Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1999-2000

Lata produkcji: 1999 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 20,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Damian
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
Auto posiadam ponad 7 lat i zamierzam dalej go trzymać. Auto ma kilka minusów do których szczególnie należy zaliczyć elektronikę i problemy związane z nią. Bez znajomości interpretacji schematów elektrycznych i programu specjalnego do Volvo przy komputerze pokładowym nic nie zrobimy. Jedynie diagnostyka na warsztacie. Jednakże nie jest to zniechęcające patrząc na fakt, że auto można naprawić pod domem bez żadnych problemów jeśli choć trochę ma się umiejętności i wiedzy. Nie bez powodu był montowany w sławnych VW Transporterach T4, które do dziś jeżdżą po ulicach. Silnik jest naprawdę trwałą jednostką napędową i można ze 140 KM wykrzesać dwa razy więcej przy odpowiedniej mapie. Jednakże 140 KM na tamte czasy to było wystarczająco by pojechać limuzyną w trasę przy niskim spalaniu. Dbanie o samochód i podzespoły daje nam możliwość korzystania z tej limuzyny przez długie lata. Auto jest bardzo przestronne i wygodne. Można spokojnie jechać w trasę, gdyż jego masywność przy zderzeniu nie spowoduje, że złoży się on jak scyzoryk. Z wyglądu może i jest nieco kwadratowe, ale "co kto lubi". Karoseria w ocynku na pewno pozwoli cieszyć się wieloletnim użytkowaniem tego auta.
2,5
~Mirek kielce
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
Auto wygląda solidnie i bezpiecznie, marka Volvo ma swój urok odkąd przestała produkować \"kanciaki\". Technologia i technika w aucie powala bo na tamte lata samochód był wyposażony we wszystko- zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa ale właśnie tu pojawia się problem. Ogrom elektronik czasem unieruchamia auto i to kosztuje. Moduł ESP wymieniany już 2 razy i dalej raz w miesiącu trzeba jechać na warsztat wykasować błąd ESP i ABS- jeśli się tego nie zrobi to auto jeździ jak w latach 70\'. Ogólnie skarbonka i na tle rywali się jakoś mocno nie wyróżnia. Odsprzedałem E250 bo trochę kosztowało ale obsługa Volvo kosztuje 3 razy tyle i ciągle jakies nowe niedomagania. Szczerze nie polecam. Miałem VW passata b4, Hondę legend, Audi 100, Mercedesa E250 i Volvo w kosztach wypada najgorzej. Odradzam na rzecz konkurencji.
3,1
~Maciej
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
Auto kupiłem przy przebiegu 178 000 km. Użytkowałem je ponad dwa lata chociaż tak naprawde to około 1,5 roku bo reszta to postój na warsztacie. Sprzedałem z przebiegiem 222 000 km i był to jeden z lepszych dni w moim życiu. Moja stara Toyota Carina w tym czsie przejechała dwa razy taką odległośc bo momentami była użytkowana przezemnie i moją żonę. Samochód genialnie wygodny i to wszystko. Bałem sie nim wyjechać w dłuższą trasę. to żona która go najbardziej kochała pierwsza powiedziała to nie ma sensu. A oto co było konieczne do naprawy aby samochód móc użytkować przez okres dwóch lat i 45 000 km. Wymiana tulei wahaczy, poduszek silnika, amortyzatorów, łożysk, 2 razy łączniki stab., tarcz ham., 2 razy kpl. naprawczy zacisków ham., pas kierowcy (zablokował się), skrzynia biegów naprawa, pompa wody wymiana, vacum pompa wymiana, pompa wtryskowa regeneracja, przekładnia kierownicza regeneracja, radio cd wymiana, sprzęgło klimatyzacji wymiana, moduł ABS wymiana, zawór zwrotny spalin wymiana, tapicerka słupka prawego wymiana, zamek drzwi kierowcy wymiana, prowadnica szyby kierowcy wymina, rozrusznik 2 razy naprawa, przewody ustawienia kąta wtrysku, rozszczelniona i cieknąca nagrzewnica w tym nowa 2 razy. Nie pisze o sytuacjach kiedy wsiadamy do samochodu aby wyruszyć w góry a pod samochodem kałuża pękł przewód wspomagania. No i cóż pojechaliśmy 18to letnią TOYOTĄ bez zarzutu. Nie pisze tutaj o rzeczach eksploatacyjnych typu oleje filtry czy paski bo to normalne. Samochód nieprawdopodobnie zepsuł mi zdrowie Zakupiłem go za 25 tyś zł. Koszty nieprzewidzianych napraw łącznie przez okres użytkowania po podliczeniu około 20 000 zł. Proszę wyciągnąć wnioski samemu. Przebieg pojazdu oryginalny sprawdzany w stacjach obsługi za granicą i w polsce zgodny z książką serwisową.
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1999-2000
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
witam autko posiadam w manualnej skrzyni z tempomatem. w Krakowie wykręcam w zależności od pogody (lato klima, zimą przejeżdżam około 10 km zanim osiągnie swoją temperaturę pracy) spalanie samo miasto waha się miedzy 7.2 -8.5 na trasie wyniki w okolicach 5.0-6.5 są realnymi do osiągnięcia.{ 4.2-4.5 pewnie też i mniej przy bardzo sprzyjających warunkach ( płaskie tereny, brak wiatrów et cetera no i zasadach eko-drivingu ) } mi się udało wykręcić mówimy tu oczywiście o 1-3 osobach w pojeździe bez ton obietnic rządowych w bagażniku.. maksymalnie spalił mi w okolicach 12-15 ciągnąc rudego i przyczepkę z buda dla szarik'a :) autko 15 lat w rodzinie od 10 ze mną
8,3
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
witam tu Rafał mam volvo s 80<<2,5tdi>> Jazda to sama przjemnosc (niechce sie z niego wysiadac )sam pływa zadnych problemówale ,spalanie przy aytomacie teraz w zime podniosło mi sie znzcznie??? Palił około 9L/100km-przy jezdzie miejskiej a teraz nawet 11,5L/100km .NIewiem czy cos mi sie popsuło czy to normalne bo liczba 8L/100km dla mie jest nieosiągalna i nie realna,pomykam spokojnie nie wariuje z gazem , na trasie palo około5.8---6.5L/100km Jak myslicie spala ok czy o wiele zaduzo tel693284440niech ktos kliknie sms lub zadzwoni i powie czy to ok
5,4
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo S80 I
Kupując to auto liczyłem się ze spalaniem koło 8l/100km , a tu miłe zaskoczenie. Silnik jest bardzo oszczędny. Ciekawostką jest, że gdy ustawię na tempomacie 90km/h spalanie nie przekracza 4l/100. Najlepszy wynik udało mi się uzyskać na 220 km odcinku krajowej 10-tki\, gdzie uzyskałem 4,3l średniego spalania na 100km. Wydaje sie być niewiarygodne ale nawet uwzględniając teoretyczny 10% błąd pomiaru spalanie i tak nie przekracza 5l/100km. Silnik na pompie wtryskowej, który zniesie każde paliwo. Słyszałem o egzemplarzach o przebiegu 700kkm zalewanych "opałówką" i nadal jeżdżą. Sprawdzona niemiecka konstrukcja montowana początkowo w VW LT, VW T4 oraz audi. Polecam!

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I