Szukaj

W trakcie jazdy nagle zatrzymuje się wyświetla się "awaria silnika" i ESP nie reaguje na pedał gazu ani zmianę biegów .Po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunasu minut auto powraca do normy.
Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011

  • Autor: ~danadel
  • Kategoria: układ wtryskowy
Opisane problemy zaczęły się pojawiać po tygodniu od zakupu auta i po telefonicznym zgłoszeniu tego faktu do serwisu Forda otrzymałam informację, że przyczyną może być niewłaściwej jakości paliwo.Tankowałam na porządnych stacjach paliwo najlepszej jakości i te problemy pojawiały się co jakiś czas.Na przeglądach gwarancyjnych nie znaleziono przyczyny a obecnie auto całkiem wysiadło i oznajmiono mi ,że do wymiany są wszystkie wtryski a skończyła się pół roku temu gwarancja.Przebieg auta 60 tys.km.Czy to możliwe? Co robić, koszt naprawy przekracza wszelkie wyobrażenia.Jak udowodnić wadę fabryczną?
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 27
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Ja mam w duszy jeżdżę srakiem gasi się i zapala a ja jadę dalej olej mam rozrząd zrobiony i mam to po całości w fordzie
Odpowiedz
Ford równo wort
Odpowiedz
ford focus|| 2009r.1,6tdci wracalem z wczasow zgasl mi na autostradzie na kom.wyswietlilo niski stan paliwa wymienilem filter bo myslalem ze to moze byc problemem ale wdalszym ciagu nic,kto mial takie zdazenie to moze podpowiedziec bylbym wdzieczny
Odpowiedz
Witam ja miałem podobnie zdarzenie mam 1,8 tdci i okazało się że wtrysk (800zł) do wymiany , po wymianie (150zł) bez problemu. Pozdrawiam Adam
Odpowiedz
jeżeli masz takie problemy lub podobne podam numer 884-689-903 do mechanika z Katowic potrafi się zająć tego typu usterkami szybko tani i sprawnie
Odpowiedz
Do Marcin Chorzów: Polecam
Odpowiedz
Niestety telefon jest do starej babci
Odpowiedz
U mnie 1,6 benzyna i ten sam objaw mczyli podczas jazdy w obrotomierzu zapaliła się czerwona lampka sygnalizacyjna w postaci koła a w środku wykrzyknik oraz druga lampka w postaci strzałki. Przy czym silnik przestał reagować na pedał "gazu". Obroty max to ok 1200/min. Wyłączyłem silnik na parę minut, po czym uruchomiłem ponownie i silnik pracuje bez zastrzeżeń. Znajomy mechanik podłączył komputer i nie znalazł usterki. Mam instrukcję obsługi,lecz w j.niemieckim. W goglach uzyskałem tłumaczenie, że wspomniana lampka sygnalizacyjna zapala sie podczas jazdy w samochodach gdzie brakuje komputera pokładowego i oznacza, że jest problem z systemem motorycznym silnika. Nie wiem czy dobrze to zostało przetłumaczone...:). Może ktoś zna bardziej ten problem ?.
Odpowiedz
rozumiem, że piszesz o dieslu. w fordach awaria objawia się zapaleniem kontrolki AWARIA SILNIKA, brakiem reakcji na wciśnięcie pedału gazu i czasem potrafią wariować inne wskażniki (np. w miejscu wyświetlania się pozycji ile można przejechać na zatankowanym paliwie pojawiają się kreski zamiast cyfr). po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownym po jakimś czasie wszystko ok ale nie na długo i tak w kółko Macieju. powodem tej awarii w 99% przypadków są problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR. czasem pomaga jego czyszczenie a jak nie to tylko wymiana - oczywiście póki auto jest na gwarancji ford zwodzi ludzi ile wlezie chyba, że zobaczy że klient ma trochę pojęcia
Odpowiedz
Miałem dokładnie takie objawy jak tu są opisane (1.6 TDCi / 90KM ) tzn zapaliła się kontrolka "zębatki" czasem różne inne migały, brak reakcji na pedał gazu, po wyłączeniu silnika na chwilę ok, ale problem powracał coraz częściej. Okazało się, że powodem tego stanu rzeczy były zimne luty na wtyczce licznika. TAK.... też nie chciałem w to uwierzyć gdy wyczytałem w internecie. Komputer jest w liczniku i to właśnie błędy komunikacji powodowały taki problem. Usterkę usunąłem samodzielnie, choć było troszkę dłubania, bo żeby dostać się do tych lutów trzeba rozebrać cały licznik, zdjąć wskazówki itp... Pod lupą faktycznie było widać, że luty są popękane. Od naprawy minął rok i problem jeszcze się nie powtórzył.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d