Szukaj

Volvo XC40 Crossover Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Volvo XC40 Crossover Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4425 mm
Szerokość 1863 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1910 mm
Wysokość 1652 mm
Rozstaw osi 2702 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 868 mm
Prześwit 196 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1328 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 452 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Ad
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Moim zdaniem bardzo udany samochód (bazując na pierwszych kilka tys km), znakomicie się go prowadzi po dobrych jak i gorszych nawierzchniach, zawieszenie dobrze dostrojone, na autostradzie w moim odczuciu bardzo cichy. Wygodny, względnie duży bagażnik. Systemy wsparcia kierowcy jak dla mnie bardzo dobre - Lane Assist jest mało agresywny, nie wyrywa kierownicy (nawet jak nie włączy się kierunkowskazu), jedynie lekko spycha na właściwy tor - wibrując kierownicą (cały czas kierowca może z łatwością system nadpisać). Nie testowałem adaptacyjnego tempomatu jeszcze, to w tym zakresie się nie wypowiem. Z drobnych wad, łatwo rysujący się plastik w drzwiach przy wsiadaniu i jak dla mnie zbyt łatwe włączanie opcji M (sekwencyjna zmiany biegów) ze 3 razy udało mi się ją przypadkowo włączyć, gdy nie do końca tego chciałem. Auto bardziej miejskie, choć w ciasnych miejscach, w tzw. 'trybie parkingowym' nie aż tak skrętne, jak być może niektórzy by chcieli (zresztą to chyba cecha Volvo), ale jak najbardziej do przeżycia i nie zasługujące na obniżenie oceny. Niektórzy narzekają na system googla, zdarza się mu być nieco wolniejszym, ale i tak uważam go za dość responsywny na tle konkurencji. Spalanie mogłoby być korzystniejsze, ale pamiętajmy też o gabarytach pojazdu (lekko ponad 1600kg). Volvo oferuje też w nowych autach dość fajną aplikację do łączenia się z samochodem, można go zlokalizować zdalnie, zdalnie odpalić (plus jeszcze parę innych zdalnych funkcji, dodatkowo mieć sporo statystyk i dziennik podróży. Overall mocne 4,5 - zaokrąglając 5.
Dodane 4 miesiące temu
4,9
~Wojciech
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Dla mnie samochód jest idealny. Jedyny minus, to ten na akumulatorze ;) a tak serio, to spalanie w mieście. Mi najbardziej odpowiada elegancja. Bez żadnych niepotrzebnych kolorowych dodatków we wnętrzu jak np. w Mercedesie, masy konfiguracji stylów jazdy itd. Po prostu wsiada się do świetnego auta i jedzie. Brakuje mi też panoramicznego dachu. Oczywiście jest w opcji, więc polecam wziąć. Multimedia są świetne w tym aucie, przede wszystkim zasługa tego, że ma wbudowaną nawigację i inne funkcje Google, a to nie jest standard. Duży wyświetlacz do większości funkcji jest dobry, ale mi też brakuje np. ręcznego sterowania temperaturą. Trzeba klikać w menu. Wolę chyba pokrętła. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Z ciekawości przejechałbym się mocniejszą wersją, z silnikiem B5,ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce nawet. Ten silnik, który mam obecnie jest wystarczający, chociaż ja nie jeżdżę szybko, zresztą te auta mają coś takiego, że raczej nie chcę się przesadnie szybko jeździć. I nie chodzi tylko o ograniczenie do 180 km/h.
Dodane ponad rok temu
4,6
~Dominik
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Auto kupione jako drugie w rodzinie, typowo dla dojazdów do miasta, poruszania się po mieście, czasami na wyjazdy poza miejsce zamieszkania. Celowo wybrany silnik 129 km i 1.5 benz bez hybrydy i innych dodatków. O dziwo auto sprawuje się bardzo dobrze w mieście, przyspiesza bez problemów, dobrze pokonuje krawężniki. Widoczność jest ok z uwagi na wysokość foteli. Czujniki parkowania oraz kamerę cofania niezbędna. Jedzie się wygodnie, samochód ma precyzyjny układ kierowniczy i hamulce. Jeden z oceniających napisał, że to nie jest samochód do szaleństw i ja to potwierdzam. Samochód służy do spokojnego przemieszczania się z pkt A do pkt B, dla kobiety idealny. Moja druga połówka jest zachwycona zarówno skrzynią biegów i tym, że samochód jedzie płynnie, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie szarpie. Na trasie też jedzie dobrze o ile nie przekroczymy 130 km. Później pali więcej i słychać już opór powietrza. Na trasie zrobiłem nim na raz 1000 km i bez problemu, ma wygodne siedzenia, komfort jazdy jest. Tempomat robi robotę i jedzie się spokojnie. Ogólnie to potwierdzam, że jeżeli ktoś lubi więcej "werwy" w samochodzie to trzeba brać silnik B4 lub mocniejszy i wersję wyposażenia Core lub wyższą. System multimedialny ma swoje wady - potrafi się zawiesić lub wylogować np ze spotify, jest to uciążliwe bo trzeba się logować ponownie. Uważam, że minusem jest brak lusterka wstecznego samoprzyciemniającego w samochodzie tej klasy i dwa, że nawigacja samochodowa z uwagi na podstawowy interfejs jest dodatkowo płatna i to chyba za 4.500 zł. Podsumowując: samochód do poruszania się po mieście bez szaleństw, wygodny, charakterystyczny wygląd, Jest to moja prywatna wielce subiektywna ocena i opinia wiem, że nie wszyscy ją podzielą ponieważ są różne punkty widzenia, potrzeby i oczekiwania.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Volvo XC40 Crossover Facelifting
7,4 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Silnik jest bardzo dynamiczny i oszczędny. Wysoka kultura pracy w połączeniu z idealnie pracującą skrzynia biegów. Volvo XC40 jest zdecydowanie idealnym modelem do miasta dużo bardziej przewyższającym zwinnością, osiągami, właściwościami terenowymi niż XC60, które ma jedynie ciut większy bagażnik a pozatym te same gabaryty. Po wielu testach pomiędzy innymi markami premium tej klasy XC40 jest numerem jeden w klasie małych suv. Niski koszt eksploatacji, bardzo mała utrata wartości. Możliwość montażu instalacji gazowej co stawia ten pojazd za mega ekonomiczny.
Dodane 2 lata temu
7,2
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Schowaj kopyto a auto rewelacyjnie pali. Na autostradzie spoko. Przecież nie ma opływowych kształtów. Zwracaj uwagę na wiatr. Kierunek i siłe. Dostosuj się. Oczywiście jak ci się nie spieszy. Można zrobić mniej niż 6,5. Mam 17 000 km i średnią 6,6 a Volvo zawyża te parametry o około 0,4 - 0,5 l/100 km.
Dodane ponad rok temu
10,5
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Średnia z ponad 2 tys. km to 10,5l/100km. Połowa dystansu na trasie (da się zejść do ok 6l, a jadąc mniej oszczędnie trudno przekroczyć 8l), połowa na krótkich trasach w wiecznie zakorkowanym mieście (trudno zejść poniżej 10l, standard to raczej ok 14l).
Dodane ponad rok temu

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 21
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nadmierne rozładowanie akumulatora
  • Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok. 8 miesiącach od zakupu pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem rozruchowym. Auto używane co 2 tygodnie na trasach do 100-200 km. Autoryzowany serwis Volvo nie znalazł przyczyny. Akumulator nie został wymieniony a tylko naładowany. Wykonana aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Auto ma zbyt wysoki pobór prądu spoczynkowego ok 150 mA. Dzisiaj w garażu pojawił się przy XC40 bialy dym o zapachu palonej izolacji. Auto ponownie w serwisie.
Dodane 4 miesiące temu
Volvo XC40 Crossover Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów