Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Golf 1.5 TSI 'Life', TSI

VW Golf 1.5 TSI 'Life', TSI
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1316 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.7 pkt | 88 %

Golf został pierwotnie oceniony w 2019 roku. Zmodernizowany samochód został ponownie oceniony pod kątem protokołów z 2022 roku, przy czym niektóre testy z 2019 roku zostały przeniesione tam, gdzie miało to zastosowanie. Przedział pasażerski Golfa pozostał stabilny w zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom ochrony byłby zapewniony dla pasażerów o różnych posturach i siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna, na podstawie odczytów manekina dotyczących jej ściśnięcia. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu wykazały, że Golf byłby agresywnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na całej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z tyłu. W teście uderzenia w barierę boczną ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku poważniejszego uderzenia w słupek boczny ochrona klatki piersiowej była marginalna, ale ochrona innych krytycznych obszarów ciała była dobra. Kontrola ekskursji (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) została uznana za odpowiednią. W Golfie zastosowano środek zaradczy, który łagodzi obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. W teście Euro NCAP system ten wypadł dobrze, zapewniając dobrą ochronę głów pasażerów. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wskazała na dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Golf posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po uderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.

Uderzenie przodem
12,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.9 pkt | 87 %

Z wyjątkiem szyi 10-letniego manekina w zderzeniu czołowym, odczyty manekinów wskazały na dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu dziecięcych manekinów. Poduszka powietrzna pasażera z przodu może zostać wyłączona, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Status poduszki powietrznej jest wyraźnie sygnalizowany kierowcy, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których zaprojektowano Golfa, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,9pkt

Uderzenie z przodu
15,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Volkswagen KidFix i-Size
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Volkswagen KidFix i-Size
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

40 pkt | 74 %

Maska zapewniała przeważnie dobrą lub odpowiednią ochronę głowy uderzonego pieszego. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego również ochrona okolicy miednicy była dobra we wszystkich miejscach testowych. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Golfie może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system wypadł dobrze, w większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,0 pkt
Głowa
17,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
29,0 pkt
AEB Pieszy
5,5pkt
AEB Rowerzysta
5,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.2 pkt | 82 %

System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) Golfa dobrze wypadł w testach jego reakcji na inne pojazdy. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a samochód posiada system wykrywający zmęczenie kierowcy. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu w przypadku znoszenia go z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Standardowym wyposażeniem jest konfigurowany przez kierowcę ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
5,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry