Szukaj

Volvo V60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Volvo V60

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz

Oceny Volvo V60

Liczba ocen: 136
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~mBeast
Volvo V60 I
Kombi 2.0 D3 163KM 120kW
Summum. 13 lat to samo auto. Trwałość chromowania w środku - słaba, odchodzi przy kierownicy. Trwałość plastiku na konsoli i pod szybą i boczkach drzwi: bardzo dobra, konsola pod szyba miękka i przyjemna w dotyku jak nie plastik. Trwałość skór na medal, nic nie pęka, piękna. Silnik: 5 cylindrowy - genialny, do 130km/h bardzo oszczędny do 5.5 - 6 l/km, powyżej wir w baku ale goni mocno. Dobrze się prowadzi. Multimedia jak na tamte lata super: wyraźny i słyszalny mikrofon, paruje się do tej pory z każdym telefonem, skippowanie w Spotify działa, DVD reader na pokładzie!, USB, No i legendarnie mały bagażnik: to bzdury, wysokość między podłogą a poprzeczką kurtyny bagażnika idealnie dobrana, tak że na boku stoi na 100% walizka kabinówka IATA (nie wizz, nie rya, ale max rozmiar) . Mogę 3 walizki tak zmieścić i jeszcze miejsce na 2 x 93litrowe twarde rimowy + kaski, buty narciarskie i inne miękkie rzeczy pakując do sufitu zabezpieczone siatkami wychodzącymi z poprzeczki. No i pokaż mi kombi które przewiezie 3 metrową rynnę z zamkniętymi szybami i drzwiami. A i jeśli ktoś często montuje fotelik - super system składania do przodu fotela pasażera. Generalnie auta zrobione dla ludzi. A fakt jest poczucie ciasnoty - ale to auto cię otula. A i jedna jeszcze sprawa: ponad 190cm wzrostu i jestem w stanie rozprostować lewą nogę całkowicie z luzem po lewej stronie od hamulca. W nowym V60 II niestety już nie. Wymieniane: amortyzatory oba przód, alternator i jakaś rura, robiony rozrząd bez pompy, 1 reflektor, zamek kierowcy, rura turbo. z grubszych rzeczy to tyle. A i ceny w ASO są niskie dla takich starych roczników, ani vC ani inni nie byli w stanie nigdy taniej zrobić. A i faktycznie wyciszenie przedniej i bocznych szyb słabe, mogliby się postarać lepiej.
Dodane 6 miesięcy temu
4,6
~Przemek
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T5 250KM 184kW
Auto z 2019r aktualnie z przebiegiem 110tys.km Wykonanie wnętrza i jakość użytych materiałów to pierwsza klasa (dobrej jakości skóra, drewno, brak tanich trzeszczących plastików), ma się wrażenie masywnego,"zbitego" wnętrza co mi odpowiada.Zdecydowanie przyjemny na długich trasach, nie wiem jak z zawieszeniem w wersji R-Design ale w w wersji Inscription jest optymalne, samochód nie "pływa" ale ładnie niweluje nierówności na drodze, prowadzi się pewnie i bardzo przyjemnie. Przy jeździe 100% w mieście (bez ruszania z piskiem opon ale mimo to dynamicznej) spalanie wynosi ok 9l/100km, przy jeździe autostradowej przy 120kmh jest to ok 7.5 (przy wyższych prędkościach 170-180kmh trzeba się liczyć że wzrośnie do ok 10litrow). Auto daje frajdę z jazdy i przyjemność pokonywania kolejnych kilometrów. Póki co nic nie zdążyło się w nim zepsuć. Jedyna wada dla mnie to zbyt mały zbiornik paliwa (55litrow) która na długich trasach wymusza dodatkowe tankowanie. System audio Harman-Kardon daje radę i po pogrzebaniu w ustawieniach dźwięku można ukręcić bardzo dobre brzmienie.W mojej opinii to piękne,pakowne i wytrzymałe auto które wyróżnia się z pośród dziesiątek mijanych codziennie aut produkcji niemieckiej.
Dodane 7 miesięcy temu
4,7
~Blobby
Volvo V60 II
Kombi Facelifting 2.0 B4 B 197KM 145kW
Nie ma samochodów idealnych ale Volvo V60 ma ciekawe i mniej ciekawe aspekty. Robię ok. 35000 km na ekspresówkach .Specjalnie na ocenę czekałem prawie rok. Po pierwsze samochód nie jest tandetny , jakość materiałów bardzo dobra, nie ma gó....ch plastików , dobrze zrobiony od góry do dołu, spróbujcie użyć pokrętełka nawiewów - w tych czasach ich wykonanie i działanie to poezja . Bagażnik bez tandetnych wyściółek , haczyki ,ułatwienia transportu , coć z drugiej strony bagażnik znacznie większy niż w poprzedniku ale na ten wymiar samochodu bez szału ( vide Octavia). To co przed kierowcą to klasyka z pięknie wkomponowanym wyświetlaczem bez dolepiania na siłę tabletów jak w nieszczęsnym BMW i VAG. Sterowanie mimo ,że dotykowe bardzo intuicyjne. Fotele relatywnie twarde ale wygodne , chyba dobrałybym za drugim razem pakiet seats z podpórką pod nogi bo siedziska są trochę krótkie. Spasowanie - nie nie trzeszczy,piszczy i hałasuje. km
Dodane 11 miesięcy temu

Raporty spalania Volvo V60

Liczba raportów: 241
Średnie spalanie dla Volvo V60
6,6 – 14,3
l/100 km
5,1 – 8,3
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volvo V60 II
Kombi Plug-in 2.0 T6 Plug-In Hybrid 341KM 251kW
Autostrada 130km/h wychodzi 8l/100km. Zasięg elektryczny w mieście na pełnym akumulatorze 35km w normalnym ruchu, 45km przy pustych drogach wieczorową porą. Bez sens są ograniczenia tego serwisu. Hybryda spala mniej w mieście niż na trasie. Więc "Średnie minimalne zużycie paliwa" mam 6l/100km, a "Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie" mam 8l/100km. Serwis twierdzi że to drugie musi być mniejsze niż pierwsze. No chyba że zakłada, że na dłuższej trasie mam się wlec jak żółw.
Dodane ponad rok temu
5,8
Volvo V60 II
Kombi 2.0 D3 150KM 110kW
Niestety ale styl jazdy bardzo wpływa na spalanie, o wiele bardziej niż u konkurencji, podejrzewam że masa prawie 1.8t robi swoje przy zmianach prędkości. Najoszczędniej jechać nim ze stałą prędkością. Na zimowych oponach: Przy 120km/h 4.9 - 5.1, przy 140km/h ok 5.5-6, natomiast jazda 160-180 z okresowym hamowaniem do 90-140 i przyspieszaniem to już wyniki powyżej 7L, do ok 7.5. Spokojna jazda po miescie minimum 7L, dynamiczniejsza już prawie 8.
Dodane 8 miesięcy temu
8,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Średnia z historii to 7.5 latem i 7.8 zimą. Najoszczędniej to było jakieś 6.6 ale to toczenie. Trasa po krajówkach i powiatowych w miarę dynamicznie to 8.3. Autostrada 140 to już 9l. Więcej nie jeżdzę ,bo cenie sobie aktywny tempomat z assistem który działa do max 139km\h. Będę chciał to odblokować jak się da ;)
Dodane 11 miesięcy temu

Usterki Volvo V60

Liczba wpisów: 14
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów