Szukaj

Informacje o Volvo V60 I

Lata produkcji: 2010 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz

Volvo V60 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo V60 I

Liczba ocen: 70
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.

Raporty spalania Volvo V60 I

Liczba raportów: 115
Średnie spalanie dla Volvo V60 I
6,9 – 11,2
l/100 km
5,1 – 8,0
l/100 km
13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Volvo V60 I
Kombi Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
Mam silnik 177kW z E-drive. Ciężko jest podawać te średnie bo w tym aucie dużo zależy od stylu jazdy. Jak chce się dynamicznie pojeździć to 20l/100km nie schodzi, ale to można tak pojechać kilka no może kilkadziesiąt km. Tak spokojnie się jedzie po miasto/trasa (w trasie z E-Drive) z kilkakrotnym (z częstotliwością 5-6 razy na baku) wyprzedzaniem pedał wciśnięty na MAX to trzeba liczyć około 9.5 l/100km. Na autostradzie z prędkością 140-160 km/h z przewagą E-Drive można zmieścić się w 8l/100km. Co daje bardzo dobry wynik. Mój minimalny wynik jeżeli chodzi o spalanie z trasy około 50 km to 6.5l/100 (prędkości 80-100 km/h, bez świateł i korków, droga miejscami kręta, bez E-Drive, gdyż przy takich prędkościach staram się nie używać, szczególnie kiedy dość często prędkość spada poniżej 50-60 km/h). Byłem miło zaskoczony i jednocześnie zdziwiony, że można tak ekonomicznie tym samochodem pojechać. Komfort jazdy super, ale nie nadaje się do agresywnej jazdy na zakrętach, gdyż posiada miękkie zawieszenie (na forach piszą że te z USA mają bardziej miękkie, może faktycznie są inne sprężyny). Sumując auto godne polecenia.
6,9
Volvo V60 I
Kombi 2.0 D3 163KM 120kW
Ogólnie to najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć. Na trasie z prędkością 160km/h silnik żłopie jak koń wodę średnie to 9,5 10,5. Poniżej 120 spada na 6,5 lub 5,5. Zasięgi to chyba wzięte z górki. Ja maksymalnie przejechałem 980km pełny bak do długiej rezerwy.
7,9
Volvo V60 I
Kombi 2.0 D3 136KM 100kW
Nie wiem czy da rade zejsc ponizej 5 l , dla mnie niemozliwe, jak slysze ze auta segmentu D pala ponizej 5 l na 100, to stawiam wczasy w zakopanem jezeli wyjdzie w trasie 5l , no masakra co ludzie wpisuja, a6 nawet 4,5l pali, sluchac sie nie da, smialo pali 6 , anawet w korkach to wyjdzie9 l
Volvo V60 I