Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW 2001-2003

Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW 2001-2003

Liczba ocen: 19
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~Tomek
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
Alfa Romeo 156 I
Auto oceniam na \"-5\". Wersja JTS sprawuje się rewelacyjnie. Spalanie nie jest uciążliwe. Przy oszczędnej jeździe po mieście srednio spala ok 8,7L/100. I to nie wynik wyświetlany przez komputer (wyświetla ok 8,5) tylko wynik notowania litrów paliwa. Opinia o Alfie, jakoby była n admiernie awaryjna nadawana na wyrost. Oczywiste są wymiany elementów tj klocki itp. Słabą stroną Belli jest zawieszenie, a mianowicie wahacze górne i dolne. Ich wymiana z robocizną to koszt ok 500-600 zł (orginały). Ja osobiście wyszukałem zadbany model, kupiony w polskim salonie od I właściciela. Warto poszukać takich egzemplarzy i dbając, kontrolując poziom płynów można cieszyć się unikatowym autem, które nie ginie wśród Golfów, Fabii i innych mało atrakcyjnych pojazdów spotykanych na naszych drogach.
4,9
[email protected]
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
Alfa Romeo 156 I
auto nabyłem ze stanem 111000mil (177000km), po doprowadzeniu do stanu fabrycznego po poprzednim właścicielu autko śmiga bez problemu. Jedyne czego wymaga to cotygodniowego sprawdzenia stanu płynów bo przejeżdża 1200-1500km tygodniowo. Bardzo jestem zadowolony ze skrzyni Selespeed, pięknie pracuje. Zwykłym automatom daleko do tej skrzyni. Brakuje mi tylko możliwości "przypalenia gumy" czasem, niestety elektroniczna przepustnica sama się otwiera/zamyka i oczywiście sprzęgło też sterowane prze komputer. Poza tym wersja bogato wyposażona: 4 poduszki, napinacze pasów, regulacja kierownicy, regulacja w pionie przednich foteli, skórzana tapicerka MOMO, 2 podłokietniki, czarne zegary z czerwonymi opisami, klimatyzacja automatyczna, 4x elektrycznie sterowane szyby, pełny pas na środkowym tylnym siedzeniu, 16" felgi z lekkich stopów, halogeny, składany kluczyk sterujący centralnym zamkiem, immobilizerem i alarmem oraz otwierający elektronicznie bagażnik. Problem z zabezpieczeniem auta jest taki, że nikt nie może dorobić kluczyka bo zbyt skomplikowany. Pozostaje mi tylko serwis za 600zł.
3,8
~M A J K E L
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
Alfa Romeo 156 I
Zaczne tak, teraz wiem co to znaczy posiadac alfa romeo. To auto sie kocha, milosc ktora trwa i trwa. Mieszkam w Anglii i posiadam model 156. Jestem zachwycony, linia nadwozia, po prostu wloszka jak bella dona. To auto jest piekne ma dusze ma swoja osobowosc nie tak jak niemieckie czy japonskie auta ktore sa zimne. Wloska szkola projektowania jest najlepsza, wszystko robione na miare. : ))))

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan