Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Toyota Corolla IX Hatchback 1.4 D-4D 90KM 2004-2009 - Oceń swoje auto

Ocena Toyota Corolla IX Hatchback 1.4 D-4D 90KM 2004-2009

Toyota Corolla IX Hatchback 1.4 D-4D 90KM 2004-2009

z przebiegiem 104 000 km, wyprodukowany w 2005 roku
Średnia ocena
4,54
~Leex
dodał ocenę 25.03.2009 20:56:53, jeździ tym autem 4 lata, poprzednie auto Fiat Marea Weekend 2,4L Diesel

Całokształt

5,00
Poprzednio jezdzilem Fiatem Marea Weekend 2,4 L Diesel. MAKABRA! Po zmianie na Corolle. Jakosc i komfort mojego samopoczucia psychcznego zyskaly bardzo. Samochod zakupilem nowy. Przelatane ponad 100.000 kil. I NIC. Zadnych awarii. Zadnych usterek, po prostu nic. Zeby miec tak spokojne zycie z samochodem trzeba kupic cos porzadnego to raz. Inna zasada jakiej sie trzymamy to unikanie PSJ. Psj to w skrocie P******y Styl Jazdy :)czyli: 1 nie tankujemy nigdy u Macka czy Wacka 2 nie cisniemy nigdy auta z nierozgrzanym silnikiem 3 Jezeli juz sie rozgrzeje, nie mulimy go na niskich obrotach( moment obrotowy, sprawdz w jakim zakresie znajduja sie jego najwyzsze wartosci i w takim zakresie obrotow nalezy sie poruszac) 4 Nigd nie gas od razu disla, zwlaszcza po intensywnej lub dlugotrwalej jezdzie. W innym przypadku kup trumne dla turbiny. 5 diesel rusza zawsze bez gazu. Jezeli ruszy, dopiero dodaj gazu 6 Regularnie wymieniaj filtr powietrza. jezeli zapyklenie bywa wieksze niz normalnie to nawet czesciej niz wymaga tego ksiazka przegladow. 7 Nigdy nie krec silnika do odciecia To tyle kezeli chopdzi o PSJ. Jestem zdania ze kazdy sprzet da sie zajezdzic na smierc. Niezaleznie od marki, modelu czy silnika. Uzywalem samochod rozsadnie. Znajda sie tez minusy. Corolla to jeden z mniejszych kompaktow. Niestety stara buda nie dawala juz mozliwosci powiekszania gabarytow czy to wewnatrz czy na zewnatrz. Stylistyka niewyszukana w swojej prostocie. Zydnych fajerwerkow jezeli chodzi o zawieszenie. Klasyczne z przodu, belka skretna z tylu. U kokurencji (honda civic, ford focus) bardzo zachwalane wielowachacze... Sprobujcie to naprawiac po kilku latach. Koszty, bez komentarza. Jedyna rzecz jaka mnie w tym aucie niekorzystnie zaskoczyla na minus to hamulce. Do pierwszej wymiany klockow piszczaly i szorowaly. Samochod nie rzuca sie w oczy. Dla rozsadnych kierowcow to zaleta, dla pozostalych wada.W chwili obecnej jezdze juz aurisem. Corolle zostawilem w rozliczeniu za uczciwa cene, 34 000 u dilera. Mysle, nastepny wlasciciel bedzie jeszcze dlugo cieszyl sie bezawaryjna jazda tego egzemplarza. Czego tez wszystki entuzjasom tej marki i modelu serdecznie zycze.

Mechanika

Silnik

5,00
Cichy ekonomiczny, nad wyraz dynamiczny na swoje 90 KM. Mialem to auto od nowosci: Zadnych wyciekow. Zadych problemow.

Skrzynia biegów

3,00
Trafil mi sie egzemplarz w ktorym byla ona hm... nieprezyzyjna. Jedyny mankament tego samochodu. Ale jakos nigdy nie mialem czasu zglosi tego na gwarancji. Po prostu biegi ciezko wchodzily, zwklaszcza przy zimnym oleju w skrzyni. Ale nigdy nie nawalila :)

Układ jezdny

5,00
Moim skromnym zdaniem dobry kompromis miedzy komfortem a wlasciwosciami jezdnymi. 100 K kilometrow i zero problemow.

Komfort

Widoczność

4,00
nie mam nic do dodania anie pozytywnego ani negatywnego... ok

Ergonomia

4,00
nie ma sie do czego wlasciwie przyczepic

Wentylacja i ogrzewanie

5,00
Niezly bajer w dieslu jezeli chodzi o ten fajny system dogrzewania silnika. Po kilku kil silnik uzyskuje opt temp. pracy. Fajnie szybko cieplo sie robi we wnetrzu. Klima podobno smierdzi czasami. Nigdy jezeli regularnie jej uzywasz. I niewazne czy w lecie czy w zimie. Ma to tez wplyw na trwalosc.Wazne to najrzadziej raz na dwa lata uzupelnienie plynu w ukladzie klimatyzacji.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,00
Z racji ze jezdzilem tym samochodem przewaznie sam, nie narzekalem na ilosc miejsca. Choc dla pasazerow z tylu nie ma go zbyt wiele. Oceniam to na 3+

Wyciszenie

4,00
Rewelacja, jeden z najcichszych disli w swojej klasie.

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

5,00
Ekonomicznosc. Wystarczy ze powiem ze na trasie zatankowany pod korek (55 litrow)zrobilem 1280 km. Nikt nie chcial wierzyc :)A jednak. Naprawy? Zadne... po prostu nic sie nie zepsulo

Stosunek jakość/cena

5,00
stosunek ceny do jakosci wypadl w moim przypadku bardzo pozytywnie

Niezawodność

Drobne usterki

5,00
nie bylo

Poważne usterki

5,00
Zadnych awarii. Zadnych wybitych zawieszen, amortyzatorow, pekniec glowic, pekajachych alternatorow, wybitych poduszek silnika, zacinajacych sie klamek, nierownych obrotow silnika, wyciekow oleju i problemow z wiesniackim serwisem. Tak sie dzialo z fiatem.

Spalanie 1.4 D-4D 90KM 2004-2009

Diesel [l/100km]
Średnie spalanie:
5,2

Minimalne średnie spalanie

:
5,4

Maksymalne średnie spalanie

:
6,2

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
3,9

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniającego?

Silnik

eonomika i osiagi tego silnika wrecz wzorowe

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Sugeruję usunięcie, bo:
 
poprzednia ocena
 
powrót do listy
sortowanie według długości komentarza (zmień sortowanie)

Oblicz koszty własnej jazdy 1.4 D-4D 90KM 2004-2009

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców

Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Corolla, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Toyota Corolla

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Toyota Corolla

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - klasę wyżej
Toyota Corolla 1.6 Valvematic - klasę wyżej Corolla mierzy coraz wyżej. Niegdyś była typowym kompaktem. Obecnie znajduje się na granicy segmentów C i D. Tańsza alternatywa dla Avensisa? Owszem, jeżeli nie wymagamy mocnych silników. Tych dla nowej Corolli nie przewidziano.

Toyota Corolla - zobacz filmy

Toyota Corolla 2013 - wideotest AutoCentrum.pl
Toyota Corolla 2013 - wideotest AutoCentrum.pl Kolejny test na Wasze zamówienie, a do tego auto nie za milion złotych :) Testujemy popularnego sedana Toyoty - czyli jedenastą generację nieśmiertelnej Corolli.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów 190 813

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum