Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1043 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 76 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 59 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~KRUGER
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
Polo II po lifcie (\"86c2f\") to idealne auto dla studenta, początkującego kierowcy lub jako auto do miasta, albo drugie auto w rodzinie. Warunek to: dokładnie sprawdzić auto przed zakupem!, kupić tylko zadbany, doinwestowany egzemplarz,zainteresować się choć odrobinę mechaniką Poli i znać jej kilka słabszych punktów. Pola odwdzięczy się wtedy bezawaryjnością i ekonomicznością. VW Polo II po lifcie to najlepszy samochód w swojej kategorii! Ponadto jest autentycznie ładny;)...oczywiście mowa o coupe!!:D
4,2
~Jarek41
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
Idealne auto dla świeżego kierowcy, który musi zrozumieć jego działanie i nauczyć się ogólnych zasad. Usterki o ile jakieś będą, są proste do naprawy a jeszcze prostsze do zdiagnozowania z powodu prostej konstrukcji samochodu. Polówka wyposażona jest biednie, ale mamy tu wszystko co niezbędne do jazdy. Za tą cenę, jak najbardziej warto. Teraz pora na coś mocniejszego
3,7
~Łukasz
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
Super fura na pierwsze auto - mała, zwinna, dynamiczna (o ile jedziesz sam), ekonomiczna i dość niezawodna. Daje sobie radę w lekkim terenie i w ciasnych zakrętach. Ma spory bagażnik, a po złożeniu siedzeń da się przewieźć pralkę. Super autko na codzienne dojazdy do pracy i na zakupy. Wyjazd w trasę w 4 osoby i z bagażem jest już jednak karkołomny - zero przyśpieszenia, a o wyprzedzaniu można pomarzyć. Za to koszt podróży znikomy :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
6,3
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
Ekonomiczność na trasie przy 80/90km na godz. jest doskonała. W trzy dorosłe osoby+pełen bagażnik i jeszcze graty w środku, jadąc połowę trasy po górach, połowę po ekspresówkach spalił mi 5.5litra, (dokładnie liczyłem). Przy ostrej jeździe (średnio 110~~120km/h) spalanie wzrasta do ok. 6,5litra. W mieście w lecie, przy normalnej jeździe to 6,5/7,0litrów, natomiast w zimie jest gorzej-8,0litrów to w mieście minimum. Czasem dochodziło mi do 9litrów(któtkie dojazdy na uczelnię, silnik nie zdążył się nagrzać). Nie polecam bawić się aparatem zapłonowym - osiągnąłem lepsze przyśpieszenie o jakieś 4 sekundy i większą elastyczność, ale spalanie skoczyło do 13 litrów po mieście :D:D:D wróciłem więc na stare ustawienia.
6,0
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
auto rewelacyjne do pracy male spalanie od 6 do max 6.5 l benzyny w cyklu mieszanym wiecel nie lyknelo nigdy na dodatek jest to spalanie w zimie (latem uzywam motocykla) TANIE CZESCI BARDZO NISKA AWARYJNOSC pali bez problemu nawet przy temp ponizej -20 stopni przebieg 183 000 (poodobno) i rosnie poza wymiana tlumnika i lozysk w przodzie nic nie robilem (nie mowie o oleju filtrach czy oponach bo to normalna rzecz) JEZELI KTOS SZUKA TANIEGO AUTA DO CODZIENNEGO UZYTKU A NIE DO SZPANU BADZ WYGODNEGO PODROZOWANIA POLECAM
6,1
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
zasówam autkiem codziennie minimum 16 km do pracy (tu juz liczę powrót) poóweczke mam niecałe 4 miesiące i co mogę powiedzieć to że jest ekonomiczne, wygodne jak na ten model , rok, wiek, stan. Nie narzekam na wygląd zewnętrzny ani też na stan techniczny,przyśpieszenie jak na tak małą moc to "wystarczający miejscowy popęd" 4 biegowa skrzynia nie pozwala na wiele ale naprawde dla początkującego wystarcza :) sam nim jestem.... polecam MOCno dla początkujących !!! nie zamierzam zamieniać (zbyt wcześnie aby takie opinie wystawiać ale nie zapóźno by polecić !

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • układ chłodzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback