Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD 2010r. - test Euro NCAP

2010
Passat

Wynik testu

91%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
54%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa

Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 91 %

Passat został odnowiony w 2010. Strukturalnie i wewnętrznie nowe auto jest identyczne jak to testowane w 2005 roku, więc wyniki zderzenia czołowego oraz bocznych zostały zaczerpnięte z tamtych testów. Przeprowadzono nowy test ochrony przechodnia z powodu delikatnych modyfikacji przedniej części auta. Dodano również test ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, jednak kolumna kierownicza stanowi ryzyko obrażeń pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Ostatecznie ochronę tego obszaru oceniono na wystarczającą. Auto otrzymało komplet punktów za test zderzenia bocznego, zapewnia dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. Jeśli chodzi o bardziej poważne zderzenie ze słupem, ochrona głowy i miednicy była dobra, a klatki piersiowej i brzucha - wystarczająca. Również dobre zabezpieczenie ze strony fotela i zagłówka w przypadku zagrożenia urazu szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie kolizji tyłem.

Uderzenie przodem
14,0 pkt
Kierowca
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
0,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
8,0 pkt
Zderzenie ze słupem
7,3 pkt
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Głowa manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie przesunęła się nadmiernie w czasie zderzenia czołowego. Pomiary nacisku na klatkę piersiową manekina wskazują na wystarczającą ochronę tego obszaru, dobrą - w przypadku głowy. Jeśli chodzi o zderzenie boczne - oba manekiny były prawidłowo chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta na osłonie przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega przed montażem fotelika przy aktywnej poduszce.

Bazowa ocena auta
6,0 pkt
Wydajność
11,4 pkt
Instrukcja
4,0 pkt
Montaż
2,0 pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 plus Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Wydajność
8,4 pkt
Instrukcja
4,0 pkt
Montaż
2,0 pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1 ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat

Bezpieczeństwo przechodnia

19 pkt | 54 %

Przeprowadzono nowe testy ochrony przechodnia, inne niż te z 2005 roku. Ochrona nóg pieszego ze strony zderzaka była przeważnie dobra. Jednak przednia krawędź wypadła bardzo słabo i nie otrzymała ani jednego punktu. W przypadku większości krytycznych dla głowy dziecka pól maski, zapewnia ona dobrą amortyzację. Jednak przeważnie bardzo słabo jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.

Głowa
14,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Passat jest standardowo wyposażony w ESC we wszystkich wersjach. Podobnie jeśli chodzi o system przypominający o zapięciu przednich pasów.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę

Dane testowanego auta

Testowane auto:
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1447 kg

Multimedia