Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Golf V

Liczba ocen: 445
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Lukasz_S123
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Autem jeździłem 6 lat, zrobiłem ponad 90 tys km (Obecnie ma 235 tys). Szukając następcy ciężko mi było wydać ponad 50 tys zł na inne auto, ponieważ w porównaniu do Golfa V np. Mercedes B klasy był według mnie nie warty swoich pieniędzy, czułem się w środku jakby jakość wykonania była gorsza niż w Golfie V. Bardzo chciałem mieć Hondę ale po jeździe próbnej autostradą odkryłem, że jest tak samo głośna jak mój stary Golf, dlatego zastąpiłem go Golfem 7 generacji w Kombi. Polecam wszystkim Golfa ze świetnym silnikiem 1.9 TDI to auto naprawdę dobrze wykonane, mimio 12 lat nie widać po nim wielkiego zużycia.
4,4
~Daro999
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Golf V
Samochód uniwersalny, nadaje się do miasta, do codziennych dojazdów do pracy jak i na wyjazd na wakacje. W środku nie ma zbyt dużo miejsca ale jak na kompakt jest ok - 4 osoby się mieszczą + mały bagaż. Bardzo dobra ergonomia i widoczność. Największy plus tego auto to silnik - daje dużo frajdy z jazdy i mało pali. Plastiki w środki solidne, nie skrzypią, nie łuszczą się mimo dużego przebiegu i upływu lat. Fotele wygodne, fajnie trzymają podczas dynamicznej jazdy na zakrętach. Komfort jazdy nie powala, ale nawet po 10h jazdy nie czuje się zmęczenia. Prowadzenie w zakrętach bardzo dobre, nie jest to focus ale lepiej od Astry czy Citroena C4. Największą wadą tego modelu jest konstrukcja karoserii, przez głupie rozwiązania pewne miejsca są mocno narażone na korozję. Co ciekawe auto ma jeszcze oryginalną dwumasę, turbo i wtryski.
4,7
~Montoy
Hatchback 1.4 TSI 170KM 125kW
Volkswagen Golf V
Zgrabna sportowa sylwetka (3d)szybki praktyczny i oszczędny.Silnik jak sie dba tak sie ma , czyli nie należy zaniedbywać drobnych usterek które prowadzą do poważnych usterek,dobrej jakości paliwo i olej zmieniany regularnie,dobre jakości części zamienne i smigam już 80 tyś bez problemu a elastyczność tego silnika w połączeniu z niskim spalaniem przy oszczędnej jezdzie jest zadziwiająca.Ps łancuch z napinaczem wymienić prewencyjnie co 100tyś (350zł i pół dnia roboty)i zapominacie o wszystkich bolączkach!

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 27
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Na instalacji BRC SQ 32 zrobiłem już ok 80 tys.km. Od montażu minęło prawie 3 lata. Serwis odwiedzalem jedynie na przeglądy instalacji. Jeśli chodzi o jakość to złego słowa powiedzieć nie mogę. Mapy się nie rozjeżdżają, wtryski cały czas sprawne nie brudzą się, spalanie na takim samym poziomie. Poprzednie moje instalacje innych firm nie wytrzymały takiego przebiegu bez...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy przebiegu udokumentowanym 141 tys.km, do tej pory na instalacji zrobiłem 40 tys.km. Silnik po zagazowaniu pracuje tak jak wcześniej, w jego pracy nic się nie zmieniło. Spalanie jest w granicach 8-9l/100km, chyba że jazda po autostradzie to i 11l. Jak na razie jestem z tej instalacji zadowolony, dużo nie kosztowała, jej montaż zwrócił się...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja BRC KIT ALBA. Zakładana przy przebiegu 190 tys.km, do dziś przejechane ok 40 tys.km na LPG od 2016r. Wymieniane filtry, przy każdej wizycie serwisowej sprawdzane ustawienia i regulacja. Silnik pomimo sporego przebiegu dobrze współpracuje z instalacją. Jak do tej pory żadnych problemów.
Volkswagen Golf V