AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Volvo
940
Kombi
Kombi
Volvo 940 Kombi
– wybierz silnik
Pokaż silniki:
Benzynowe
Benzynowe LPG
Diesla
Elektryczne
Hybrydowe
Hybrydowe Diesla
Hybrydowe Diesla plug-in
Hybrydowe plug-in
pb
Benzynowe
2.0 i 112KM 82kW (1992-1994)
2.0 i 16V Turbo 190KM 140kW (1990-1994)
2.3 i 131KM 96kW (1990-1998)
2.3 i 16V 155KM 114kW (1990-1996)
2.3 i Turbo 165KM 121kW (1990-1998)
on
Diesla
2.4 TD 122KM 90kW (1991-1998)
2.4 TD 109KM 80kW (1990-1991)
Sprawdź najnowsze oferty Volvo
Zobacz 244 auta
od ręki
Informacje
o Volvo 940 Kombi
Lata produkcji:
1990 – 1998
(1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998)
Segment:
Wyższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Sprawdź najnowsze oferty Volvo
Zobacz 244 auta
od ręki
Dane techniczne
Volvo 940 Kombi
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Długość
4844
mm
Szerokość
1750
mm
Wysokość
1450
mm
Rozstaw osi
2770
mm
Rozstaw kół - przód
1471
mm
Rozstaw kół - tył
1460
mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu
1004
mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu
943
mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu
1428
mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu
1430
mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
2125
l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
992
l
Wysokość bagażnika
823
mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
1068
mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1954
mm
Wysokość progu załadowczego
580
mm
Drzwi tylne - wysokość
771
mm
Zobacz dane techniczne
Oceny
Volvo 940 Kombi
Liczba ocen:
55
Ogólna ocena
4,5
/5
Średnia dla segmentu
4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(86%)
Zalety
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Widoczność
+ Karoseria
Wady
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Wyciszenie
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybrane
oceny
4,7
~Aktoś
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ergonomia na wysokim poziomie; żadnych zbędnych świecideł. Prowadzi się wygodnie, miękko wnętrze dość przestronne i wyciszone przyzwoicie. Wentylacja i ogrzewanie wydajne i dość ciche. Silnik d24tic, 6 cylindrowy vw z dostawczaka lt, tutaj nieprzeciążony, ze skrzynią m90, działa elastycznie akceptuje szerokie zakresy prędkości. Napęd na tylnie koła w niektóry warunkach dosyć osobliwe możliwości. Przestrzeń bagażowa jest wielka i w miarę prostopadlościenna, po złożeniu tylnich siedzeń w kilka sekund zamienia się w długą na ok. 190 cm i płaską powierzchnię na którą da się zapakować 2m3 czegokolwiek lub urządzić akceptowalną sypialnię. Karoseria - progi, nadkola, półka akumulatora - po prawie trzydziestu latach i bez garażu - jednak rdzewieją, pomaga temu konstrukcja podszybia, przez które razem z wodą i wiatrem wpadają jesienne liście zamieniając niektóre części zamkniętych profili w tajne biokompostowniki... Zawieszenie tylne, nie licząc kosztownych nivomatów, (wytrzymały ponad 300kkm) - bezobsługowe. Przednie - rzadko, ale bywają do wymiany łączniki, drążki, jakieś sparciałe gumy, ale reszta trzyma się dzielnie. Hamulce solidne; kiedy są czyszczone i zadbane służą niezawodnie. Manewrowanie jest łatwe, promień skrętu nieduży, ale pojazd ma prawie 5m i na wielu ciasnych parkingach wystaje więcej niż reszta lub po prostu się nie mieści. Do 110-120 km/h prowadzi się całkiem komfortowo, do 140-150 jako tako, więcej niż 160 rzadko udaje się rozpędzić. Awarie unieruchamiające były dwie - uszczelka wysprzęglika oraz przerwa na kablu elektrozaworu odcinającego paliwo, obydwie łatwe w naprawie. Konstrukcja ogólnie solidna, pragmatycznie i rozumnie zaprojektowana, tania w obsłudze, wygodna w użyciu i niemodnie (niestety) trwała. Nie zatrzymuje się z byle powodu, nie gnębi 'błędami'. Pod maską na wszystko jest sporo miejsca, dostęp do silnika i serwonapędów itd. - doskonały. Podzespoły zużywają się stopniowo, więc pojazd, póki nie zniszczy go rdza jest raczej niezawodny i przewidywalny.
Dodane
ponad rok temu
4,2
~Roman
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Większe od passata i nie koroduje. Nie starczyło pieniążków na porządne A6 a Volvo było do wzięcia za parę groszy i nie żałuję. Poprzedni właściciel sprzedał tak tanio bo się wkurzał,że nie pali na mrozie ale który diesel pali? Zmieniłem świece ustawiłem pompę wymieniłem wtryski i auto nawet nie puszcza dymka. Jedynie trzeba pamiętać ,żeby przy mrozie nie kręcić bez plaka.Każdy musi się nauczyć na własnych błędach. A odpalanie na plaka to jest po prostu baja każdy dizel pali na dotyk bez ryzyka spalenia rozrusznika. Poza tym fura jest ok jak już pisałem tańsza niż A6 z podobnego rocznika a technika VW więc przepali każdą berbeluchę. Polecam chcociaż audi w tedeiku toto nie jest
Dodane
8 lat temu
4,8
~Łoś
Volvo 940
Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Rewelacyjne auto! Bardzo dużo miejsca wewnątrz. Dobrze się prowadzi. Niesamowicie zwrotne - średnica skrętu 9,8m. Silnik dynamiczny i cichy. Ogólnie auto dobrze wygłuszone. Kańciaste kształty sprawiają że dużo się mieści we wnętrzu auta a parkując i manewrując łatwo wyczuć samochód. Jakość plastików mogła by byś trochę lepsza, było by wtedy mniej \"świerszczy\" w aucie. Minusem jest również brak regulacji kolumny kierowniczej. Przy podniesieniu fotela robi się trochę mało miejsca na nogi pod kierownicą wchodząc i wychodząc z auta. Co do części to są ogólnie dostępne w dosyć niskich cenach (może nie tak tanie jak do opla, ale przestępne). Sama konstrukcja samochodu prosta i trwała. Jeden z ostatnich trwałych szwedów.
Dodane
16 lat temu
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Volvo 940 Kombi
Liczba raportów:
73
Średnie spalanie dla
Volvo 940 Kombi
pb
9,7 – 11,5
l/100 km
on
8,6
l/100 km
lpg
11,3 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
11,8
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Szczerze nie wiem czy ludzie piszący o spalaniu tego samochodu na poziomie 10 litrów muszą się dowartościować pisząc takie głupoty czy mają na celu świadome wprowadzanie innych w błąd? Ja swoje 945 mam już piąty rok i ten samochód niezmiennie pali 14 litrów w mieście (Warszawa) a przy umiarkowanej jeździe w trasie, bez wyścigów średnio 120 km/h schodzi w granice 7,5-8. I niezależnie czy jadę stosując wszystkie możliwe zasady oszczędnej jazdy czy pędzę spóźniony na spotkanie. Miasto 14 i nie ma zmiłuj. Za plus uważam to, że spalanie nie wzrasta znacząco przy szybkiej jeździe. On po prostu tyle potrzebuje na na 100 km, a ty kierowco, w ramach tego paliwa rób sobie co chcesz. Jazda na pusto, 1 max 2 osoby. Samochód w bardzo dobrej kondycji, 425kkm przelotu, serwis oleje/filtry itd od nowości co 10 tys. Bez LPG.
Dodane
10 lat temu
On
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów. Okres użytkowania: 6 lat. Normalny styl jazdy (ani zawalidroga, ani pierwszy ze świateł, taki środek stawki w ruchu ulicznym). Nie należy łudzić się, że ten samochód będzie palił mało. W codziennym użytkowaniu (dojazdy ca. 25km do Wa-wy), jazda na krótkich odcinkach po mieście (trochę w korkach): 9-10l/100km. Trasy (kilka razy w roku po ca. 800km, utrzymywanie 110km/h, wyprzedzanie gdy potrzeba, tak by manewr był bezpieczny): 8.4l/100km. Nawet przy oszczędnej jeździe na trasie nie udało się zejść poniżej 7.4l/100km.
Dodane
13 lat temu
On
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Wpakowałem w silnik ponad 6,5tys to prawie przekroczyło wartość mojego auta, ale poza tym ceny się już unormowały. Legendy o drogim Volvo były racją ale w latach 90. Duża dostępność części używanych a silnik to VW więc nie ma większego problemu. Rozmiar opon jest popularny (195/65r15)
Dodane
9 lat temu
Zobacz wszystkie raporty spalania
Opinie o
instalacjach LPG
Liczba wpisów:
1
4,3
Volvo 940
Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW
homologacja:
AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja:
KOLTEC NECAM
przebieg:
75 tys. km
użytkowana przez:
300 tys. km
Archaiczny dziś Koltec III generacji ongiś był instalacją topową, z górnej półki, także cenowej. Z perspektywy 20 lat i 300 tysięcy km mogę powiedzieć, że były to dobrze wydane pieniądze, instalacja doskonale spełniła oczekiwania. Potwierdziła się wysoka jakość, bezawaryjność i prostota obsługi. Dziś tylko stosunkowo wysoki koszt ratowania zużytej instalacji jest powodem,...
Dodane
8 lat temu
Zobacz wszystkie opinie LPG
Volvo 940 Kombi
4,5 (55 ocen)
Wybierz silnik
2.0 i 112 KM
2.0 i 16V Turbo 190 KM
2.3 i 131 KM
2.3 i 16V 155 KM
2.3 i Turbo 165 KM
2.4 TD 109 KM
2.4 TD 122 KM
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Volvo 940 w pigułce
Volvo 940
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volvo 940
Dane techniczne
Volvo 940 Kombi
Raporty zużycia paliwa
Volvo 940 Kombi
Opinie
Volvo 940 Kombi
Usterki
Volvo 940 Kombi
Publikacje
Volvo 940
Newsy
Volvo 940
Galerie
Volvo 940
Nasze pomiary
Volvo 940
Filmy
Volvo 940
Ogłoszenia
Volvo 940
Ceny aut używanych
Volvo 940
Dziennik kosztów
Volvo 940 Kombi
Opinie o instalacjach LPG
Volvo 940 Kombi
Testy zderzeniowe
Volvo
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Volvo 940 Kombi
Dane techniczne
73 raporty
zużycia paliwa
55 opinii
użytkowników
1 zgłoszona
usterka
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy