dynamiczny. Do tego spalanie nigdy nie kasowane - 6,1 L/100 uważam za bardzo dobry wynik. Auto jest całkiem spore i pakowane jak na sedana z klasy kompakt. Widać zdecydowaną zmianę w aranżacji wnętrza w porówanaiu do Aurisa 2017 którego użytkowałem wczesniej. Nie nażekam na wyciszenie - wydaje mi się że jest takie jak byc powinno - do 130km/h jest tak że spokojnie można rozmawiać nie podwyższjąc tonu głosu. Użytkuje też sporadycznie nową Octavię i mam wrażenie że tam jest nieco głośniej. Na pewno głośniejsze w Octavii jest zawieszenie, tu w Toyocie jest ono średnio sztywne a precyzja jest na 4, jednak wybieranie nierówności i ich wytłumanie zasługuje na pochwałę. Z minusów to tak jak w Aurisie twardy podłokietnik i wnikające zawiasy klapy bagażnika.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020
7,4
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Instalacja Lando Renzi w mieście jazda spokojna ( zmiana biegów przy 2200obr/min ) nie spali więcej niż 8,5L LPG. Na trasie najlepsze spalanie przy około 100km/h na 6 biegu koło 6,5L LPG a na autostradzie przy 140-150 około 8,5L LPG. Zbiornik wchodzi 44L gazu co pozwala na przejechanie 550-650 km. Przy LPG trzeba resetować licznik poziomu paliwa raz na 500km ręcznie ale to trwa 15 sek. Super oszczędne auto , troszkę plastikowe w środku ale ciągle bez turbo, koła dwumasowego i innych takich bzdur. Fajne mięciutkie zawieszenie w porównaniu do Mercedesa klasy B W245 i też mniej pali LPG.
Dodane ponad rok temu
7,7
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Witam , jestem użytkownikiem od 2 miesięcy auta toyota corolla sedan 1,6 132 km , roczni 2019. Zdecydowałem się o montaż instalacji gazowej w tym aucie, i był to jak się okazuje strzał w dziesiątkę. Auto nic nie straciło na dynamice , radość z jazdy taka sama czyli jak dla mnie super. Koszt przejechania 100 km to 16zł. Szczerze polecam takie rozwiązanie w tym aucie.
Dodane 5 lat temu
7,0
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Drogi krajowe jazda płynna oszczędna 4.9-5.1/100 Drogi szybkiego ruchu 120km/h na tempomacie średnia z prawie 1200km to 6.1/100
Dodane 3 miesiące temu

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 24
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Dodane 4 lata temu
1 komentarz
Toyota Corolla XII Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów