Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW 2001-2002

Lata produkcji: 2001 – 2002
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

1,5
~wkurwiony
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Alfa Romeo 156 I
Sory ake jeśli ktos daje za samochód 15 tys zł to oczekuje dobrego samochodu i żeby conajmniej 6 miesięcy nic nie dokładac w auto !!!! A w moim przypadku po miesiącu już centralny zamek padł (koszt usuniecia tego 900zł ) i za chwile stuki w zawieszeniu i kolejne 500zł za pierdołki małe , i oczywiście uszczelka pod głowicą oraz uszczelniacze bo oleju zaczeło palic 1l na 1000km ( koszt 800zł ) no poprostu szlak człowieka trafia jak trzeba pakować co chwila w auto takie pieniądze , owszem jeśli ktos mieszka z rodzicami i zarabia tylko na siebie to ok,niech buli za naprawy ale jak ktos ma dwójke dzieci i żone to mam inne wydatki niż pakowanie w samochód miesięcznie ok.800zł bo tyle mnie to wynosi odkad kupiłem tą alfe , a użytkuje ją 3 miesiace !!!! Skandaliczne auto !!!!!!!!!!!!!
3,5
~Bartosz
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Alfa Romeo 156 I
Auto bardzo drogie w utrzymaniu, ale nieprzeciętne. Nie jest to auto dla tatusia, żony, 2 dzieci i teściowej, gdyż jest w nim za mało miejsca. nie jest to też auto dla średniozarabiających. jak chcesz je odpowiednio servisować, to koszty są ogromne (ot, np. teraz wymieniłem klocki hamulcowe z przodu i z tyłu - koszt w ASO - 880 zł). Frajda z jazdy nieprzeciętna, ale w mieście nie prowadzi sie dobrze (głośna praca zawieszenia). Natomiast na trasie... rzadko się trafia ktoś tak zdeterminowany, aby podjął wyzwanie. Najczęściej wyprzedzają mnie jakieś zdezelowane BMW sprzed 10 lat z silnikami 200 km, ale wtedy trudno, na takich nie ma rady, lepiej zjechać z lewego pasa, bo jeszcze im coś odpadnie... Polecam szczerze, ale przestrzegam przed kosztami (bynajmneij nie chodzi o awaryjność, ale o koszty paliwa i eksploatacji oraz servisów w ASO). wbrew pozorom 156 nie cechuje nadmierny spadek wartości. jak się to porówna z innymi autami tej klasy, to jest ok.
4,6
~kamilsebzda
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Alfa Romeo 156 I
To już moja druga Alfa 156. I po raz drugi nie jestem zawiedziony. Super auto dla osób ceniących oryginalność. Trzeba tylko pamiętać aby kupić auto z pewnej ręki z potwierdzonym przebiegiem a później systematycznie dokonywać zalecanych wymian a w szczególności pilnować oleju w silniku i nie dopuścić do przegrzania go. A będzie chodził jak zegarek;-) Teraz poluję na 156 po FL z jtsem;-)

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Kombi