Szukaj

Informacje o Volvo C70 I Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Auta sportowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w Europie w latach 1997-2005. W Ameryce Płn. auto oferowano od 1998 roku. Samochód charakteryzował się atrakcyjną, bardzo opływową jak na Volvo sylwetką i okazał się sporym sukcesem marki. Nadwozie autorstwa Petera Horbury’ego zrywało z „prostokątnym designem” stosowanym w poprzednich modelach szwedzkiej marki. Aerodynamicznymi kształtami odróżniał się m. in. od swojego poprzednika, Volvo 780. W latach 1997-2002 C70 oferowany był w wersji coupe. Trzy lata dłużej trwała produkcja kabrioletu z miękkim dachem.
czytaj więcej
Powagosław
Dobro luksusowe na naszych drogach. Piękny i komfortowy kabriolet z twardym składanym dachem. Szkoda tylko, że napędzany na przednią oś. ~Powagosław
Luzacjusz
Rodowód tego samochodu to wystarczająca rekomendacja (przed C70 Volvo produkowała legendarny model P1900). W Polsce sprzedaje się marnie, ale to tylko dodatkowy powód, żeby go mieć. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Całokształt + Ergonomia + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Agostini999
Volvo C70 I
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
Nie wiem co mogę tu napisać. Jak dla mnie auto jest świetne, są inne lepsze, on jest wart swojej ceny i o wiele więcej. Świetne wyposażenie jak na swój wiek. Super audio. Zachęcam do kupna, bo na prawdę warto, samochód się bardzo ładnie prezentuje, a jazda nim przynosi satysfakcje. Nie polecam, miastowym rajdowcom oraz wiejskim szpanerom na wyścigi, szkoda go skasować o drzewo, bo nie ma za dużo egzemplarzy C70, jak to was nie przekonało to przypominam, że napęd na przód, więc nie będzie bączków pod remizą.
4,5
~mathi
Volvo C70 I
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
Wbrew innym opiniom- ja jestem zachwycony! Szczena mi jeszcze nie wróciła na miejsce od czasu jak go kupiłem. Czad! Autko z charakterem, ma swój image, zmienia samego kierowcę (na lepsze), autko piękne, dla zdecydowanych a nie lolusiów. Nie dla narwańców w beemkach spod świateł, ale dla gości, którzy powagą i nieprzesadnym nadęciem zadowolą się bardziej niż paleniem gum. Pojad raczej bulwarowy niż wyścigówka, ale wierzcie mi- jest co przycisnąć. Miałem wiele aut. Ale to mój pierwszy prawdziwy SAMOCHÓD. AHa! O tym, że jazda budzi emocje świadczyć może fakt konieczności wożenia ze sobą wiecznie małej butelki wody. (pod koniec jazdy zawsze jest sucho w ustach... - nie z braku doznań....). Minus?- Ciągłe, nieodparte wrżenie, że parkując go w mieście idziesz do sklepu i już go więcej nie zobaczysz... Póki co jednak- CARPE DIEM!!!! Wart. Wszystkiego...
4,2
~Maxx
Volvo C70 I
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
Ogolnie polecam auto ,jest to naprawde kawał solidnego auta bardzo dobrze wyposazonego ,wrecz luksusowego,. Jakosc matrialow uzytych wewnatrz jest naprawde wysokiej jakosci ,siedzenia bardzo wygodne, Auto posiada dosyc przyzwiote osiagi. Volvo C70 bylo robione tylko i wylacznie na zamowienie i skladane recznie(mowa oczywiscie o 1 modelu C70) , dlatego sa na rynku tak rozne kolorystycznie i wyposazeniowo wnetrza. C70 zostalo w 1998r autem Playboya. Zostalo zaprojektowane przez angilska firme TWR zajmujaca sie projektowanie luksusowych aut sportowych.
Średnie spalanie dla Volvo C70 I Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW 1997-2001
11,5
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Volvo C70 I
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
Jest 4, dlaczego? Jak ktoś szuka auta co pali 8 litów w mieście, niech od razu odpuści sobie szukania turbo benzynowego silnika. Chce się mieć 193 km to trzeba się z tym liczyć. Nie ma tragedii 17 litrów w mieście na krótkie trasy, poniżej 15 nie zejdziecie. Mówię tu o takim mieście z korkami, remontami i światłami. Jest to normalna jazda, a nie oszczędna. Gazu nie zakładałbym, niby nie ma przeciwwskazań, ale jednak nie wydaje mi się to super oszczędnością, też nie powinno się szybko jeździć z gazem, bo mogą być kłopoty. Udało się raz w mieście, ale poza godzinami szczytu, ok. 10-13 godziny spalić ok. 12 litrów na 100 km, według moich obliczeń. Ale wzrok był skierowany na chwilowe spalanie i jechałem bez większych przyspieszeń, starałem się nie wciskać zbyt często hamulca, może udało by się mniej. Nie nazwał bym tego normalną jazdą. Trasa-spalanie i tu się możecie zdziwić 7-8 litów, jadąc przepisowo oczywiście z mniej więcej stałą prędkością, bo najgorzej jest przy ruszaniu i przyspieszaniu, auto waży ponad 1500 kg. Spalanie nie jest duże, jak na tą moc, turbo i wagę. Jak słyszę, że auta po 900 kg 60 km palą po 9 litów to jest chyba mało ekonomiczne. Ceny napraw nie są wygórowane, dobrze, jest mało awaryjne, to na części dużo się nie wydaje, pomijam oczywiście wymiany eksploatacyjne. Np. Świece do turbo platynowe powinno się kłaść tak, że koszt trochę większy.
14,5
Volvo C70 I
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
W mieście automat(Łódź) na krótkich odcinkach ok. 5km spali 22 litrów gazu, na trasie przy spokojnej jeździe ok 90km/h ok. 10 litrów LPG. Mam wrażenia, że automat najwięcej spala po prostu "tocząc się" w korku - komputer pokazuje wtedy ponad 30l/100km. Realnie patrząc przy LPG, biorąc pod uwagę tylko jazdę przy mieście koszt 100km to ok. 60zł - cena gazu ok. 2,60zł/l. POLECAM!
10,7
Volvo C70 I
Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW
To nie jest auto dla tych, ktorzy chca z baku odlewac nadmiar benzyny...... milosc kosztuje.To stara prawda. Aktualna. Wachasz sie...- kup, sprobuj, jak nie dasz rady- sprzedasz.... warto podjac probe.
Volvo C70 I Coupe