Szukaj

Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015

  • Autor: msr
  • Kategoria: inne
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 320 tys. km
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem.

Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników.

Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej.

Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić.

Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys.

Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście.

Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 4
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

a jak wygląda skrzynia? Podobno M32 bardzo problematyczne, czy były problemy?
Odpowiedz
U mnie przy 130kk nie ma problemu. Występowały przy skrzyniach ze starszych roczników
Odpowiedz
M32 w astrze z 2016r wytrzymała 76.000km. Tak, to nie żart! Mam auto od nowości, licznik nie skręcony.
Odpowiedz
katalizator wytrzymał 270 ts km= ODJECHAŁEM BEZ KOKAINY....
Odpowiedz
Dzień dobry
Według błędu kodu jaki odczytano w ASO (mała wydolność katalizatora) mi również przy 250 tys padł katalizator cena w serwisie oryginału zaporowa około 6000zl
Moje pytanie jaki pan kupił zastępczy i gdzie żeby nie kupic gorszego niż mam w aucie.
Byłem w kilku punktach gdzie skupują katalizatory i wiadomość dostałem taką że jeśli silnik nie traci mocy jeśli nie falują obroty jeśli nie ma większego zużycia paliwa i na wolnych obrotach nie gaśnie to jeździć dalej gdyż jest to tylko ekologia. Można i tak jeździć i przyzwyczaić się do świecenia tej ikonki na desce ale jak będzie jakaś inna awaria to jej nie zobaczę bo pomyślę że to katalizator
Odpowiedz
Nigdy opla lub innego auta z instalacją lpg landi renzo.Mało,że są awaryjne, to jeszcze są zakodowane.Serwis i naprawy tylko w salonach ,w których auto zostało zakupione.Ceny serwisu i napraw przeciętnie wyższe niż w prywatnych warsztatach o 80-100%.Można powiedzieć,że kasuje to prawie całe oszczędności z jazdy na lpg.
Odpowiedz
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting