Szukaj

Informacje o Volvo XC40

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Oceny Volvo XC40

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Ad
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Moim zdaniem bardzo udany samochód (bazując na pierwszych kilka tys km), znakomicie się go prowadzi po dobrych jak i gorszych nawierzchniach, zawieszenie dobrze dostrojone, na autostradzie w moim odczuciu bardzo cichy. Wygodny, względnie duży bagażnik. Systemy wsparcia kierowcy jak dla mnie bardzo dobre - Lane Assist jest mało agresywny, nie wyrywa kierownicy (nawet jak nie włączy się kierunkowskazu), jedynie lekko spycha na właściwy tor - wibrując kierownicą (cały czas kierowca może z łatwością system nadpisać). Nie testowałem adaptacyjnego tempomatu jeszcze, to w tym zakresie się nie wypowiem. Z drobnych wad, łatwo rysujący się plastik w drzwiach przy wsiadaniu i jak dla mnie zbyt łatwe włączanie opcji M (sekwencyjna zmiany biegów) ze 3 razy udało mi się ją przypadkowo włączyć, gdy nie do końca tego chciałem. Auto bardziej miejskie, choć w ciasnych miejscach, w tzw. 'trybie parkingowym' nie aż tak skrętne, jak być może niektórzy by chcieli (zresztą to chyba cecha Volvo), ale jak najbardziej do przeżycia i nie zasługujące na obniżenie oceny. Niektórzy narzekają na system googla, zdarza się mu być nieco wolniejszym, ale i tak uważam go za dość responsywny na tle konkurencji. Spalanie mogłoby być korzystniejsze, ale pamiętajmy też o gabarytach pojazdu (lekko ponad 1600kg). Volvo oferuje też w nowych autach dość fajną aplikację do łączenia się z samochodem, można go zlokalizować zdalnie, zdalnie odpalić (plus jeszcze parę innych zdalnych funkcji, dodatkowo mieć sporo statystyk i dziennik podróży. Overall mocne 4,5 - zaokrąglając 5.
Dodane 4 miesiące temu
5,0
~Ireneusz
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Bardzo duży i pakowny samochód. Przy 250KM i trybie dynamic daje sporo frajdy zwłaszcza, że trzyma się jak przyklejony. Po założeniu gazu który działa rewelacyjnie tylko BRC i Prince pomimo blisko 95tys km. Auto jest mega ekonomiczne i nie widać różnicy w przyspieszaniu i słabszej mocy. Jest to samo. Niestety koszty serwisów i cen części w ASO są mega wysokie oraz serwisy niezależne nie są też tanie. Nie wymieniałem też oleju w skrzyni i mostach, który jest zalecany przy 60tys. ogólnie mam pecha bo w każdym samochodzie po wymianie oleju w skrzynie szlag ją trafiał a wymiany w ASO. Bez wymiany też pięknie zmienia biegi a zaraz zbliża się kolejny termin wymiany. Zaryzykowałem i wymianę olejów wykonuję w serwisie u zaprzyjaźnionego mechanika kupując oryginalne części. Auto zostało sprowadzone z USA, gdyż wersja którą chciałem nie jest dostępna w EU a jak jest to ceny są kosmiczne. W salonie po jazdach próbnych miękkie hybrydy to pomyłka totalna.
Dodane ponad rok temu
4,9
~Wojciech
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Dla mnie samochód jest idealny. Jedyny minus, to ten na akumulatorze ;) a tak serio, to spalanie w mieście. Mi najbardziej odpowiada elegancja. Bez żadnych niepotrzebnych kolorowych dodatków we wnętrzu jak np. w Mercedesie, masy konfiguracji stylów jazdy itd. Po prostu wsiada się do świetnego auta i jedzie. Brakuje mi też panoramicznego dachu. Oczywiście jest w opcji, więc polecam wziąć. Multimedia są świetne w tym aucie, przede wszystkim zasługa tego, że ma wbudowaną nawigację i inne funkcje Google, a to nie jest standard. Duży wyświetlacz do większości funkcji jest dobry, ale mi też brakuje np. ręcznego sterowania temperaturą. Trzeba klikać w menu. Wolę chyba pokrętła. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Z ciekawości przejechałbym się mocniejszą wersją, z silnikiem B5,ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce nawet. Ten silnik, który mam obecnie jest wystarczający, chociaż ja nie jeżdżę szybko, zresztą te auta mają coś takiego, że raczej nie chcę się przesadnie szybko jeździć. I nie chodzi tylko o ograniczenie do 180 km/h.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Volvo XC40

Liczba raportów: 105
Średnie spalanie dla Volvo XC40
3,6 – 10,3
l/100 km
6,8 – 7,2
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Volvo XC40
Crossover 2.0 B4 Mild Hybrid 211KM 155kW
Samochód posiadam od maja. Przejechane około 4500 km. Na trasach krótkich dom - szkoła spalanie wynosi około 10.5-11.5 L/100 km. Przy jeździe miejskiej na dłuższej trasie można spokojnie zrobić 8-8.5 L/100km. Na ustawieniach ECO udało mi się kiedyś zejść do 6.8 jadąc drogami lokalnymi w okolicach 50-70 km/h na wakacje w 4 osoby z pełnym bagażnikiem i ładowaniem 4 telefonów. Jadąc około 90-110 km/h na ECO można osiągnąć dobre wyniki, ale bez pośpiechu i przy spokojnej jeździe :-) Ogólnie polecam. Poprzednie Volvo V50 1.8 125KM miało podobne spalanie w mieście, na trasie było trochę niższe, bo udało mi się zejść do 6.38 L/100 km, ale XC40 jest wyższe, bardziej kanciaste, cięższe, ma AWD i automatyczna skrzynię biegów.
Dodane 2 miesiące temu
5,7
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Silnik jest bardzo dynamiczny i oszczędny. Wysoka kultura pracy w połączeniu z idealnie pracującą skrzynia biegów. Volvo XC40 jest zdecydowanie idealnym modelem do miasta dużo bardziej przewyższającym zwinnością, osiągami, właściwościami terenowymi niż XC60, które ma jedynie ciut większy bagażnik a pozatym te same gabaryty. Po wielu testach pomiędzy innymi markami premium tej klasy XC40 jest numerem jeden w klasie małych suv. Niski koszt eksploatacji, bardzo mała utrata wartości. Możliwość montażu instalacji gazowej co stawia ten pojazd za mega ekonomiczny.
Dodane 2 lata temu
10,0
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Z silnikiem T5 247 KM to najlepsza opcja na trasę! Dzięki dużemu zapasowi mocy w razie potrzeby wyprzedzenia wystarczy wcisnąć gaz do spodu i nie ma obawy, że będziemy zawalidrogą. Do tego świetne spalanie w trasie - na drogach krajowych przy prędkościach poruszania się 50-90 km/h wychodzi mi 7.6 l/100 km (przeliczane przy dystrybutorze). Na autostradzie przy 140 km/h spalanie to około 10 l/100 km. W samym mieście na krótkich trasach 4-5 km ten duży zapas mocy marnuje paliwo ;) Generalnie jednak jak na ciężkiego SUVa, to silnik T5 daje przyjemność jazdy nim. Podsumowując, wygląda jak rodzinny SUV, a przyspiesza jak wyścigówka w 6 sekund do setki - na światłach może zadziwić niejednego właściciela BMW :D
Dodane 2 lata temu

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 21
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nadmierne rozładowanie akumulatora
  • Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok. 8 miesiącach od zakupu pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem rozruchowym. Auto używane co 2 tygodnie na trasach do 100-200 km. Autoryzowany serwis Volvo nie znalazł przyczyny. Akumulator nie został wymieniony a tylko naładowany. Wykonana aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Auto ma zbyt wysoki pobór prądu spoczynkowego ok 150 mA. Dzisiaj w garażu pojawił się przy XC40 bialy dym o zapachu palonej izolacji. Auto ponownie w serwisie.
Dodane 4 miesiące temu
Volvo XC40

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów