Szukaj

Toyota Prius V (XW60) 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW od 2023

Informacje o Toyota Prius V (XW60) 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1986 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 223 KM (164 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Średnie spalanie dla Toyota Prius V (XW60) 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW od 2023
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Toyota Prius V (XW60)
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW
Jazda w trasie z prędkościami 110-120 km/h spalanie 4,5 litra. 140km/h 5,5 litra. W mieście w jeździe w trybie EV auto jest bardziej efektywne niż większość elektryków, dzięki niskiej sylwetce, masie i wąskich oponach o niskich oporach toczenia. Na pełnym ładowaniu od 100 do 30% baterii (30% zawsze zostaje na użytek trybu HV) udaje się zrobić nawet 92 kilometry, w mieście, nie rajdując ale też nie zamulając. W zimie pewnie nieco spadnie. Można zejść ze zużyciem do 10kWh/100 spokojnie. Ogólnie bardzo oszczędne auto. W lecie trasa do Norwegii, 4300 kilometrów, średnie spalanie wyszło 4,5l na całej trasie. Jedynie doskwiera brak szybkiego ładowania lub choćby wydajniejszej ładowarki pokładowej AC. 3,5kW to super mało, wystarczyłaby 7, a najlepiej 11 aby się w pełni podładować podczas zakupów.
Dodane 2 miesiące temu
5,6
Toyota Prius V (XW60)
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW
Na trasie przy 120 - 5,3, 140- 6,1, w zakresie 140-160 - 6,7l/100 km. Prąd po mieście przy spokojnej jeździe 13,6 kWh. Do twórców strony jeszcze nie dotarło, że średnie minimalne zużycie jest dużo niższe niż minimalne zużycie na trasie. Aplikacja nie pozwala wprowadzić poprawnej wartości.
Dodane ponad rok temu
5,6
Toyota Prius V (XW60)
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223KM 164kW
Na trasie przy 120 - 5,3, 140- 6,1, w zakresie 140-160 - 6,7l/100 km. Prąd po mieście przy spokojnej jeździe 13,6 kWh. Do twórców strony jeszcze nie dotarło, że średnie minimalne zużycie jest dużo niższe niż minimalne zużycie na trasie. Aplikacja nie pozwala wprowadzić poprawnej wartości.
Dodane ponad rok temu
Toyota Prius V (XW60)

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów