Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Sedan 1.8 i 97KM 71kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 97 KM (71 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~xiestwo
Sedan 1.8 i 97KM 71kW
Volkswagen Polo III
Tak to fajne autko, bardzo się dobrze w nim czuję, ale... troszkę za mało oszczędne..
3,3
~1111
Sedan 1.8 i 97KM 71kW
Volkswagen Polo III
4,9
~gelo
Sedan 1.8 i 97KM 71kW
Volkswagen Polo III
ok furka
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Obroty szaleją i gaśnie
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem z moim Polo (1996 rok, 1.6 (75 KM)). Otóż autem jedzie się normalnie aż nagle zaczyna nim szarpać, obrotomierz szaleje (podaje najprzeróżniejsze wartości bez reakcji silnika) aż w końcu auto gaśnie po czym odpala się je z dużą trudnością. Zapala na chwilę i zaraz gaśnie, trzeba je trzymać na wysokich obrotach itp. Po takim "ataku" i pozytywnym odpaleniu auto jeździ normalnie aż do następnego. Dodam, że już 2 razy dojechałem z tym do mechanika ale przy nim polo się przestraszyło i działało stabilnie. Komputer nie wskazuje żadnych błędów nie rejestrując przy tym nic w historii. Chciałbym możliwie najlepiej zdiagnozować usterkę gdyż chcę tym autem jeszcze trochę pojeździć (1-1,5 roku) możliwie nie dokładając za mocno do niego. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volkswagen Polo III Sedan