Szukaj

Zawieszenie
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2017-2021

  • Autor: lamel
  • Kategoria: zawieszenie
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 2 tys. km
Samochód po wjechaniu nawet w niewielką dziurę, zarzuca tyłem. Na prostej drodze ściąga w lewo. ASO nie wie co z tym robić,
trwa konsultacja z platformą Peugeota we Francji.

Pytanie: Czy ktoś z miał takie problemy z nowo zakupionym samochodem?

Komentarze

Z forum 508SW:
walczyłem z uskakiwaniem tyłu przy najechaniu na studzienkę lub na mokrą linię oddzielającą pasu na autostradzie,

zbieżność tyłu (sumaryczna) była ustawiana przez dwa różne serwisy idealnie w normie 44+ do 48+,
norma jest od 34+ do 54+

tak przejeździłem cały letni sezon, na zimowych oponach było trochę mniej odczuwalne, ale jednak wciąż było.
w międzyczasie wymienione amory na tyle bo były mokre, ale dwóch mechaników nie chciało nić więcej wymieniać w zawieszeniu bo wszystko ok

w końcu na własne życzenie kazałem ustawić tył na zbieżność (sumaryczna) 25+,
jestem na oponach zimowych, przy tym ustawieniu auto prowadzi się idealnie, żadnego pływania/ uskakiwania lub uciekania tyłu
Odpowiedz
Z tym ściąganiem w lewo - o ile geometria ok. i felgi proste - to często wina opon, lub nawet różnicy ciśnień w przednich kołach. Czasami wystarczy zamienić przednie koła miejscami i jest ok. Zbyt duże ciśnienie w tylnych kołach może powodować podskakiwanie kół/koła, które prowadzi do zarzucania. Ogólnie rzecz biorąc, ten model ma bardzo sztywne zawieszenie a tył nie jest niezależny, więc czasami na ukośnych nierównościach, lub gdy jedno tyle koło wpada w większy dołek da się odczuć nieco nerwowe zachowanie tyłu jednak nie odbieram tego za jakąś wadę. Wcześniej jeździłem innym autem innej marki i na takich samych nierównościach jego zachowanie było podobne. Mimo wszystko zawieszenie w 308 jest komfortowo sztywne. Dla mnie OK.
Odpowiedz
Faktycznie wersje 5d lubią zarzucać tyłem podczas wjazdu w dziurę lub podczas zakrętu na nierównej nawierzchni. Warto utrzymywac ciśnienie opon na poziomie 2.3-2.4. Większe ciśnienie powoduje myszkowanie pojazdu. Do tego należy kontrolować geometrię pojazdu. Raz w roku sprawdzam te parametry A mimo tego czuje jak tyl odjeżdża na boki na dziurach. Auto raczej na dobre autostrady niż na polskie drogi. Strasznie twarde zawieszenie. Ten typ tak ma
Odpowiedz
Peugeot 308 II SW Facelifting