Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Oceny Toyota Yaris IV

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~ja
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
ciężko poruszała się dźwignia zmiany biegów, drugi bieg trzeba było włączać z całej siły - naprawa ASO, dźwignia hamulca ręcznego samoczynnie odbijała i wyłączał się od tego tempomat - regulacja ASO, system multimedialny nie potrafi prawidłowo odczytać smsa np. zamiast całuję czyta kałuję - brak rozwiązania w centrali, wg Toyoty ich samochód może kałować Klienta i wszystko jest w porządku, żadnego przepraszamy nie usłyszałem. Tablet jest bardzo kiepski ma problemy z rozpoznaniem komendy głosowej.
3,5
~Adam
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo dobre auto żeby znienawidzić motoryzację. Oprogramowanie jest dziurawe jak ser szwajcarski, np: sygnał ostrzegającego pikania włącza się przy każdej możliwej okazji np. zamykasz samochód to czasem za tobą piknie bez przyczyny, wsiądziesz po myciu w myjni automatycznej to włącza pikanie żeby powiadomić, że kluczyki znowu znalazły się w aucie. Asystent głosowy najlepiej radzi sobie z wypowiadaniem frazy o nie zrozumieniu polecenia. Asystent parkowania potrafi tylko wyświetlać komunikat o braku wystarczającej ilości miejsca do automatycznego zaparkowania bądź wyjazdu z miejsca, mimo, że miejsca jest tak normalnie. Rozpoznawanie znaków drogowych i dostosowywanie do nich limitu prędkości działa tylko na automatycznym tempomacie, na limiterze opcja nie jest dostępna. Nawiew automatycznie przełącza się w obieg otwarty gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni dzięki czemu stojąc w korku można nawdychać się spalin. Klimatyzacja w zimie przy obiegu wewnętrznym kiepsko sobie radzi, szyby parują. Spalanie przy minusowych temperaturach nie należy do najniższych, osiągnąłem 9l/100 km jeżdżąc po dużym mieście z pracy, 4 z przodu jest osiągalne raczej przy podmiejskich trasach. Przy śliskiej nawierzchni ogranicza moc na koła i nie pomaga wciskanie pedału gazu do końca, przez co raz chcąc włączyć się szybko do ruchu wyjechałem na ulicę, a auto pozwalało mi się toczyć max 5km/h przez około 2 sekundy dzięki czemu zajechałem drogę jadącym samochodom. Przy toczeniu się w korku i rozpięciu pasa aby ściągnąć kurtkę zaciąga hamulec ręczny i jazda jest zablokowana aż do momentu wrzucenia skrzyni w położenie P. Wiele razy zawiesiło mi się oprogramowanie z podłączonym Iphonem i pomagało tylko ponowne uruchomienie auta.
2,9
~Marcin
Toyota Yaris IV
GR Hatchback 1.6 261KM 192kW
Witam mam tą Toyote i co mogę powiedzieć przebieg 5000 km i po tym przebiegu jest problem, o którym nikt nie mówi natomiast przegrzewające się dyferencjały Torsena oraz dużo opiłków olej leci jak kisiel i jest szary a nowy ma kolor wiśniowy oraz skrzynia biegów, wszystkie oleje wymienione po tym przebiegu najmniej przepalony jest olej silnikowy ale zalecałbym wymianę oleju silnikowego co 5tyś km a reszta co 3 tyś km bo inaczej będzie nie miła niespodzianka jak to padnie wszystko. Uważam że Toyota zrobiła dobry marketing dla tego modelu ale nie ma jakości do ceny. Pozdrawiam

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 19
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 61
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
23 komentarze
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
3 komentarze
Toyota Yaris IV