Szukaj

Alternator.
Fiat Croma II

  • Autor: ~ponirek
  • Kategoria: instalacja elektryczna
Na szczęście jak ma się diesela to zapalamy od innego AKU (bo Wasz już pewnie padł) i jazda do warsztatu. Swoją drogą niezła jazda jak auto wyświetla komunikaty o wyłączaniu kolejnych funkcji od ASR zaczynając na wspomaganiu kierownicy i hamulców kończąc, ale jedzie bo jak diesel złapie to sam nie zgaśnie.

Koszty 1250 zł alternator+ 350 zł akumulator + pasek wielorowkowy + robota 1800zł Papa
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 33
Nie wystąpiła: 9

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Znam ten ból ! Mi auto wysiadł Prz zjeździe z autostrady !
Odpowiedz
wymieniałem już dwa razy średnio co 3 lata gwarancja na alternator to 2 lata. Jest to słaby punkt podobno w złym miejscu zamontowany czy coś takiego. Ja myślę, że producent pomyślał o serwisie a nie o kliencie. Może trzeba docisnąć producenta słyszałem o celowych wadach fabrycznych.
Odpowiedz
Janusz, kupiłem samochód w ubiegłym roku , był sprowadzony z Włoch-rocznik 2005 1,9 MJD 150KM. Z dokumentów wydrukowanych w SERWISIE FIATA W POLSCE , wynikało ,że miał wymieniany dwukrotnie alternator będąc na gwarancji. Parę dni temu alternator przestał działać.Koszt naprawy 350 zł.Od momentu zakupu przejechałem 10000 km.
Odpowiedz
3 dni temu u mnie również alternator powiedził papa...
Efekt był ciekawy; kompletnie nic nie zapowiadało awarii, żadnych błedów, samochód codzienne odpalał bez najmniejszego problemu. Aż któregoś dnia wychodzę z pracy, otwieram centralny zamek... i nic, cisza. Myślę - pewnie bateria w pilocie. Niestety po dostaniu się do środka w samochodzie zero prądu, lampki się nie świecą, nawet zagar na wyświetlaczu nie działa. Po sprawdzeniu akumulatora napięcie ~6,5 Ohm. Walnięty alternator spowodował zwarcie i całkowite rozładowanie akumulatora w ciągu kilku godzin. Naprawa diód w altku 400zł. Ciekawe czy po takim rozładowaniu akumulator będzie sprawny...
Acha - przebieg 58000!!!
Odpowiedz
Alternator to słaby punkt tego auta. Ponoć popularna usterka w pierwszych rocznikach, informacja z serwisu fiata. W moim padł w listopadzie, wymieniony w serwisie, szczęście w nieszczęściu, że jeszcze przez poprzedniego właściciela.
Odpowiedz
Pewnie że tak :)
Odpowiedz
Proste :)
Odpowiedz
nie wiem czym awaria diod w alternatorze przy 175.000 jest słabym punktem, napiszę jednak jak to można zrobić, pewno komuś się przyda :)
alternator jest z tyłu silnika po lewej - odkręcić dolną szpilkę i wyjąć, zluzować górną szpilkę wtedy jarzmo zluzuje się;
wyciąganie trwało 1,5 h, bokiem - z demontażem koła pasowego i rolki paska rowkowego - nie wyszło, minimalnie wadziło przy nadkolu, trzeba by pół zawieszenia rozbierać, w końcu wyjęty został górą po lewej stronie, trzeba było odczepić i lekko odgiąć przewody paliwa, a potem próbować przeciskać i próbować w końcu wylazł; włożenie gładko z 20 minut.
diody (zamienniki) kosztowały 60 zł, robocizna całości - 180 zł, podobno można też kupić alternator od Doblo za 500-600 zł i z niego diody przełożyć;
powodzenia, niech moc (elektryczna ;) będzie z wami :)
Odpowiedz
Miałem dokładnie to samo po przejechaniu 100tyś. Szczęście w nieszczęściu było takie, że w serwisie mogli mi to zrobić za 3 dni czyli nie miałbym auta na wigilię. W związku z tym zaryzykowałem i pojechałem do poleconego mechanika co w garażu naprawia. Denerwował się że nie można dostać się do alternatora ale jak już go dostał to okazało się, że zwarły się jakieś diody.... więc wymienił tylko częśc alternatora.... Efekt ten sam a zapłaciłem ze wszystkim 490 zł. Auto było w ten sam dzień gotowe. Faktycznie prowadzenie tego samochodu bez wspomagania jest dużym ryzykiem:) i osiągnięciem!
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Fiat Croma II
Średni koszt przejechania 100 km
38,33 zł
8,0
l/100km
10,0
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Croma II