Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD 2014r. - test Euro NCAP

2014
Passat

Wynik testu

85%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa

Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 85 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała zarówno w teście zderzenia bocznego jak i słupa bocznego. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez miejsca tylne oceniona została na podstawie geometrii jako dobra. Autonomiczny układ hamulcowy działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Ponieważ system nie jest standardem, jego funkcjonalność nie kwalifikuje się do oceny.

Uderzenie przodem
14,9 pkt
Kierowca
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
0,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
8,0 pkt
Zderzenie ze słupem
7,4 pkt
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został wyróżniony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
23,9 pkt
Wydajność
7,0 pkt
Instrukcja
12,0 pkt
Montaż
12,0 pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 plus Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Wydajność
7,0 pkt
Instrukcja
11,9 pkt
Montaż
12,0 pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat

Bezpieczeństwo przechodnia

24 pkt | 66 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała dobrą ochronę regionu miednicy, w pozostałych obszarach ochrona była słaba. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, ze słabym wynikiem dla obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. System ograniczania prędkości jest dostępny jako opcja, spełnia wymogi EuroNcap. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, został oceniony jako dobry.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist with City Emergency Braking:
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry

Dane testowanego auta

Testowane auto:
VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1465 kg

Multimedia