Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002

Lata produkcji: 2002 – 2002
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.

Dane techniczne Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002

Produkowany od 2002 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Koszty utrzymania + Całokształt + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,8
~Jersey
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Alfa Romeo 156 I
Auto ma dwie zalety: silnik i zawieszenie. I całe mnóstwo wad, które te dwie pierwsze zalety niemal całkowicie rekompensują. Alfę kupuje się po to, żeby na nią patrzeć i podziwiać, bo faktycznie jest piękna nawet teraz - naście lat po wypuszczeniu pierwszego egzemplarza. I po to, żeby nią szybko jeździć po dobrych drogach. Próba eksploatacji w jakichkolwiek innych warunkach kończy się bólem głowy (trzeszczy, skrzypi i pojękuje) oraz bólem portfela - zawieszenie jest bardzo delikatne i kosztuje swoje. Ja mam to szczęście, że samochód mogę użytkować jeżdżąc w zasadzie tylko drogami szybkiego ruchu i autostradą. Próba ominięcia płatnej drogi kończy się diabelnym zmęczeniem nawet po 100 km trasie. Jeżeli lubisz jeździć szybko, po dobrych drogach - 156 jest dla Ciebie. Jeżeli chcesz miejskiego dupowozu, albo auta które śmigać będzie po drogach lokalnych - odpuść. Szkoda i Alfy, i Ciebie.
2,2
~jurek
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Alfa Romeo 156 I
Miałem sporo problemów , najpierw zaczeły mi rdzewieć progi od spodu noi miejsca gdzie uszczelka łączyła sie z szyba tylnią. Potem cały dolot łącznie z kanałami , nowy zawór EGR , Okazało się że jak troszkę \"podciągnąłem\" do przodu to nagle wyłączyło się całkowicie turbo i alfa stała się mułowata. Nie mogłem podciągnąć jej powyżej 3000 obrotów bo powyżej się dławiła. świeci się kontrolka silnika od miesiąca://
4,9
~pablo1303
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Alfa Romeo 156 I
Podsumowując kupiłem takie auto jakiego szukałem i się nie zawiodłem.Tak jak myślałem auto nie jest takie awaryjne jak rozpowiadają polscy \"szpece\".Ważne aby było sprowadzone i nie miało wcześniej kontaktu z polskimi drogami. Co ciekawe że np w niemczech awaryjność Alfy nie występuje.(Swoją drogą tam ludzie szanują swoje samochody).Przy kupnie brałem pod uwagę stan - a moja jest w idealnym stanie. Trzeba tylko pamiętać żeby omijać dziórawe drogi, polskich partaczy i cieszyć się jazdą.

Raporty spalania Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002

Liczba raportów: 9
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW 2002
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Alfa Romeo 156 I
Bardzo oszczędny silnik, jeżdżę 100% po mieście, latem klimą a zima jak wiemy tez dodaje troche do spalania a i tak miesci sie w 7l/100km. Latem kilka dluzszych wypadow, podczas ktorych 60% baku spalilem w trasie pozostale normalnie w miescie i juz spalanie spoada do 6l/100 wiec podczas jazdy 100% na trasie spokojnie mozna zejsc ponizej 6l/100km. Jednak cos za cos, silnik jest mulasty, dynamiczny w waskim zakresie obrotow (2000-3000rpm) napewno nie na miejsckie wyscigi a w trasie jeszcze czesciej niz w miescie potrzeba czasem przycisnac zeby wyprzedzic a tu nie ma czym... Ale auto naprawde komfortowe i oszczedne, nastepna bedzie tez alfa ale z w iekszym dieslem i napewno z chipem :) Polecam!!
6,0
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Alfa Romeo 156 I
Auto mało pali, to trzeba przyznać. spalanie rzędu 6,5 litra przy prędkościach w okolicy 140-150 km przy trasach ponad 150 kilometrów. Części są drogie, na szczęście poza zawieszeniem (dla tych którzy chcą eksploatować AR 156 na normalnych drogach) niewiele się psuje, a dostępność zamienników jest niezła.
7,5
Sedan 1.9 JTD 110KM 81kW
Alfa Romeo 156 I
niema tragedi jezeli ktos decyduje sie na ta pojemnosc to mniej czy wiecej wie jak to wyglada moje spalanie srednie wynosi ok 8,5l,przy normalnej jezdzie oczywiscie

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 60
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan