Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Golf V

Liczba ocen: 459
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~WojtekS2008
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Dobrze wyposażony, pakowny, niebrzydki samochód. Auto mogące być partnerem w wielu sytuacjach. Ogólnie pisał bym o nim same superlatywy gdyby nie... awarie. Ogólnie, zakupiłem samochód z "pewnego źródła" i wiem że poprzedni właściciel jeździł 5 lat i nie miał problemów, czekały one na mnie. A zaczęły się przy przebiegu 180tys. Po zakupie wymieniłem dwumas, wtedy jeszcze profilaktycznie, chociaż jego żywot dobiegał końca. Dodatkowo zrobiłem profesjonalnie cheep tuning, który nigdy nie był uznany za powód problemów o których będę pisał. Największą bolączką są słabe panewki w tym silniku (BXE), czytałem o tym sporo, miałem dwóch znajomych którzy mieli te silniki i nawet nie wiedzieli że może w nich być taki problem więc postanowiłem nie zmieniać profilaktycznie. I to był błąd bo przy 220tys, bez ostrzeżenia wał wyszedł bokiem. Była jeszcze historia z zerwanym paskiem rozrządu, po 50tys od wymiany itp. Założony nowy dwumas, również miałem wrażenie że podczas zapalania nie tak powinno wyglądać wyważenie ale ta historia może być udziałem mechanika, czego nie można było udowodnić. Najbogatsze wyposażenie dawało komfort niczym w samochodzie z wyższej klasy i to sprawiało że jazda była przyjemnością. Robiłem 30tys rocznie a apetyt na paliwo był skromny.
4,6
~Mirunia
Hatchback 1.6 FSI 115KM 85kW
Volkswagen Golf V
To moje pierwsze auto. Czarny metalik. Pomimo swoich lat auto ma nienaganny wygląd. Ślad rdzy koło znaczka VW na tylnej klapie. Nad morze po zalaniu całego baku(55l) spalił około 5,5 litrów. W mieście potrafi zjeść 10l. Całkiem dynamiczny w porównaniu do Toyoty Yaris z kursu na prawko. Przy 140 słychać powiew powietrza, ale nie jest on jakoś dokuczliwy. Miejsca jest sporo nie ma potrzeby rozpychania się. Ma lekko sportowe krztalty. Silnik nie hałasuje. Dałem za niego 11 tys. I ma wszystko co niezbędne do przyjemnej bezpieczniej jazdy.
4,6
~Filipunio98
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Świetny samochód, który nigdy mnie nie zawiódł! Pomimo kompaktowych rozmiarów Golf potrafi bez problemu pomieścić 3 (na siłę 4 :) ) dorosłych pasażerów wraz z bagażem, zaś koszty samej trasy, dzięki spalaniu na poziomie 4,5-5,5 litra na 100 km są bardzo niskie. Samochód dzięki małym rozmiarom (jak na kombi) oraz dużej zwrotności nadaje się równie dobrze na miasto. Przez 2 lata użytkowania musiałem wymienić jedynie chłodnice. Do minusów niestety musze zaliczyć średnią pewność w zakrętach oraz kilka skrzypiących elementów.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V
6,6 – 13,6
l/100 km
5,7 – 6,7
l/100 km
8,3 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Oszczędny silnik 1,9 TDI 105KM BKC. Średnie spalanie z całego zbiornika mierzone z dystrybutora to 5,2 -5,3L - wielokrotnie sprawdzone. Takie wartości wychodzą mi mimo że mało jeżdżę w trasie, a większość przebiegu to krótkie dojazdy do pracy ok.13km w jedną stronę, ale jazda płynna z obrotami około 2000obr./min. Jazda w trasie na dłuższych odcinkach powoduje spadek zużycia paliwa poniżej 5L/100km, nawet do 4,6L/100km. Polecam ten silnik mimo że jakimś demonem prędkości nie jest to w miarę sprawnie napędza to auto, jest w miarę przyjemny w codziennym użytkowaniu i zdecydowanie oszczędny.
4,4
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Silnik BKC. Posiadam Auto od 5 lat i wg mnie jest bardzo ekonomiczne. Srednie spalanie z 22tys km to 5.11l/100km Najmniej udalo sie spalic 3.6l/100km na trasie, nie przekraczałem wtedy 90km/h jazda drogami wojewodzkimi. Spalanie liczone litry z dystybutora i przejechane km. Trasa Warszawa Szczecin gaz w podłoge na całej teasie srednia prędkość 157km/h , spalanie 9,1l/100km Auto wg bardzo ekonomiczne, przydalo by sie troszke wiecej mocy ale nie jest źle. Przebieg 300kkm
4,4
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Silnik BKC. Posiadam Auto od 5 lat i wg mnie jest bardzo ekonomiczne. Srednie spalanie z 22tys km to 5.11l/100km Najmniej udalo sie spalic 3.6l/100km na trasie, nie przekraczałem wtedy 90km/h jazda drogami wojewodzkimi. Spalanie liczone litry z dystybutora i przejechane km. Trasa Warszawa Szczecin gaz w podłoge na całej teasie srednia prędkość 157km/h , spalanie 9,1l/100km Auto wg bardzo ekonomiczne, przydalo by sie troszke wiecej mocy ale nie jest źle. Przebieg 300kkm

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 29
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Na instalacji BRC SQ 32 zrobiłem już ok 80 tys.km. Od montażu minęło prawie 3 lata. Serwis odwiedzalem jedynie na przeglądy instalacji. Jeśli chodzi o jakość to złego słowa powiedzieć nie mogę. Mapy się nie rozjeżdżają, wtryski cały czas sprawne nie brudzą się, spalanie na takim samym poziomie. Poprzednie moje instalacje innych firm nie wytrzymały takiego przebiegu bez...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy przebiegu udokumentowanym 141 tys.km, do tej pory na instalacji zrobiłem 40 tys.km. Silnik po zagazowaniu pracuje tak jak wcześniej, w jego pracy nic się nie zmieniło. Spalanie jest w granicach 8-9l/100km, chyba że jazda po autostradzie to i 11l. Jak na razie jestem z tej instalacji zadowolony, dużo nie kosztowała, jej montaż zwrócił się...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja BRC KIT ALBA. Zakładana przy przebiegu 190 tys.km, do dziś przejechane ok 40 tys.km na LPG od 2016r. Wymieniane filtry, przy każdej wizycie serwisowej sprawdzane ustawienia i regulacja. Silnik pomimo sporego przebiegu dobrze współpracuje z instalacją. Jak do tej pory żadnych problemów.
Volkswagen Golf V