Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe

Nie licząc wersji GTI, flagowy wariant ma w Polo 110KM wyciśniętych z 1.2-litrowego motoru benzynowego. Wbrew pozorom to sporo, bo auto z tym silnikiem jest zrywne, chętnie reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niezłą elastyczność. Optymalny wybór to jednak słabsza, 90-konna wersja. Mniejszy silnik 1.0 jest już bardziej ospały i wymaga wchodzenia na obroty – sprawdzi się wyłącznie w mieście lub przy nieobciążonym aucie. Co z dieslami? Najsłabszy 1.4 TDI 75KM pozostawia niedosyt, dlatego lepiej sięgnąć półkę wyżej – po wariant 90 KM. Jest też opcja 105-konna, ale to raczej propozycja dla osób, które nie chcą oszczędzić na zakupie auta i często podróżują poza miastem.

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~pinka
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Auto mam od nowości (5 lat). Przesiadłem się z Golfa V 1.6 102 KM. Zalet: całkiem dobry silnik 1.2 16V 90KM TSI, Dwie osoby, zapakowany samochód plus dwa rowery na haku i płynna jazda, bezproblemowe wyprzedzanie przy prędkościach autostradowych. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów, przy prędkości 140 km/h na 5 biegu jest 3000 - 3200 obr., duży moment obrotowy już od 1500 obr. można dynamicznie przyspieszać. Na zakrętach prowadzi się pewnie, ale nie jest to poziom np. Golfa. Łatwy do parkowania i manewrowania. Wnętrze wykonanie przyzwoicie, nie trzeszczy czy stuka. Cześć plastików jest miękka (wersja Comforline). Na razie nic się nie wyciera czy rysuje. Co do wad: krótkie siedzisko kierowcy i pasażera męczy przy długich trasach. Autko jest dosyć ciasne wewnątrz, miejsca nie za wiele zwłaszcza dla pasażerów na tylnej kanapie. Odgłos opon i szum wiatru dają się we znaki powyżej 120 km/godz. (warto mieć ciche opony).
2,4
~Snayper
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Auto w miarę dobre TYLKO dla osób mało wymagajacych, spokojnych i na trasy, gdzie prędkość minimalna to 60km/h, a max 100 km/h. Na miasto bardzo zrywny w złym tego słowa znaczeniu, na autostradę żenada. Główne wady wymienię tylko kilka ale jest ich dużo więcej: fatalna skrzynia szczególnie biegi 1 i R, tragiczna pozycja za kierownica-może liliputy się zadowola, jeszcze bardziej masakryczne fotele-zero podparcia lędźwi nawet w topowej wersji, zbyt waskie fotele przednie -nawet osoby szczupłe nie zachowaja barków w prawidłowej linii kręgosłupa. Jazda na 2 i 3. biegu po mieście to jakiś horror-skacze i dławi się jak nawet jak jest rozgrzany. Nowoczesny Maluch ale Kaszel miał ten klimat. Turbina słaba, turbodziura potężna. Zamykanie drzwi w tym aucie to jakieś nieporozumienie. Cena nie komentuje....każde auto w tej klasie będzie tańsze. Zalety - b.dobre spalanie na trasach miedzy 60 a 100km/h jak sie nikomu nie spieszy to spokojnie 4,5 litra osiagalne. Dobra obsługa centralnej konsoli -szczególnie kobietom i miłośnikom ergonomii "przyciskowej" powinna b. przypaść do gustu. Spasowanie jak to w VW bardzo dobre, nic nie trzeszczy, plastiki dobrej jakości.
4,3
~kuffi
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Myślę, że śmiało można stawiać go za wzór segmentu. Jakość wykończenia, spasowanie elementów wnętrza są o klasę wyżej niż u konkurencji. W wersji comfortline wzbogaconej o pakiet drogowy do szczęścia brakuje tylko klimatronika. Jednak jest mały minus - cena. Jednak podobnie wyposażona konkurencja nie jest o wiele tańsza
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
6,0
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
1,2 90 KM manualna skrzynia 5. Bardzo ekonomiczne auto, nawet przy dynamicznej jeździe. Średnie spalanie na długiej trasie przy dynamicznej, lecz nie szaleńczej jeździe takie jak deklaruje producent w cyklu miejskim, co i tak jest niezłym wynikiem.
5,4
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Wycieczka z Poznania do Edynburga + zwiedzanie Szkocji dwóch dorosłych z dwójką dzieci według komputera po powrocie to - 4697km przez 56:21 godzin, średnia prędkość 83km/h i zużyciu 5,4 l/100km, Jak na benzynę to bardzo dobry wynik. Dodam jeszcze że silnik 1,2 90Km świetnie sobie dawał radę nawet po Szkockich górach.
6,5
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
na razie doskonale pod tym względem, ale samochód jest nowy i jedyne koszty utrzymania to paliwo i myjnia. Osiągnięcie wyników spalania podanych przez producenta moim zdaniem jest jak najbardziej realne. Spalanie oczywiście uzależnione od kierującego pojazdem

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting