Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~DG
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Auto, które kupiłem było powypadkowe z kilkoma wadami,bałem sie kosztów naprawy,ale cenowo nie bylo drogo- podobnie cenowo jak citroen berlingo IWygoda, wyposażenie, silnik( w moim przypadku 1.8gdi) zaskoczyly mnie pozytywnie jakościa wykonania. SIlnik potrafi spalać nawt 5 l w trasie wiec jest ok. Jednostka GDI jest przyjamniesza do jazdy niz standardowe 1.8. Cykanie silnika może martwić ale jest ok ale przespustnica brudzi sie od samego stanie i plastki panelu trzeszcza przy 140( raz na jakiś czas trzescza- nie wiem od czego to zależy). Podsumowując: wygodne siedzenia, "sportowe" zawiesznie, zrywny silnik, niskie spalanie, dobre wyposażenie, automatyczne światla fabrycznie( w aucie produkowanmy od 1995r) i ta przepustnica ;/
4,8
~VOLVO BERLIN
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Robie duuuzo kilometrow, pierwsza moja v40 1.8 1997 rok, przy ok 200 tys załozylem gaz staga, jezdzilem przez 3 lata i dobilem do 450 tys. Autko jezdzi do dzis bo kumpel odemnie odkupił za niewielkie pieniadze z mysla ze bedzie zaraz musial cos robic, ale tlucze i tlucze je po miescie i jest nie do zdarcia. Wszystko na czas robilem, olej i filtry co 8-10 tys km. od wymiany do wymiany ani grama nie ubywalo oleju a do tego kolor jak swiezo wlany. teraz mam poliftowa z 2001 rocznika , tez 1.8 i tak samo, gaz zalozony przy 180 tys km, teraz aktualnie mam 420 tys i smiga jak szalone, w tym musialem zrobic sprzeglo bo padlo, no ale 1300 zlotych i zrobione. Złego slowa na ten model nie powiem. Kupilem zadbane i tak je utrzymuje. Zasada JAK SIE DBA TAK SIE MA sprawdza sie wszedzie. Moglbym kupic cos nowszego, ladniej wygladajacego, szpanerskiego, rzucajacego sie w oczy itp, ale po co? to proste volvo v40 za smieszne pieniadze jest bardzo niedocenione przez ludzi - Ja sie tam z tego akurat ciesze bo kupie kolejne niezajechane volvo ktore tez posłuzy mi dobrych kilkaset kilometrow. Powiem tak, JA szczerze polecam to autko, codziennie rano wsiadam do niego i mam ok 370 km do zrobienia i wiem ze pokonuje je bez stresu ze zaraz gdzies za rogiem nawali. POZDRAWIAM wszystkich posiadaczy volvo i tych ktorzy planuja je kupic
4,9
~Maciej
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Piszę tą opinie specjalnie dla tego iż sam tutaj szukałem przed kupnem tego modelu jakiś porad i opinii. Dobrze i długo szukajcie. Nie kupujcie tzw. "okazji" i za dziwnie małe pieniądze. Ja dopiero po pół roku trafiłem na prywatnego właściciela (jak najdalej od komisów!) który zmieniał autko na nowszy model (też Volvo) miał do tego autka całą dokumentację (plik papierów) nawet dostałem zaświadczenie o kolizji tzn: z przytarcia parkingowego pod jednym z marketów. Pani Matizem porysowałą drzwi i były do malowania. Sprzedający poświęcił w sobotę 3 godziny na jazdę do salonu Volvo gdzie zostało dokładnie przy mnie sprawdzone i podpięte do komputera. Przy spisywaniu umowy kawka, ciasto i miłe rozmowy oraz życzenia żeby autko się dobrze spisywało. Ja szukałem pół roku. Wydałem trochę kasy na jeżdżenie i oglądnie tych samochodów, ale teraz nie żałuje! NIE KUPUJCIE aut z parkingu czy placu - trzeba nimi pojechać chociaż na przegląd i zobaczyć co jest pod spodem! Również radzę nie kupować z silnikiem wysokoprężnym tzw. diesel tym bardziej z pierwszych roczników. Są masakryczne i psują opinie o tym modelu. Pół roku go szukałem więc swoje się dowiedziałem i wiem. Powodzenia w szukaniu i szerokiej drogi. Ja jestem zachwycony! Długo szukałem konkretnie tego modelu z tym silnikiem w dobrym stanie i w końcu znalazłem. Było naprawdę warto i mimo swoich lat autko spisuje się rewelacyjnie i na tą chwile nie chcę innego - nawet nowego z salonu samochodu.
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 1.8 16V 125KM 92kW 1999-2004
8,5
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Nie jest tak źle jak wszyscy myślą - Volvo znaczy drogo. Ten konkretny model był składany w Holandii, a nie w Szwecji. Mój model na szwecką ma blachę i silnik. Do reszty jest bardzo dużo zamienników dobrej jakości za stosunkowo małe pieniądze. Silnik w moim przypadku jest właściwie bezobsługowy. Oprócz dolewania płynu do spryskiwaczy i raz po raz spojrzę na poziom oleju właściwie nie ma co klapy podnosić. (Olej sprawdzam, bo wcześniej jeździłem Oplem i mam takie przyzwyczajenie. Aż trudno mi uwierzyć, że od wymiany do wymiany na miarce jest tyle samo :) )
9,4
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Volvo 1.8: * z instalacją wtrysku gazu ciekłego LPi (nie sekwencja) bez parownika itd... * 2001r. produkcji, 2002 pierwsza rejestracja, w chwili obecnej drugi właściciel. * Instalacja gazowa to Vialle piąta generacja. * W samochodzie nigdy nie było palone. * Stan optyczny b.db Butla z gazem 60L(wchodzi do niej około 40L wystarcza na około 430-440km jazdy mieszanej. W mieście ciut więcej, poza miastem podobnie do jazdy mieszanej. Uwaga — częste postoje, odcinki głównie do 15km, więc średnia jaka wychodzi jest lekko fałszywa ponieważ w tych 430km na 40L gazu zawiera się również jazda na benzynie.
10,6
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Na gazie auto jest średnio oszczędne nie wiem jak u innych. W cyklu mieszanym nie udało mi się zejść poniżej 10 l/100km. Ale potrafi łyknąć sporo więcej. Zdarzyło się, że stojąc w korkach jadąc do pracy potrafił pokazywać średnie 15-16 l/100km ale mam do pracy 2,5km zimny silnik. Ale jadąc normalnie w kolumnie ok 90 km/h z Lublina do Warszawy, po Warszawie i w drodze powrotnej znowu zatankowałem do pełna(cały czas jazda na gazie praktycznie 0 PB-95)po przeliczeniu rzeczywiście spalił 8,3 litra a na komputerze pokazywał 8,6 l/100km Czyli na korzyść.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I