Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej wiÄ™kszego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu byÅ‚ prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami sÄ… Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowanÄ… wspólnie przez Volvo i chiÅ„skÄ… firmÄ™ Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 bÄ™dzie jÄ… dzielić także z autami chiÅ„skiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odÅ›wieżyÅ‚ jego renomÄ™ i zbudowaÅ‚ pozycjÄ™ na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleÅ„stwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmÄ…conego dyktatem ksiÄ™gowych.

~Powagosław
Luzacjusz

ChiÅ„czycy dali Szwedom mniej wiÄ™cej tyle, ile Szwedzi dali mÅ‚odym polskim małżeÅ„stwom urzÄ…dzajÄ…cym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziÅ› najlepiej, najbardziej gustownie umeblowanÄ… gamÄ™ w segmencie premium.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1477 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Dominik
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Auto kupione jako drugie w rodzinie, typowo dla dojazdów do miasta, poruszania się po mieście, czasami na wyjazdy poza miejsce zamieszkania. Celowo wybrany silnik 129 km i 1.5 benz bez hybrydy i innych dodatków. O dziwo auto sprawuje się bardzo dobrze w mieście, przyspiesza bez problemów, dobrze pokonuje krawężniki. Widoczność jest ok z uwagi na wysokość foteli. Czujniki parkowania oraz kamerę cofania niezbędna. Jedzie się wygodnie, samochód ma precyzyjny układ kierowniczy i hamulce. Jeden z oceniających napisał, że to nie jest samochód do szaleństw i ja to potwierdzam. Samochód służy do spokojnego przemieszczania się z pkt A do pkt B, dla kobiety idealny. Moja druga połówka jest zachwycona zarówno skrzynią biegów i tym, że samochód jedzie płynnie, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie szarpie. Na trasie też jedzie dobrze o ile nie przekroczymy 130 km. Później pali więcej i słychać już opór powietrza. Na trasie zrobiłem nim na raz 1000 km i bez problemu, ma wygodne siedzenia, komfort jazdy jest. Tempomat robi robotę i jedzie się spokojnie. Ogólnie to potwierdzam, że jeżeli ktoś lubi więcej "werwy" w samochodzie to trzeba brać silnik B4 lub mocniejszy i wersję wyposażenia Core lub wyższą. System multimedialny ma swoje wady - potrafi się zawiesić lub wylogować np ze spotify, jest to uciążliwe bo trzeba się logować ponownie. Uważam, że minusem jest brak lusterka wstecznego samoprzyciemniającego w samochodzie tej klasy i dwa, że nawigacja samochodowa z uwagi na podstawowy interfejs jest dodatkowo płatna i to chyba za 4.500 zł. Podsumowując: samochód do poruszania się po mieście bez szaleństw, wygodny, charakterystyczny wygląd, Jest to moja prywatna wielce subiektywna ocena i opinia wiem, że nie wszyscy ją podzielą ponieważ są różne punkty widzenia, potrzeby i oczekiwania.
4,2
~Klient wypożyczalni
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Fajne auto jako takie, silnik porażka. Hałasuje, nie przyśpiesza pali dużo. Tapicerka tradycyjna strasznie śmierdzi po kilku godzinnym postoju auta czuć Chińskim" tanim materiałem Auta z wypożyczalni, przebieg poniżej 2tys km.
4,9
~SÅ‚awek
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Teraz ma 129KM, mogłoby być trochę więcej zwłaszcza że przed liftingiem ten silnik miał 163 - szkoda że nie ma tej wersji. To moim zdaniem najsłabszy element. Ale taka to jest wersja (Silnik)

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 11
Stuki pod deskÄ… rozdzielczÄ…
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Problem z odpalaniem przy minusowej tempetraturze
  • Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 163KM 120kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • 99 tys. km
Przy minusowej temperaturze nie odpala od razu, wyświetla się komunikat: wciśnij pedał hamulca aby odpalić" mimo wciśniętego hamulca. Po kilku, kilkunastu razach odpala. Przy dodatnich temperaturach jest ok.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zgrzytające elektryczne siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 60 tys. km
tuż po zakończeniu gwarancji zaczęły zgrzytać elektryczne podnośniki/ siłowniki tylnej klapy. Próbowałem je przesmarowywać ale bez rezultatu. W pewnym momencie klapa przestała się zamykać samoistnie i po pokonaniu 90% dystansu ponownie się otwierała. Opór można było przełamać dociskając klapę ręcznie.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Volvo XC40 Crossover Facelifting