Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1986 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4400-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Po różnych przygodach z wcześniejszymi autami i wiecznymi problemami ze skrzyniami automatycznymi, za namową kilku mechaników nabyłem Corollę. Po prawie dwóch latach użytkowania uważam, to za dobry wybór. Pierwotnie wybór padł na Camry, ale w trakcie jazd testowych okazało się, że bagażnik w Camry dla rodziny 2+2 z dziećmi 3 i 5 lat okazał się mało praktyczny, dlatego ostatecznie padło na Corollę Kombi. Szkoda, że Toyota nie chce wprowadzić Camry Kombi... Jednak Corolla mimo, że to auto kompaktowe sprawdza się bardzo dobrze. Silnik 2.0 jest bardzo dynamiczny. Zapakowanym autem po dach z boxem dachowym 460 litrów, można spokojnie udać się na wyjazd wakacyjny. Przy w miarę przepisowej jeździe po autostradach 140km/h średnie spalanie z 1500 km nie przekroczyło 6 litrów. Poprzedni diesel palił więcej. Posiadam wersję executive + tech która ma praktycznie wszystko co było dostępne. Duży plus za wygodne fotele, w mojej wersji są rewelacyjne. Co do minusów auta, to w mojej opinii jest ich kilka - słabe wyciszenie, marnej jakości kamera cofania, słabo działająca ładowarka indukcyjna, delikatny lakier podatny na zarysowania i oczywiście mały zbiornik paliwa. Co do słabego wyciszenia to niestety jest to problem większości nowych aut (oszczędność na masie). W przypadku Corolli hałas przeszkadza dopiero od ok 130km/h, więc jeśli ktoś nie jeździ w trasy, lub też jeździ przepisowo, zapewne problemu nawet nie dostrzeże. Natomiast wyciszenie drzwi i nadkoli wyraźnie pomogło - tak więc polecam. Opinie o wyciu skrzyni uważam, za totalne bzdury, bo to nie skrzynia wyje tylko silnik i to wyłącznie przy nagłym przyspieszaniu kiedy to silnik wchodzi na wysokie obroty. Taki jest urok skrzyń e-cvt. Tym autem trzeba nauczyć się jeździć, bo prawda jest taka, że hybrydami nie jeździmy jak normalnym autem spalinowym. Przy umiejętnej jeździe te samochody odwdzięczą się nam bardzo niskim spalaniem i bezawaryjnością. Po dwóch latach z Corollą kupiłem drugą Hybrydę, tym razem Priusa i z obu jestem zadowolony.
2,9
~Toyota
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Lata kiedy to aut nie było Toyota je oferowała i tylko dlatego się skusiłem i co mogę powiedzieć o marce Toyota ?? Corolla to kwintesencja przeciętności jedyna zaleta to niskie spalanie w mieście i to tyle zalet . Fatalne wyciszenie materiały wykończeniowe raczej słabe a nawet kiepskie ( fotel kierowcy tapicerka - reklamacja wymiana na nowe po roku reklamacja tapicerki i stelaża wymiana na nowy - reklamacji było więcej na inne podzespoły ) multimedia to żart przed epokowe działają umolnie a nawet jak działają to tak ze się odechciewa , mapy tak stare ze trasy które są od 1,5 roku nie są uwzględnione . Korozja ja zignorowałem nic nie robiłem przecież to mit bajka złośliwych ludzi teraz jak sprzedawałem ludzie palcem mi pokazywali co mam pod autem , zdziwiony byłem nie raczej przerażony widokiem przecież to ma 3 lata i takie rzeczy . Ogólnie jeśli masz TAXI to idealne aut jak kochasz rodzinę to omijaj to z daleka .
4,9
~Bardzo zadowolony
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rewelacyjne kompaktowe kombi. Optymalnie zwymiarowane w relacji wymiarów zewnętrznych i pojemności bagażnika. Auto sprawdza się i w mieście i w trasie pod względem spalania i osiągów. Mam wersje 2.0 184 KM selection. Auto świetnie wygląda, ma rewelacyjne wnętrze którego nie powstydziły by sie marki premium. Bezstopniowej skrzyni biegów nie zamieniłbym na żadną inną - płynność jazdy jest uzależniająca. Wycie przy mocniejszym silniku nawet jeśli jest to przez kilka sekund, i to już nie jest wycie takie jak w 1.8. Tu słychać pazur, a popychające oparcie fotela mówi samo za siebie. Co do ceny - owszem nie jest tania, ale za to bezawaryjna. Można hejtować Toyotę - cytując klasyka "psy szczekają a karawana jedzie dalej".
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2022
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Autem przejechałem 550km w ramach użyczenia przez jednego z dealerów Toyoty. Z racji tego że hybryda w mieście się spisuje i tutaj nie ma większych wątpliwości! Z silnikiem 2.0 DF uzyskiwałem spalania w mieście delikatnie poniżej 5l. Ważne aby odpuszczać gaz, wtedy wyłącza się silnik spalinowy i delikatnie dodając gaz (w ramach pierwszej skali eko) jedzie się na prądzie. Jedzie to może za dużo powiedziane... bardziej pasuje tutaj słowo "dojeżdza" do następnego skrzyżowania. Mnie jednak zależało na sprawdzeniu ile przedmiotowe auto (Corolla TS 2.0 DF hybrid) pali na drogach lokalnych i autostradach stąd wartości wpisane dot. właśnie takich odcinków. Na drogach lokalnych jeźdząc w ok. 90-110km/h byłem w stanie uzyskać spalanie w okolicy 5.0 l/100km (jazda normalna). Spalanie akceptowalne. Na autostradach już tak kolorowo nie jest... przy stałej prędkości (tempomat 120km/h) jadąc A4 w kier. Katowic, po przejechaniu odcinka 100km spalanie wyszło 6,2l/100km, przy stałej 130km (kolejne 100km) wyszło 6,8l/100km i w drodze powrotnej przy 140km/h wyszło 7,2l/100km. Należy wziąc pod uwagę, iż była to stała jazda, zabawa w agresywne przyspieszanie powoduje drastyczne skoki spalania! Minus jaki (wydaje mi się) zauważyłem, to po 250km dróg lokalnych oraz 300km autostrad nie byłem w stanie naładować aumulatorów do poziomu większego jak 7/10 kresek. Podsumowując... jeśli ktoś nie jeździ dużo po mieście tudzież drogach lokalnych to hybryda z tym silnikiem nie ma dla niego zastosowania. Dlatego osobiście rozważam poważnie hybrydę 1.8 z instalacją LPG ponieważ jest to silnik z pośrednim wtryskiem paliwa.
5,9
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Na dojazdach do pracy a odległość 10-12km wychodzi ok 5,5l/100km, przy trasie z przewagą ekspresówki 5,7l. Przy 4 osobach i bagażem dobija do 6,5l. Po mieście pustych niedzielnych drogach i spokojnej jeździe można zejść do 4l. Żeby spalić powyżej 7l trzeba się jeździć bardzo agresywnie albo z prędkościami autostradowymi.
5,1
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Od ponad roku prowadzę statystyki, tankuje zawsze 30l i zapisuje przebiegi. Jeżdżę 70% miasto/pod miastem, 20% trasa między miastami, 10% autostrada. Uprawiam dość ambitny eco-driving ale nie stronie od wyprzedzania. Aktualnie średnie spalanie po 25000km to 4.89. Uprawiam pulse and glide a mój najlepszy wynik to 720 km na tankowaniu 30l. (4.15l/100)

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 23
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
1 komentarz
Toyota Corolla XII TS Kombi