Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B3 Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW 1991-1993

Lata produkcji: 1991 – 1993
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1988, trzecia generacja modelu (oznaczenie: B3). Volkswagen Passat B3 na rynek północnoamerykański trafił w roku 1990, natomiast np. w RPA debiutował dopiero w roku 1995. Auto charakteryzowało się nowoczesnymi, opływowymi kształtami, które kontrastowały z kanciastymi, pudełkowatymi sylwetkami jego poprzedników. Był pierwszym Passatem oferowanym na całym globie pod jedną nazwą. Model zdobył 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku w roku 1989. Sprzedaż Passata B3 na Starym Kontynencie i w Ameryce Północnej została zakończona w 1994 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2792 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 90,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B3 Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW 1991-1993
11,7
l/100 km
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW
Jak na tak duży motor to byłem zaskoczony apetytem na paliwo.. Tuż po kupnie jak wracałem nim do domu ponad 450km to średnie spalanie wyniosło mnie 10,4l/100km z czego ponad 200km pokonałem autostradą non stop jadąc 180-200 i nie schodząc poniżej 160 na blacie. Naprawdę duży plus, bo jazda była dynamiczna.. Potrafi na trasie wciągnąć więcej - to sprawa oczywista. W mieście normalnie jeżdżąc można się zmieścić w przedziale 12-13l/100km a przy kretyńskiej jeździe w mieście wciąga nawet 15-16 na 100.. Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych to takie rzeczy jak końcówki czy inne drążki to grosze.. Do silnika części są droższe niż do zwykłych motorów ale jest za to ogromny rynek wtórny i szeroki wybór dobrej klasy zamienników..
13,6
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW
NIESTETY ZAWIODŁEM SIE NA VW. BO OSIĄGÓW Z RACJI MASY NIE MIAŁO ZA DOBRYCH, BO ASTRA GSI W KOMBIKU Z SILNIKIEM 2.0 GO WYMIATAŁA A SPALIĆ PONIŻEJ 12 LITRÓW BYŁO CIĘŻKO. TAK WIĘC WG MNIE BYŁO TO POMYŁKA ZRESZTA JAK WIĘKSZOŚĆ VW WG. MNIE TO PRZEREKLAMOWANE GÓWNA. CENY CZĘŚCI TEŻ. BO WSZYSTKO OKOLO 200-300% DROŻSZE NIŻ NP DO MAZDY XEDOS KTÓRA TERAZ JEŻDŻE. WIĘC NIKOMU NIE POLECAM TEGO AUTA. BO ANI NIE MA OSIĄGÓW, ANI DROGI NIE TRZYMA SIĘ JAK POWINNO ANI TANI W EKSPLOATACJI NIE JEST TOTALNA PORAŻKA
12,8
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW
Cos tam w vrce pogrzebane bylo, shamowane 185km, wystarczajace osiagi, niepowtarzalny dzwiek a spalanie ile wlejesz;) Jesli chcesz kupic vr6 a jestes ´centus´ i liczysz kazdy grosz, daruj sobie-to nie jest samochod dla Ciebie.Radosc z jazdy starym, rodzinnym kombi objezdzajacym wiekszosc samochod na swiatlach kosztem spalania...
Jak naprawić szyberdach?
  • Volkswagen Passat B3
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować dwa wiadra cierpliwości i zgrzewkę piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąć.....wyskoczą) 5.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) i odkręcenie przelotki pasa. 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych. 7.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera ,o ile pamiętam to chyba na końcach są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.6). 8.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 7. 9.Połowę roboty z podsufitką mamy za sobą , następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 10.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części środkowej (wygnie się jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 11.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu) i osłony przeciwsłoneczne. 12.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej części przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). Jeżeli wszystko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu (nie przenosić w pozycji "na płasko" bo się złamie). 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła się podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!). 15.Zabieramy się za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wodę ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelaż i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tylne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebyśmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku (jak mi ktoś powie jak go na tym forum zamieścić ). 26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 27.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 28.POWODZENIA !!! 29.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie. 30.AMEN
Problem rozwiązany
Gaśnie podczas jazdy
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 2.0 16V GT 136KM 100kW 1988-1993
  • inne
Zapala z małym trudem ok. 2-3 sekund. Jak zapali obroty trzyma jezdzi normalnie przyspieszenie ma po przejachaniu 5km czasem 40 km a czasem po 20 km gaśnie w trakcie jazdy. Po odczekaniu 5 min zapali jedzie dalej. I znów tak jak wyżej się zachowuje. Jeszcze dodam że jak ma obroty po wyżej 3.000 kicha w wydech. Wydaje mi się że niema takiego przyspieszenia jak powinien mieć przy tylu koniach mechanidznych kody błędów to 1. 281-czujnik prędkości własnej pojazdu G68,Sensor prędkości pojazdu-brak sygnału(G68)2. 520-przepływomierz powietrza-G70/G19, Czujnik przepływu poziomu masy-G19ig70 3. 515-czujnik pozycji wału krzywkowego(czujnik efektu hali)- skrót do B plus (G40): sprawdz CPM,jeśli jest OK. wymień dystrybutor wymieniona cweka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu przeczyszczony, świece wymienione,przepływomierz powietrza sprawdzony jest ok. zapłon i dawka paliwa ustawiona na przyżądach, czyjnik temperatury wody wymieniony na nowy przewody ciśnieniowe gumowe sprawdzone i jest ok iskra na świecach jest dosyć mocna
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
niechce odpalic
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 1.8 107KM 79kW 1988-1991
  • silnik
witam wszystkich mam taki problem z moim passatem b3 1.8 b/lpg z 1988 r. silnik nie chce zapalić jakiś czas temu gdy jechałem wybuchł mi akumulator popalił bezpieczniki moduł przekaźnik od gazu wstawiłem go do elektryka zrobił wszystko jednak dalej nie odpalał to ko do mechanika zaprowadziłem mechanik go uruchomił po odebraniu go po jakimś miesiącu gdy wracałem z pracy osłabł do tego stopnia że miał problemy z podjechaniem pod górkę na 2 biegu na drugi dzień gdy go chciałem odpalić załapał ale wcale nie wchodził na obroty sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe bo myślałem że może któryś sie zapchał ale wszystko było oki z przewodami popatrzyłem po rozrządzie i był przestawiony więc go ustawiłem po znakach i próbowałem go odpalić kręci ale nie chce zapalić prycha kicha strzela ale nie chce nawet na chwile załapać proszę o pomoc co może być przyczyną tego???? że tak sie mu dzieje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B3 Kombi