Szukaj

Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022

Informacje o Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,7
~Polisz drajwer
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Pod wpływem tysięcy pozytywnych opinii i wyników sprzedaży Toyoty, zakupiłem ten nędzny samochód. Ktokolwiek jeździł prawdziwym samochodem, ten wie o czym piszę. Samochód który nie ma żadnej konserwacji, grama wyciszenia i niedopracowaną skrzynię e-CVT powinien kosztować połowę aktualnej ceny i być reklamowany jako ,,wozidło do pracy". Ewentualnie dla kierowców zarabiających w aplikacjach taksówkowych. Zamiast przyjemności z jazdy jest udręka. No i ta słynna bzdura ,,lider niezawodności" - spróbuj postawić toyotę corollę E21 na parkingu i nie jeździć 3 dni. Nie odpali. Toyota ukrywa wady konstrukcyjne swoich samochodów i, najciekawsze, w kolejnych liftingach ich nie usuwa. Serwis gwarancyjny Toyoty to dramat, to jedna wielka granda.
Dodane 9 miesięcy temu
1,6
~Sławek
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Nigdy więcej Toyoty ! Auto nie tylko jest nijakie ono pop prostu jest totalnie irytujące ! (NIE)Zaprojektowane jak i z resztą większość modeli Toyoty. Z zewnątrz wygląd jest jaki jest , podoba się lub nie kwestia gustu. Cała reszta to kompletne nieporozumienie. Nie wiem co gorsze, ( Toyota kłamie !!!! to auto nie ma 140 KM !!! ) silnik 92 KM przy każdej próbie ruszania WYJE przy 5200 obrotów w połączeniu z kompletnie źle wyciszonym wnętrzem oraz chyba silnikiem przyspawanym do nadwozie rani uszy. Kultura pracy na wysokich obrotach ( a tych nie brakuje w codziennej jeździe ) tez pozostaje wiele do życzenia. Długi podjazd w terenie górskim pokazuje dobitnie ze silnik jest za słaby . eCVT i system elektryczny: jakoś nie jestem przekonany ze gaszenie silnika 4 razy na minutę na 2 sec w czasie jazdy wydłuża jego żywotność. Wnętrze : materiał foteli to jakiś butelkowy plastik , same fotele też jakoś nie są super komfortowe. Idiotycznie (NIE)zaprojektowane przełączniki w codziennej eksploatacji tez powodują nie małą irytację . W lewej części pochowane są przełączniki ( kierownica zasłania przełączniki , kąt i miejsce są też nie szczególnie trafne) które używa się na co dzień podczas jazdy tj podgrzewanie kierownicy czy wyłączenie źle działającego automatu do świateł długich. Natomiast po prawej stronie kierowcy jest genialny tunel z umieszczonymi przełącznikami do podgrzewania foteli oraz ładowarką indukcyjną - pytanie tylko dlaczego 2 metry od kierowcy :) . Zawieszenie i (NIE)prowadzenie się auta : koszmar ( strach tym jeździć po zakrętach ), przód mocno podbierający tył odpadający w połączeniu ze słabymi amortyzatorami - koszmarne, przypomina zachowanie się Poloneza. A najbardziej wk....ce systemy straszenia-ogłupiania kierowcy. ISA - za każdym razem po uruchomieniu silnika system jest aktywowany a ze system ten nie działa prawidłowo co chwila z plastikowej deski dobiega irytujący dźwięk. Na 2 km trasie w mieście co najmniej 6 ostrzeżeń jest nieprawidłowych. Asystent odbijania się od pasa do pasa - pozostawię bez dalszego opisywania. A na koniec :) zastanawia mnie ile razy będę musiał na wyświetlaczu kliknąć ze nie zgadzam się na warunki przed jazdą by uruchomić radio :)
Dodane 10 miesięcy temu
4,7
~Mic191
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto zakupione w salonie w opcji bieda editiona tj. Comfort z pakietem. W ramach pracy poruszam się różnymi samochodami osobowymi i mam dość dobre porównanie w zakresie nowoczesnej motoryzacji. Do układu napędowego nie mogę zgłosić zastrzeżeń. Przyśpieszenie dostępne natychmiastowo, a spalanie za tym idące jest niewspółmiernie małe do oferowanych osiągów. Jedyne mankamenty jakie dostrzegam to ewidentnie poczynione oszczędności na wygłuszeniu pojazdu. Za całokształt 5 z plusem. Pragnę podkreślić, że jestem użytkownikiem prywatnym pojazdu i zakupiłem go z myślą o przemieszczaniu się ekonomicznie i w ramach dostępnych limitów prędkości.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Wszystko zależy od kierowcy i stylu jazdy. Pojazd daje naprawdę duże możliwości oszczędnej jazdy. Jest wrażliwy nie tyle co na dynamikę przyspieszania, a na szybkość z jaką poruszamy się stale. Po większym mieście jeżdżąc dynamicznie jesteśmy w stanie swobodnie utrzymywać średnią spalania około 4l/100km . Przy dłuższej trasie niestety wrogiem jest większa szybkość czyli poruszanie się z prędkościami autostradowymi i większymi na dłuższych odcinkach. Swoje doświadczenia mogę podzielić na cztery osobne kategorie. Pierwszą jest użytkowanie pojazdu w mieście o naprawdę małej powierzchni na odcinkach rodzaju 2 do 3 kilometrów pojedynczego przejazdu. W takiej kategorii średnia może wyjść około 5l/100km do 5.5l/100km spalania jeżeli pojazd by był użytkowany tylko w ten sposób. Średnie z podsumowań pojedynczych przejazdów przez komputer wahają się od 3l/100km do 10l/100km . Wszystko jest związane ze zbyt krótkimi odcinkami podczas, których czasem silnik przez większość drogi podładowuje baterię i wychodzi średnia 10l/100km by następny odcinek pokazał średnią 3l/100km albo 4l/100km z uwagi na rozpoczęcie odcinka z naładowaną już uprzednio baterią trakcyjną. Jako drugą kategorię kwalifikuję jazdę miejską w większym mieście, gdzie przemieszczamy się w odcinkach plus 10 km. Pojazd w tej kategorii naprawdę błyszczy. Duża ilości przyspieszania ze świateł, postojów w małych korkach, hamowań i prędkości jazdy, które nie są wyższe niż 80km/h grają na korzyść ekonomii przejazdu. Średnią spalania w tej kategorii można swobodnie uzyskać w zakresie od 3.5l/100km do 4.0l/100km . Dwie pozostałe kategorie to jest jazda pozamiejska. W pierwszej z nich czyli jazda na drogach krajowych z ograniczeniem 90km/h z odcinkami ograniczeń 70km/h oraz nieustannym zwalnianiem podczas przejazdów przez wioski pojazd zdaje egzamin doskonale przy zachowaniu odpowiedniej taktyki jazdy tj. przejazd przez wioski z użyciem tylko i wyłącznie zakresu pracy silnika elektrycznego tj. trzymanie wskaźnika do wskazania "eco" i unikania włączania układu spalinowego. Przy użyciu takiej taktyki możliwym jest zużycie 3.5l/100km w takich trasach nawet z użyciem klimatyzacji. Ostatnią kategorią jest jazda pozamiejska z wykorzystaniem dróg ekspresowych oraz autostrad. Tutaj naczelnym czynnikiem, który odgrywa rolę jest prędkość z jaką poruszamy się przez te drogi. Na odcinku około 400 km przez trasy ekspresowe oraz autostrady i przy prędkościach przelotowych na tempomacie 130km/h do 150km/h z momentami przyspieszania do 180 km/h podczas wyprzedzania kolumn pojazdów na prawym pasie ruchu średnia spalania może wynieść około 6.0l/100km, może nawet i delikatnie więcej. Przy użytkowaniu przez mnie pojazdu tj. osoby prywatnej średnia między tankowaniami nigdy nie wyszła większa niż 4.8l/100km. Na odcinkach leśnych bogatych w zakręty, gdzie prędkość utrzymuje się około 70km/h do 80km/h średnia z odcinka potrafi wyjść 3.1l/100km.
Dodane ponad rok temu
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
cykl miejski: 2,5-4,5l/100; samochód notuje najniższe spalanie w skrajnych warunkach miejskich; puste miasto (spokojne przyspieszanie, łagodne dojeżdżanie do świateł) i w godzinach szczytu (powolne "toczenie" się w korku w trybie EV) cykl mieszany; ~4,4l/100; autostrada/ekspresówka: 120km/h - 5,0l/100; 128km/h 5,7l/100; 135km/h - 6,5l/100
Dodane 3 miesiące temu
4,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Różnica względem silnika 1.8 122km jest zauważalna. Pod względem dynamiki i mniejszego spalania
Dodane 25 dni temu

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 24
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Dodane 4 lata temu
1 komentarz
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów