Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002

Lata produkcji: 2002 – 2002
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2002 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,8
~Jersey
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Auto ma dwie zalety: silnik i zawieszenie. I całe mnóstwo wad, które te dwie pierwsze zalety niemal całkowicie rekompensują. Alfę kupuje się po to, żeby na nią patrzeć i podziwiać, bo faktycznie jest piękna nawet teraz - naście lat po wypuszczeniu pierwszego egzemplarza. I po to, żeby nią szybko jeździć po dobrych drogach. Próba eksploatacji w jakichkolwiek innych warunkach kończy się bólem głowy (trzeszczy, skrzypi i pojękuje) oraz bólem portfela - zawieszenie jest bardzo delikatne i kosztuje swoje. Ja mam to szczęście, że samochód mogę użytkować jeżdżąc w zasadzie tylko drogami szybkiego ruchu i autostradą. Próba ominięcia płatnej drogi kończy się diabelnym zmęczeniem nawet po 100 km trasie. Jeżeli lubisz jeździć szybko, po dobrych drogach - 156 jest dla Ciebie. Jeżeli chcesz miejskiego dupowozu, albo auta które śmigać będzie po drogach lokalnych - odpuść. Szkoda i Alfy, i Ciebie.
2,2
~jurek
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Miałem sporo problemów , najpierw zaczeły mi rdzewieć progi od spodu noi miejsca gdzie uszczelka łączyła sie z szyba tylnią. Potem cały dolot łącznie z kanałami , nowy zawór EGR , Okazało się że jak troszkę \"podciągnąłem\" do przodu to nagle wyłączyło się całkowicie turbo i alfa stała się mułowata. Nie mogłem podciągnąć jej powyżej 3000 obrotów bo powyżej się dławiła. świeci się kontrolka silnika od miesiąca://
4,9
~pablo1303
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Podsumowując kupiłem takie auto jakiego szukałem i się nie zawiodłem.Tak jak myślałem auto nie jest takie awaryjne jak rozpowiadają polscy \"szpece\".Ważne aby było sprowadzone i nie miało wcześniej kontaktu z polskimi drogami. Co ciekawe że np w niemczech awaryjność Alfy nie występuje.(Swoją drogą tam ludzie szanują swoje samochody).Przy kupnie brałem pod uwagę stan - a moja jest w idealnym stanie. Trzeba tylko pamiętać żeby omijać dziórawe drogi, polskich partaczy i cieszyć się jazdą.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Bardzo oszczędny silnik, jeżdżę 100% po mieście, latem klimą a zima jak wiemy tez dodaje troche do spalania a i tak miesci sie w 7l/100km. Latem kilka dluzszych wypadow, podczas ktorych 60% baku spalilem w trasie pozostale normalnie w miescie i juz spalanie spoada do 6l/100 wiec podczas jazdy 100% na trasie spokojnie mozna zejsc ponizej 6l/100km. Jednak cos za cos, silnik jest mulasty, dynamiczny w waskim zakresie obrotow (2000-3000rpm) napewno nie na miejsckie wyscigi a w trasie jeszcze czesciej niz w miescie potrzeba czasem przycisnac zeby wyprzedzic a tu nie ma czym... Ale auto naprawde komfortowe i oszczedne, nastepna bedzie tez alfa ale z w iekszym dieslem i napewno z chipem :) Polecam!!
6,0
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Auto mało pali, to trzeba przyznać. spalanie rzędu 6,5 litra przy prędkościach w okolicy 140-150 km przy trasach ponad 150 kilometrów. Części są drogie, na szczęście poza zawieszeniem (dla tych którzy chcą eksploatować AR 156 na normalnych drogach) niewiele się psuje, a dostępność zamienników jest niezła.
7,5
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
niema tragedi jezeli ktos decyduje sie na ta pojemnosc to mniej czy wiecej wie jak to wyglada moje spalanie srednie wynosi ok 8,5l,przy normalnej jezdzie oczywiscie

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan