Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Prezes
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Samochód kupiony ponad roku temu w Niemczech od właściciela z domu rocznik 2001r przebieg 180000 km. Przez rok użytkowania przejechałem 80000 km. Silnik 2.4 benzyna 170 km 5 cylindrów z gazem. Spalanie gazu średnie od 9L do 12,5L. Usterki poza eksploatacja końcówka drążka kierowniczego, termostat, tylny tłumnik. Silnik daje możliwość swobodnego przemieszczania, bardzo dobrze wyciszone wnętrze, fotele przednie super wygodne i poziom bezpieczeństwa. Części eksploatacyjne może nie za tanie, ale mało awaryjny samochód, silnik i skrzynia manualna nie do zużycia i ten komfort podróżowania w klasie S. Moim zdanie polecam silniki 2.4 benzyna 140km i 170km oraz 6 cylindrowy bez turbiny i nie automat (ulegają uszkodzenia - droga naprawa). Można zakochać się w tym wiekowym samochodzie - dobra stara i prosta konstrukcja Volvo
3,9
~Dzonydzery
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Jestem troszkę rozczarowany modelem s80. Słaba widoczność, słaba ergonomia. Świetnie się prowadzi w dalsze trasy, jest prawdziwym krążownikiem, jednak do miasta w ogóle się nie nadaje. Dużo pali, ale trzeba się z tym liczyć w limuzynie. Wygodne fotele, droga wcale nie nuży, dobre audio. Wiele czujników, mówiących nawet o tym, że spaliła się żarówka postojowa z tyłu (są 2). Jednak pod wpływem lat wiele czujników lubi szwankować. U mnie szwankuje czujnik od świateł hamowania. Informuje, że się nie świecą pomimo, że wszystkie 3 błyskają bez zarzutu. Silnikowo - nie wliczając przepustnicy - świetnie. A wypadające szyby kierowcy to koszmar. Volvo się nie postarało.
4,6
~AndyPandy
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
ocena 4+,5- Jeździłem kilkoma autami ale Volvo ma to coś, ten majestat premium. niezawodność najwyższa ocena po 50k tys kilometrach nic poważnego a kupowałem już stare auto za 13tys zł z 99 roku. Jedynie jakieś ****rele typu wylazła wtyczka od cewki czy zapowietrzony układ wspomagania który zam się odpowietrzył . minus tak jak już tu pisali ludzie to przednie zawieszenie trochę za dużo czuć nieprzyjemnych odgłosów ale to na dużych dziurach poza tym ok. no i plastiki , ogólnie spasowanie dość średnie podobne do Opla. ( VW i Mazda , BMW, sporo lepiej ) podobno po lifcie jest lepiej . Ktoś tu już pisał że auto prawie idealne żeby było w dieslu . zgadzam się z tym . dlatego może jeszcze do niego wrócę.
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
9,8
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Koszty utrzymania niewiele odbiegają od tych które miałem w Skodzie Fabii 1.4 16V. Są wyższe ze względu na paliwo, jednak koszty napraw (niska awaryjność tego auta i niewygórowane ceny części zamiennych, nierzadko niższe niż do Fabki) uspokajająco niskie, wręcz niższe niż miałem u Fabii. najboleśniejszy jest koszt zakupu opon, jeżeli przyjmuje się taką jak ja zasadę, że jest to jedyny kontakt auta z ziemią, zatem ma być właściwy i zapewniający bezpieczeństwo. Koszt ubezpieczenia w granicach 600 zł, więc jak na 2,4L silnik do przyjęcia (nigdy nie zrozumiem dlaczego ubezpieczenie liczone jest od pojemności silnika a nie od przebywanych kilometrów).
9,9
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Auto jak na wielkość silnika i masę autka uznaję za oszczędne. Jeżdżę przede wszystkim w mieście na krótkich trasach (często poniżej 3km) ze względu na odległości w miejscowości w której mieszkam. Podróżuję zarówno sam jak i z całą rodzinką. Spalanie w długiej trasie może być mało dokładne, bo życie "przygwoździło" mnie ostatnio w miejscu, natomiast pozostałe są zdecydowanie bardziej wiarygodne. Niekiedy lubię ostrzej przyspieszyć więc pewnie dało by się zejść niżej, jednak przyjemność z przyciśnięcia pedału gazu do podłogi jest czasami nie do powstrzymania. Szczególnie, że dźwięk silnika zachęca do wkręcania na wyższe obroty. Zwiększone koszty spalania w stosunku do "normalnych" w mniejszym samochodzie rekompensuje zaskakująco dobra cena części zamiennych i niska awaryjność tego auta.
9,8
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Volvo S80 I
Jestem bardzo mile zaskoczony zużyciem paliwa. Przy tej pojemności i masie spalanie w trasie waha się między 8 i 9,5 litra w zależności od prędkości. Przy mniejszych prędkościach miedzy 80-100km/h nie przekracza natomiast 7,5-8 litrów.W typowo miejskiej jeździe potrafi zjeść swoje 13 literków ale nie jest to Corsa 1.2 więc i tu nie ma się co dziwić. Przy zakupie spodziewałem się o wiele większego apetytu. Jeśli chodzi o ceny napraw nie miałem okazji jeszcze sporego inwestowania w ten samochód. Z tego co zainwestowałem ceny części eksploatacyjnych nie przyprawiały o zawrót głowy. Napewno były tańsze od tych do Forda i Renault moich znajomych.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I