Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 348 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo V60 D4 Momentum

Volvo V60 D4 Momentum
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1844 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.5 pkt | 96 %

Przedział pasażerski V60 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona szyi i klatki piersiowej była dostateczna dla tylnego pasażera; ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Dla kierowcy ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,9pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.2 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego, ochrona manekinów dziecka 6-cio i 10-letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i V60 zdobyło maksymalną ilość punktów w próbach dynamicznych. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których V60 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem fotelików należących do kategorii uniwersalnych na środkowym siedzeniu tylnej kanapy.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Booster Seat
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Volvo booster cushion without back
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.7 pkt | 74 %

V60 posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Volvo pokazało, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony jedynie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. System wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc skutki kolizji nawet w warunkach nocnych w przypadku pieszych.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
8,9 pkt
Głowa
17,7 pkt
Miednica
3,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

Volvo posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w różnych próbach funkcjonowania przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i jest również zdolny do interwencji w przypadku bardziej poważnych sytuacji alarmowych. Oparty o działania kamery, system asystenta prędkości, informuje kierowcę o lokalnych ograniczeniach prędkości, pozwalając ustawić ogranicznik na odpowiednim poziomie.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • City Safety
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry