Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volkswagen Golf V

Lata produkcji: 2003 - 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Golfa debiutowała w 2003 roku. Model został nie tylko odmieniony stylistycznie, w rodzinie Golfów wyróżniał się też największymi rozmiarami. Od 2005 roku oferowany w Europie i USA w wersji sedan pod wspólną nazwą Jetta (w USA Golf V był sprzedawany jako Rabbit). Rok później VW zaprezentował rekreacyjną wersję Golf Plus nazwaną CrossGolf. Na bazie Golfa V powstał też kabriolet-coupe Eos. Golf V nie spełnił oczekiwań rynkowych Volkswagena, dlatego już w 2008 roku, dwa lata przed planowaną wcześniej datą został zastąpiony przez model kolejnej generacji.
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Golf V

Ogólna ocena
4,12
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(76%) NIE(24%)
ZALETY + Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WADY - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

Etranger.
Volkswagen Golf V Hatchback
1.9 TDI 105KM 77kW (2003-2008) 3,92
Dobry samochód do codziennej eksploatacji. Nie nastręcza większych problemów, jeśli jest regularnie serwisowany i jeździ nim człowiek znający zasady jazdy współczesnym turbodieselem. Wygodne fotele, dobrej jakości materiały, trochę nudne i smutne wnętrze. W sumie przeciętny samochód, który ani nie powala na kolana, ani też nie pozwala na siebie narzekać. Brakuje mu odważnej stylistyki Francuzów czy Włochów. Wnętrze aż prosi się o rozjaśnienie....
dodano 6 lat temu przez Etranger.
lukrak
Volkswagen Golf V Kombi
2.0 TDI 140KM 103kW (2005-2008) 4,31
Autko generalnie bardzo sprawne w jeździe, duży moment obrotowy, dość niskie jak na tą moc zużycie paliwa. Bardzo pakowny i wygodny w środku. Silnik na pompowtryskiwaczach, więc niska kultura pracy, głośny i odczuwalne drgania. Komfortowe i trwałe zawieszenie, jak na razie brak usterek. Auto zdecydowanie godne polecania!
dodano 3 lata temu przez lukrak
golfiarz\
Volkswagen Golf V Hatchback
2.0 TDI 140KM 103kW (2003-2008) 4,77
To moja druga ocena tego auta. Teraz wykonana po 15 tyś kilometrów. Moje odczucie się nie zmienia dalej auto jest super, uwielbiam nim jeździć. Z większych usterek padło mi turbo, tuleje wahacza oraz rozszczelniła się klima koszt usterek około 1800zł. Pali w mieście przy bardzo spokojnej jeździe 6,7 - 6,9 L jednak potrafi spalić i z 10L. Plastiki trzeszczą tylko w zime ale to chyba urok plastików w aucie. Auto w trasie z 4 osobami wciąż ma...
dodano 6 lat temu przez golfiarz\"2\"

Autodiagnoza Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 238
Skrzynia manualna.
dodał: krystiankoz, 4 lata temu
Witam chciałbym dowiedzieć się jak sprawdzić olej skrzyni biegów, w którym miejscu znajduje się korek do wlania i sprawdzania poziomu oleju.
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
dodał: Monika89, 3 lata temu
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Klimatyzacja
dodał: kazzam, 4 lata temu
W bardzo ciepły letni dzień włączyłem i ustawiłem klimatyzacje(climatronic) na najniższą temperaturę i szybki nawiew po chwili przed jak stałem na światłach zaczęło lecieć ciepłe powietrze oraz zaczął wydobywać się dziwny zapach. Zjechałem na parking zgasiłem samochód i otworzyłem maskę skąd wydobywał się dziwny zapach. po odczekaniu chwili uruchomiłem ponownie silnik i już było wszystko ok. Miałem tylko raz taką sytuacje później też jeździłem z klimą lecz problem się nie powtórzył Co się stało? jak temu zapobiegać?
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
dodał: specmaciek, 10 miesięcy temu
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje...
kontroli trakcji esp
dodał: ~stary , ponad rok temu
swieci mi sie kontrola trakcji w lecie nie było tego problemu teraz temperatura ,czy wilgotnosc powietrza ma wpływ ? do tej pory było oki a teraz jesien zima za chwile układ byłby niezbedny to szfankuje jezeli mogł by ktos co na ten temat to prosze o pomoc Pozdrawiam !

Autorentgen Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 156

Łańcuch rozrządu.

dodał: ~kazik.ucho, 6 lat temu
Potwierdzam, mam to samo. Niestety po gwarancji i trzeba słono płacić za wymianę, bo trzeba pół silnika rozebrać. A producent zapewniał, że jest to element bezobsługowy. Czytając wpisy na forach wygląda to na częstą przyczynę, jednak producent nie ogłosił akcji serwisowej.

Awaria ssania elektronicznego w śilniku 1.3(gaźnik).

dodał: ~Pawełek, 8 lat temu
W silnikach 1.3 CAT ssanie jest powiązane z gaźnikiem, Pierburg to oszczędne gaźniki ale też często ulegają awarii a co za tym idzie również ulega awarii ssanie automatyczne

Gibające się koło pasowe na wale korbowym.

dodał: ~Artur, 8 lat temu
Śruba mocująca koło pasowe rozrządu do wału korbowego jest zbyt słaba, wydłuża się jednocześnie klin w kole jest zbyt mały, przez co wyrabia się. Koło pasowe zaczyna się chybotać na boki, jeśli w porę nie zauważy się tego gibania czeka nas wymiana wału razem z kołem i śrubą (najlepiej kupić zestaw od tdi na pompie, tam jest inne rozwiązanie, nie ma klina). W najgorszym przypadku, jeśli kierowca zignoruje problemy z odpalaniem (kopcenie na biało, brak mocy, kulawa praca silnika) usterka ta prowadzi nieuchronnie do urwania się koła pasowego, bądź ścięcia klina, w obu wypadkach prowadzi to do...

Korozja nadwozia i podwozia.

dodał: ~Sw,Piotrek, 8 lat temu
Akurat nie doświaczt.. to chyba jest z plastiku... Bezwypadkowe Golfy (bo są takie wbrew pozorom!) Też rdzewieją, ale zdecydowanie mniej niż wypadkowe. Korozja podwozia jest na 100% pewna w każdym Golfie III przy korkach wody (chyba, że była już naprawiana).

Jakość plastików.

dodał: ~rob, 8 lat temu
Szybka degradacja powłoki uchwytów drzwi od środka, wyglądają po 2-3 latach na dziesięcioletnie, tak samo wnęka nad lewarkiem.

Dane techniczne Volkswagen Golf V

Moc silników 75–250 KM
Pojemność silników 1,4–3,2 l
Prędkość maksymalna 163–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,5–16,7 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volkswagen Golf V
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 4735
Koszt ogólny 25,31 PLN
LPG18.9 PLN
ON30.27 PLN
PB31.99 PLN
Wydatki serwisowe 9,85 PLN Pozostałe wydatki 15,67 PLN

Publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf V