Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Golf V

Liczba ocen: 436
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Don Pablo
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Golf V
Generaline auto robi bardzo dobre wrażenie - niestety tylko pierwsze. Poza psującymi się na potęgę wtryskami, to przez 5 lat musiałem zrobić: Uszczelka pod głowicą + PĘKNIĘTA głowica, turbina (przeładowana i zapchane łopatki geometrii) - koszt łączny samych tych napraw to jakieś 4-5 tys. o pozostałych rzeczach typowo eksploatacyjnych nie będę wspominał, ale one również kosztują. Przez ten czas auto kosztowała mnie ponad połowę tego ile za nie dałem, a nie daje tyle radości ile można by było oczekiwać po pierwszym wrażeniu. Komfort znośny (o ile podróż jest maksymalnie do 300-400km - później mordęga), skrzynia dobrze chodzi, ale już po 200 tys. km zaczyna w niej jakaś zębatka szumieć i pewnie wnet polegnie. Miał być dobry wół roboczy a wyszła skarbonka bez dna. Porównując z wcześniejszymi autami jakie miałem (Daewoo Espero i Kia Rio II) NA PEWNO NIE KUPIŁBYM PONOWNIE AUTA Z TYM KONKRETNYM SILNIKIEM. Przy zmianie auta unikajcie proszę was tego silnika - oszczędzicie sobie nerwów i zdrowia. Następnym wyborem będzie zdecydowanie coś spoza grupy VAG.
4,1
~Bawarka2004
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Auto mam już 5 lat i ogólnie jestem zadowolona. Silnik wspaniały, chociaż głośny - akurat mi to nie przeszkadza, bo zawsze wolałam głośne diesle od cichych i "nijakich" benzynek. Skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze, właściwie jednym ruchem palca można zmieniać biegi. Układ jezdny okej, auto trzyma się na zakrętach pewnie, nie wpada w zbytnią podsterowność, także żadnych uwag w tym temacie. Karoseria niestety już nie tak super, auto jak skończyło 14 lat, tak niestety oba progi do wymiany, Pani ruda nie oszczędza niestety, a autko garażowane - cóż pewnie zależy od auta. Co do spalania, bardzo fajnie, samochód nie generuje zbyt dużych kosztów dodatkowych, rzadko się psuje, ale jeśli już to na pewno będzie to kilka rzeczy na raz. :D (złośliwość rzeczy martwych haha) Co do przestrzeni, nie oszukujmy się, to jest hatchback, więc bagażnik w okej kształcie, niezbyt pojemny, ale z rodziną na narty pojechaliśmy, także da się! Podsumowując, Golf 5 to naprawdę fajne auto z świetnym silnikiem - wersja 1.9 TDI, niezawodne, dobre dla kogoś kto nie chce się martwić "ale czy na pewno odpali?", spełniające swoje zadanie w 100%. Co do wykończenia wnętrza, karoserii - no niestety, tu mogło być lepiej, zwłaszcza te plastiki w kabinie, wycierają się niemiłosiernie, potem wygląda to nieestetycznie. Ale pomimo drobnych mankamentów, polecam!!
2,9
~buli93
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Volkswagen Golf V
Kupiłem auto z racji tego ,iż to bardzo dobry silnik. Jak się potem okazało zaczęło klękać wszystko po kolei od sonda Lamba (700zł) , łożyska skrzyni biegów(2000zl),aż ostatnio panewki i wał (2700zł) no i sprężarka klimatyzacji (1200zł). Auto kupione w salonie w Polsce , z autentycznym przebiegiem 150k. Nie wspomnę o awariach elektrycznych , czujniki abs, błędy spalin,aż najbardziej denerwujący czujnik poziomu oleju. Podniosę maskę znika . Przejadę 200 km zapala się. Nie polecam marki VW ostatnie dobre auta tej marki to Golf IV i Passat b5. Wszystkie auta po nich to buble co mają za zadanie zepsuć się po ok200K KM. Utopiłem w tym aucie ok 6 K zł. Mimo że auto kupiłem z górnej półki cenowej za 20 K w 2016 roku.

Raporty spalania Volkswagen Golf V

Liczba raportów: 562
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V
7,0 – 13,6
l/100 km
5,7 – 6,7
l/100 km
8,3 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Ogolnie spalanie oceniam bardzo dobrze. Tankuje tylko na BP wiec spalanie przy innym paliwie mogloby byc troche inne, ale zakladam, ze bez wiekszych roznic. Jazda z zachwoaniem zasad ecodrivingu. Wyniki zawyzam o max 0,2 litra, gdy jezdze na szerszych oponach 225. 1. Przy jezdzie 40% trasa, 60% miasto spalanie wynosi okolo 7 litrow 2. Przy jezdzie w samej trasie udalo mi sie zrobic 1000 km z zapasem w rezerwie, ale nie chcialem juz ryzykowac niespotkania stacji po drodze. 3. Maksymalne spalanie jakie udalo mi sie wyliczyc to 8,5 litra Zima (-16 stopni) w Krakowie na krotkich trasach.
5,7
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Moj golf 1.9 105 km 6 biegow. Wykonałem 3 pomiary tankujac pod korek. Trasa okolo 60-70% miasto 30-40%. 1 pomiar srednie spalanie 6.3 litra. 2 pomiar 5.9 litra. 3 pomiar 5.8 litra. Jazda raczej bardziej dynamiczna bez zamulania ale tez bez krecenia silnika na obroty.
5,7
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Moj golf 1.9 105 km 6 biegow. Wykonałem 3 pomiary tankujac pod korek. Trasa okolo 60-70% miasto 30-40%. 1 pomiar srednie spalanie 6.3 litra. 2 pomiar 5.9 litra. 3 pomiar 5.8 litra. Jazda raczej bardziej dynamiczna bez zamulania ale tez bez krecenia silnika na obroty.

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 24
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Oczekuje na rozwiązanie
zamek drzwi przednich kierowcy ,wkładka,blokada
  • Volkswagen Golf V Hatchback 1.9 TDI 4Motion 105KM 77kW 2005-2008
  • nadwozie
Nie mozna kluczykiem zamknąc żadnych drzwi,jedynie pilotem.Można przekręcić kluczyk w drzwiach jednak nie rygluje żadnych drzwi.Czy można wymienić wkładkę.Przekręcenie kluczyka spowodowało zablokowanie wszystkich drzwi i nie mozna było otworzyc ani pilotem ani kluczykiem.Co zrobić w przypadku braku możliwości dostania się do wewnatrz auta gdy ani kluczykiem ani pilotem nie mozna otworzyć samochodu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Na instalacji BRC SQ 32 zrobiłem już ok 80 tys.km. Od montażu minęło prawie 3 lata. Serwis odwiedzalem jedynie na przeglądy instalacji. Jeśli chodzi o jakość to złego słowa powiedzieć nie mogę. Mapy się nie rozjeżdżają, wtryski cały czas sprawne nie brudzą się, spalanie na takim samym poziomie. Poprzednie moje instalacje innych firm nie wytrzymały takiego przebiegu bez...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy przebiegu udokumentowanym 141 tys.km, do tej pory na instalacji zrobiłem 40 tys.km. Silnik po zagazowaniu pracuje tak jak wcześniej, w jego pracy nic się nie zmieniło. Spalanie jest w granicach 8-9l/100km, chyba że jazda po autostradzie to i 11l. Jak na razie jestem z tej instalacji zadowolony, dużo nie kosztowała, jej montaż zwrócił się...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja BRC KIT ALBA. Zakładana przy przebiegu 190 tys.km, do dziś przejechane ok 40 tys.km na LPG od 2016r. Wymieniane filtry, przy każdej wizycie serwisowej sprawdzane ustawienia i regulacja. Silnik pomimo sporego przebiegu dobrze współpracuje z instalacją. Jak do tej pory żadnych problemów.
Volkswagen Golf V