Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo VI

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2017, obecnie produkowana, szósta generacja Volkswagena Polo pod względem stylistycznym niewiele się zmieniła, czerpiąc inspirację z rozwiązań zastosowanych w najnowszych modelach Golf i Passat. Samochód został zaprojektowany przez Klausa Bishoffa. Volkswagen Polo VI zbudowany został na nowej platformie podłogowej Volkswagen Group MQB A0 (dedykowanej wszystkim samochodom miejskim w grupie Volkswagen), podobnie jak m.in. Seat Ibiza piątej generacji. Inaczej niż poprzednicy, Polo szóstej generacji dostępny jest na Starym Kontynencie wyłącznie w odmianie pięciodrzwiowego hatchbacka (wersja sedan - Virtus - dostępna jest wyłącznie na południowoamerykańskim rynku).
czytaj więcej
Powagosław

Projektanci Volkswagena uznali chyba, że bycie małym Golfem to wystarczająco atrakcyjny horyzont dla Polo. Ale nie jest też tak, że nowy model zupełnie niczym nie zaskakuje. Widzieliście to designerskie wnętrze?

~Powagosław
Luzacjusz

Polo jest jak twoja teściowa, która nosi tę samą fryzurę od 25 lat. Możesz łudzić się, że pewnego dnia wystrzyże się na Rihannę, ale w sumie… po co miałaby to robić? Zresztą, fryzjerka nawet nie wie, kim jest Rihanna.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Szymek
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Najlepsze auto jakim do tej pory jeździłem. Może nie najdroższe i nie najbardziej luksusowe, ale nie to czyni auto najlepszym. W Polo VI po facelifcie wszystko się zgadza. Wszystko jest absolutnie ze sobą dobrze zestrojone. Jestem w szoku, że auto z segmentu B może być aż tak dobre. Samochód jest bardzo wygodny podczas jazdy w mieście oraz na trasy. Cały jego projekt jest przemyślany pod względem doświadczeń z użytkowania. Absolutnie wszystko w tym aucie jest na swoim miejscu. Jest intuicyjne, a wnętrze łatwe w obsłudze. Układ napędowy jak na jeden litr bardzo dobrze odpycha ten samochód. Nawet przy trzech osobach w środku. Szkoda, że jest to już wymierający gatunek przez wysokie ceny oraz preferencje klientów uciekające w wielkie sedany oraz SUVy. Myślę, że Volkswagenowi przy odpowiednim cenniku oraz dobrym marketingu udałoby się spopularyzować na tyle Polo aby zrobić efekt WoW. Bo auto rzeczywiście taki efekt daje. Dodam tylko na koniec, że mam bogatą wersję wyposażenia, która też dużo zmienia.
Dodane 5 miesięcy temu
4,7
~Mati
Volkswagen Polo VI
GTI Facelifting 2.0 TSI 207KM 152kW
Usportowione autko prawie dla każdego. Pomimo ponadstandardowej mocy w tego typu klasie aut, jest całkiem cywilizowane i ... normalne. Można jeździć jak dziadkowozem, można kliknąć tryb sport i wdusić gaz i mamy inne auto. Można jeździć na spalanie poniżej 6l/100, można jeździć na 12-15/100. I to wszystko w jednym pojeździe. Auto nie jest wulgarne (brak dokładek, spoilerów, splitterów itp), nie jest głośne (zaleta dla ludzi 40+ ;) ) nie prowokuje. Wyglad to kwestia gustu. Auto ma spójną linię nadwozia jest typowo "wolkswagenowskie" jak na obecne czasy. W środku w większości tani plastik, ale deska rozdzielcza miękka (zresztą ile razy się to maca...), niestety tak wygląda grupa VW w tego rodzaju klasach w ostatnim 5-6 leciu. Na czymś trzeba oszczędzać. Spokojnie gasi większość komiwojażerów w służbówkach. Można też uciec przeciętnemu prezesowi, czy dyrektorowi regionalnemu, albo ich pogonić :P. Dla mnie zaletą jest, że ma 5 drzwi i automatyczną skrzynię biegów (całe życie z manualem :/). Super do miasta, nada się na weekendowe podróże. Nie jest to auto rodzinne, więc albo dla singla albo pary albo max 2+1, albo jako drugie auto w rodzinie. Brakuje mi jakiegoś sportowego trybu wyświetlania na desce rozdzielczej (np. duży obrotomierz na środku, obok temp oleju i ewentualnie ciśnienie doładowania), można część tych danych włączyć na infotainmencie, ale wolę tam mieć mapę i info gdzie stoją misiaki. Polecam również wybrać wersję z adaptacyjnym zawieszeniem (są 2 ustawienia). W wersji bez DCC było za twardo. W wersji z DCC tryb normal jest łagodniejszy, niż standardowe nieregulowane amortyzatory w wersji bez DCC.
Dodane 6 miesięcy temu
4,9
~Patryk
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Bardzo oszczędny i wygodny samochód - jak dla mnie, nie tylko do miasta. Polo wykorzystujemy do jazdy po mieście oraz do dalekich podróży powyżej 1000 km. W dalekich podróżach nie przekraczam prędkości 100 km/h. więc nie mam dużych wymagań co do wielkości silnika itd. Na trasie Polska - Chorwacja, samochód zapakowany po dach + 2 dorosłych osób i 2 duże Psiaki spalanie wynosi 4 litry na 100 km. Samochód jest pakowny oraz bardzo stabilnie się prowadzi jak na swoją klasę. Dla mnie idealny wybór.
Dodane 3 lata temu
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo VI
5,0 – 9,1
l/100 km
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Polo VI
GTI Facelifting 2.0 TSI 207KM 152kW
Przejechałem 1000 km, później ja i nikt inny i tak nie napisze. Nie przejmuję się "docieraniem" ale też nie mam "ciężkiej nogi". Auto użytkuję w Warszawie na dojazd do pracy i trochę by rozprostować nogi na A2 w weekend. Po paru tankowaniach apetyt uśrednia się w okolicach 8 l/100 km. Przy 110 km/h w trasie zejdzie do 6-6,5, aby zszedł niżej to trzeba jechać jak emeryt, co w tym samochodzie jest frustrujące i trzeba mieć amnezję czym się jedzie lub nerwy ze stali. W mieście przy porannej szarpaninie i w codziennym korku spali 9, a nawet 10. Mi trudno zrobić więcej, choć inni potrafią. Fakt, że auto żywiołowo reaguje na dodanie gazu powoduje, że litry na sto także. Polecam tryb Eco bo "żeglowanie" nawet po mieście potrafi zaoszczędzić sporo paliwa. Tryb sport od razu wywołuje wir w baku (dwucyfrowe wartości) więc patrzącym na spalanie nie polecam tego trybu. A do przyjemnego popylania po mieście lub krajówkach polecam tryb M i manetki.
Dodane 8 miesięcy temu
8,1
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 MPI 65KM 48kW
Za grosz samochód nie wart swojej ceny. Dynamicznie można przyspieszyć do 50 km/h. Pod górkę 106 kmh i licznik stoi. Do miasta może akurat ale pali jak dwu litrowy silnik. Dla porównania jaguar x Type 2.1 z 2003 roku w mieście spalał mi 11l a ta polówka 10.8 - nie polecam. Szkoda pieniędzy. Co z tego że mały silnik jak pali jak smok, a chyba o to chodzi żeby był eko? Nie jest, polecam już 2.0 porządne kupić i spalanie będzie identyczne tylko z korzyścią w postaci większego luksusu, większej mocy no i oczywiście więcej dostępnego miejsca. Odradzam kontaktu z samochodem. Konkurencyjna Fabia 1.0 miażdży funkcjonalnością ten model
Dodane 4 lata temu
5,5
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Maksymalne zużycie w mieście przy w miarę dynamicznej jeździe wyniosło 7l/100 km, ale przeważnie przy umiarkowanej jeździe to 6-6.5l/100 km. Przy oszczędnej jeździe w mieście udaje się zejść do 5,5l/100 km. Na trasie przy prędkości 110-120 km/h spalanie wynosi około 5l/100 km. Jeżeli jedziemy do 100 km/h, to na spokojnie zejdziemy poniżej 4.5l/100 km. Najlepsze natomiast spalanie na trasie przy bardzo spokojnej i wolnej jeździe (80-90 km/h) wyniosło 4l/100 km i wątpię, że komuś uda się zejść poniżej tej liczby :D
Dodane 6 lat temu
Volkswagen Polo VI

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów