Szukaj

Test euroncap VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1447 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
54%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 91 %

Passat został odnowiony w 2010. Strukturalnie i wewnętrznie nowe auto jest identyczne jak to testowane w 2005 roku, więc wyniki zderzenia czołowego oraz bocznych zostały zaczerpnięte z tamtych testów. Przeprowadzono nowy test ochrony przechodnia z powodu delikatnych modyfikacji przedniej części auta. Dodano również test ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, jednak kolumna kierownicza stanowi ryzyko obrażeń pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Ostatecznie ochronę tego obszaru oceniono na wystarczającą. Auto otrzymało komplet punktów za test zderzenia bocznego, zapewnia dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. Jeśli chodzi o bardziej poważne zderzenie ze słupem, ochrona głowy i miednicy była dobra, a klatki piersiowej i brzucha - wystarczająca. Również dobre zabezpieczenie ze strony fotela i zagłówka w przypadku zagrożenia urazu szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie kolizji tyłem.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Głowa manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie przesunęła się nadmiernie w czasie zderzenia czołowego. Pomiary nacisku na klatkę piersiową manekina wskazują na wystarczającą ochronę tego obszaru, dobrą - w przypadku głowy. Jeśli chodzi o zderzenie boczne - oba manekiny były prawidłowo chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta na osłonie przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega przed montażem fotelika przy aktywnej poduszce.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
11,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 plus Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
8,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1 ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 54 %

Przeprowadzono nowe testy ochrony przechodnia, inne niż te z 2005 roku. Ochrona nóg pieszego ze strony zderzaka była przeważnie dobra. Jednak przednia krawędź wypadła bardzo słabo i nie otrzymała ani jednego punktu. W przypadku większości krytycznych dla głowy dziecka pól maski, zapewnia ona dobrą amortyzację. Jednak przeważnie bardzo słabo jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.

Głowa
14,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Passat jest standardowo wyposażony w ESC we wszystkich wersjach. Podobnie jeśli chodzi o system przypominający o zapięciu przednich pasów.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę