Szukaj

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 635
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~duda
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Zgadzam sie z negatywnymi opiniami....Jedynie Pan Ryszard zapewne emeryt zachwycony.Jak jesteś objezdzwony i lubisz motoryzację to nie auto dla Ciebie .Kobieta,starszy Pan,początkujący kierowca bez doświadczeń, metro sexualny ekolog kórego podnieca spalanie -jak najbardziej tak.Tylr ze nie więcej jak dla 2 osób + zakupy -waskie tylne drzwi i brak miejsca na nogi.....no moze wygodne dla weterana ktorego w połowie nie ma.....Co do spalania to 3,8l jak szanownym Pan Ryszard napisal do uzyskania pewnie przy maksymalnym skupieniu z górki i z wiatrem.Mnie sie nie udało.Wg mnie zgrabne nawet niebrzydkie auto-pułapka.Niechlujnie zrobione,niepomyslane i tandetne nawet jak na toyotę.żeby nie było jezdziłem RAV-ką 3-ką i to auto mi bardzo pasowało.Polecam tym autem chwile pojezdzic,posłuchac wycia przekładni,terkotu silnika ......,spórbowac odnaleźć się w przekąłmujących danych spalania (ktoś napisał że zasięg optymistyczny,a przy szybszej jezdzie -nie szaleństwach bo sie nie da-spada o połowę - tak jest) Na pewno sa na to odbiorcy ale dla kierowcy,po prostu kierowcy auto trudne w odbiorze.Przysoszczedzone w rabunkowy sposób dozłownie na wszyystkim - poczawszy od oswietlenia gusików,daszków a skonczywszy na feuwajacych styropianach w bagazniku i satynowo-plastikowej siateszce bagaznika którą byle czapeczka łamie na pół.Jezdziełm autem dwa tygodnie....i znów jak na złość tydzień, bo w wypozyczalni dostałem jako równoważne w moim wyborze którego nie było....
Dodane 2 miesiące temu
4,3
~Ryszard
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Naprawdę świetne auto do jazdy podmiejskiej. Spalanie na poziomie 3.5-4.2 uzyskiwane bez wyżeczeń w wolnej jeździe. Doskonałe przyspieszenie i dynamika (moim zdaniem lepsze niź w C-HR 1.8 hev). Do 110 km/h stosunkowo cicho, głośniej w trakcie gwałtownego przyspieszania. Bardzo pojemny bagażnik i to z kołem zapasowym, które nie podnosi podłogi. 3 spore walizki i 2 małe da się zmieścić. Bardzo dobrze wyposażony, ale od wersji comfort. Zaskakująco przestronny dla osób do 170 cm wzrostu. Da się pojechać z dziećmi na wakacje i jest naprawdę ok. To plusy. Są teź minusy. Powyżej 120 km/h jest głośno i to głównie od szumu powietrza. Dość twarde i kiepskie na długą trasę fotele, takie trochę "stołki", a nie wygodna kanapa. Bardzo plastikowe wnętrze, trochę jak Fabia, ale wydaje się solidne. Raczej cienkie blachy, które uginają się przy mocniejszym nacisku gąbką w trakcie mycia. Fatalny system audio. Głośniki bez basów i przestrzeni. Ake na plus bezprzewodowy android auto, który działa super. Samochód nie nadaje się na autostrady, bo co prawda daje radę jechać naprawdę dynamicznie i dośc oszczędnie (max spalanie z pełnym załadunkiem z prędkościà 130-140 km/h to ok 5 l), to hednsk z uwagi na wysoki prześwit i dość małe gabaryty sprawia wrażenie, że jest za mały. No i ten szum powietrza. Generalnie ocena na 4+, bo mimo wad, bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
Dodane 2 miesiące temu
3,1
~marek
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Zauwazyłem ostatnio wzmozone artykuły wspierające Yarisa ,pracowałem kiedys w tej branzy,wiedzac jak to wygląda opisze moje testy tego modelu.Testy spowodowane planami zakupu jednak skończyło sie inaczej.Jeżdzę Avalonem czyli mozna rzec topowym Toyotowskim sedanem wiec ruch był przewidywalny.Miejski cross dla kobiety....Po 2 tygodniach jazdy prosty wynajem) wyglądało to tak.Wyglad -co sie komu podoba,sa brzydsze są ładniejsze i nie ma co dyskutowac.Pojemnośc w środku -przod bez zarzutu,bardzo dobrze,tył natomiast sposród 4 innych testowanych aut (budżetowe miejsckie crossovery) najmniej pojemny.Projekt nie uwzglednia nóg pasażerów tylnej kanapy.Bagażnik na ta klasę bardzo pojemny (na ta klasę) Materiały dziadowskie,moze to wersja najnizsza tak miała ale szaro-bure szmaty.plastki z dolnej półki,miekkiego nie uswiadczysz,dziwnie strczący wypukły wieniec kierownicy.z plusów-ergonomicznie dobrze z minusów jakosc poraża negatywnie plus smaczki jak brak oswietlenia schowka,czy poza jednym klawiszem klawiszy podnoszenia szyb,tudzież brak podświetlenia daszków.To auto dla kobiet więc dyskwalifikacja :) Infotentment łapał codziennie błedy,np identyfikacja znaków się zawiesza i irytuje ostrzeganiem o ograniczenaich których nie ma. ,Bezproblemowo dzoała za to adroid, i pomimo "tabletozy" tablet nie drażni a sprzęt gra zaskakująco dobrze..Wyswietlacz za kierownica to wpasowany niechlujnie prostokątny ekran z doklejony,i dookoła lampkami i sygnaliztorami zapakowane w owalny plastikowy daszek - to akurat wyglda jak nieudany przeszczep...O braku schowka pod łokietnikiem czy braku regulacji odcinka lędzwiowego też warto wspomnieć......Zreszta oszczędności -wg mnie ponadnormatywne ,bo jako uzytkownik Toyot spodziewałem się taniości ALE NIE TEGO - brak półki bagaznika tylko jakaś płachta na której nie da sie połozyc kurtki bo sie zerwie,czy latajace po bagazniku maty ze styropianu....Teraz jak to jeżdzi.......zawieszenie sprężyste,auto nawet dość precyzyjne niestety dochodzimy do czegos co to auto dyskwalifikuje....Terkoczący natarczywie źle wyciszony silniczek 3cyl plus skrzynia z którą nie spotkałem sie wród testowanych konkurentów ,mianowice cvt....Zgroca -nieustannie wyjące coś,kazda proba przyspieszenia okraszona wyciem do kórego sie nie da przyzwyczaic.Kto i po co to zamontował? WV,Mazda,Alfa -wysmienite dwusprzęgłówki a tu takie coś... No zamiast skrzyni wyjaca guma...Spalanie...Pełne zatankowanie -zasieg ponad 700km!! Ale po przejechaniu 400km zapala sie rezerwa....Cóż,po prostu komputer pokazuje zasięg "życzeniowy" a nie rzeczywysty.Realnie,normalnie jada ctym autem w trybie normalnym lub "power" (eco obniza i tak srednia dynamikę) to 7l/100km trzeba liczyć....Podsumowując.Auto moze spasowac komuś kto nie jeździł normalnymi autami ,nie ma skali porównawczej czy (bez obrazy) kobietom,dziewczynom czy po porstu komus kto nie ma oczekiwań a wydaje mu sie ze Toyota się nie psuje....ale uwaga -ten model akurat to chyba najawaryjniejszy model Toyoty ostatnich lat.My po testach kupilismy AR Juniora i to dobry wybór/
Dodane 3 miesiące temu

Raporty spalania Toyota Yaris

Liczba raportów: 1 520
Średnie spalanie dla Toyota Yaris
4,0 – 16,7
l/100 km
4,6 – 5,3
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Latami czytam te raporty spalania na tym portalu i się nie umiem nadziwić jak ludzie jeżdżą że tyle spalają. Piszę raport bo te auto jest świetne, mega dynamiczne (podobnie jak mój Lexus IS 250 208KM). Mam pojedzie o eko jeździe rozpędzam się dynamicznie na wysokie obroty i potem często na luzie, nikogo nie spowalniam prędzej mnie inni.. Hamulec ograniczony do minimum. Wyniki następujące: Mieszana jazda, przynajmniej 20km, 4-4,5l Autostrada ponad 120km/h przynajmniej 6l Eko jazda płynna ok 90km/h albo płynnie przez miasto da się zejść spokojnie poniżej 3,8l! To podobnie jak moja hybryda. Moim zdaniem rewelacja. Mam auto 2 lata. Uwaga to w lato. Zimę trzeba doliczyć +1l Jak czasami dziko zapytam to 5,5 nie przekraczam! Także to na pokrzepieniu serc :) da się tanio jeździć.
Dodane 3 miesiące temu
3,7
Toyota Yaris IV
Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW
Yaris IV 130KM 1.5 dynamic force hybrid 2025 to bardzo oszczędne auto. Dużo jednak zależy od pogody i innych uczestników ruchu. Przy codziennej jeździe na odcinku aglomeracja-zakorkowane miasto w godzinach porannych średnio 3,2l/100km. W piątki rano da się zejść do 2,7l/100km. W godzinach popołudniowych gorzej - Jak na drodze wojewódzkiej trafi się "zamulacz" jadący ekodieslem 40/h przy pustej drodze to Yaris spali nawet 5,5l/100km. Jak się takiego wyprzedzi to do 3,8l/100km można zejść. Po pierwszych 5tys.km średnie spalanie komputer pokazuje na 3,4l/100km. Zaskakujący jest dla mnie akumulator napędu elektrycznego, który przy wyłączonej klimatyzacji pozwala nawet przy niskim stanie naładowania pokonać 20 minutowy korek bez załączenia silnika spalinowego. Tak czy inaczej pełny bak (35l) tankuje za mniej niż 200zł i starcza na ponad dwa tygodnie codziennej jazdy.
Dodane 8 miesięcy temu
3,7
Toyota Yaris IV
Hatchback Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW
Yaris IV 130KM 1.5 dynamic force hybrid 2025 to bardzo oszczędne auto. Dużo jednak zależy od pogody i innych uczestników ruchu. Przy codziennej jeździe na odcinku aglomeracja-zakorkowane miasto w godzinach porannych średnio 3,2l/100km. W piątki rano da się zejść do 2,7l/100km. W godzinach popołudniowych gorzej - Jak na drodze wojewódzkiej trafi się "zamulacz" jadący ekodieslem 40/h przy pustej drodze to Yaris spali nawet 5,5l/100km. Jak się takiego wyprzedzi to do 3,8l/100km można zejść. Po pierwszych 5tys.km średnie spalanie komputer pokazuje na 3,4l/100km. Zaskakujący jest dla mnie akumulator napędu elektrycznego, który przy wyłączonej klimatyzacji pozwala nawet przy niskim stanie naładowania pokonać 20 minutowy korek bez załączenia silnika spalinowego. Tak czy inaczej pełny bak (35l) tankuje za mniej niż 200zł i starcza na ponad dwa tygodnie codziennej jazdy.
Dodane 8 miesięcy temu

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 115
Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 5
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
Dodane 11 miesięcy temu
3 komentarze
Awaria silnika
  • Toyota Yaris II Hatchback 5d
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Silnik jest wyjątkowo awaryjny. Generalny remont silnika przy przebiegu 20 tysięcy. Powodem były nagary, szybko wybierające się pierścienie tłokowe. Wymieniono korbowody, cylindry, rozrząd. Przy przebiegu 57 000 km kolejna awaria tego samego typu. Samochód przejechał bez konieczności kapitalnego remontu silnika 37 000 km. Zalewaniem olejem 0w20 Toyoty nic nie dało oraz jeżdżenie poza miastem. Nie polecam toyot. Dramat jakiś. Nie wiem skąd dobre opinie. Ja co zapytam kogoś to narzeka na poważne usterki silnika.
Dodane 11 miesięcy temu
3 komentarze
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Dodane ponad rok temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 58
4,5
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
LPG tech 324 OBD na reduktorze AC R01, wtryski Yeti. Spalanie miejskie do 8l latem, do 9l zimą, przy czym znacznie podnosi się spalanie benzyny na rozruch w niskich temperaturach. Autostradowe 140km bez zamulania, ze standardowymi u nas hamowaniami i przyspieszeniami przez mistrzów lewego pasa owocuje spalaniem w okolicach 8-8.5L. Zagazowany przy 44tys przebiegu, aktualnie...
Dodane 4 lata temu
4,5
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
Dodane 9 lat temu
5,0
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
Dodane 13 lat temu
Toyota Yaris

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów