Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW 1991-1994
11,5
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Audi 100 C4
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
Witam. Moje jednostka z przebiegiem nie wiadomo jakim na liczniku 300 000 (puszcz dyma) instalacja najzwyklejsza tempa nie do ustawienia poprawnego która dusi silnik i nie pozwala mu rozwinąć skrzydeł (polecam tylko sekwencje) w quattro i automacie który także wpływa na spalanie pozwala uzyskać naprawdę przyzwoite wyniki. Autostrada Niemcy ,Francja full stan + bagaż od 180 do 220km/h= 18LTR\LPG Spokojny wypad z rodzinką na Węgry prędkość do 120km\h 11,5L bez klimy 10,5L. Średnio od 14-16L(zima do 20L przy dużych mrozach) w cyklu mieszanym. Spalanie na poziomie jakiegoś nędznego autka 1,3więc jest ok. a komfort jazdy nie porównywalny. Następny będzie a8/s8 4.2
9,8
Audi 100 C4
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
moja skrzynia jest automatyczna z napędem quattro, bardzo fajnie się prowadzi na węższych oponach spalanie było delikatnie niższe(195/65r15) teraz mam 205/55r16 i widzę że troszkę jakby wzrosło ogólnie rozmawiając z właścicielami tych aut na pełnym zbiorniku gazu butla 50 litrów możemy pokonać max 420 km, mój rekord w trasie to 400km a norma to jakieś 357 do 370 km na 50 litrach gazu (gaz jest po 1,8zł) z czystym sumieniem polecam to auto.
15,7
Audi 100 C4
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
Spalanie absolutnie adekwatne do pracy wykonywanej przez silnk. 174 KM muszą ciągnąć 1900 kg ( tyle waży c4 Avant quattro z instalacja gazową i kierowcą) i napędzac dwie osie. Srednie spalanie LPG na poziomie 15 ltr jest spalanie BDB. To koszt porównywalny do "suyperoszczędnych" TDI które śrdnia łykają 6,5 ltr ONu. W minimalne zuzycia na poziomie 11 ltr nie wierzę i nikt niech nie wierzy. Etylina owszem na trasie nawet ponieżej 9 ltr, w mieście 14. Pozdrawiam wszytkich fanów czterech kółek.

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 30
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Samoczynnie włącza się klima i nawiew.
  • Audi 100 C4 S4
  • inne
Włącza się oświetlenie i wentylacja, a wyświetlacz od klimy i nawiewu w ogóle nie świeci - jak wyłącze silnik to wszystko gaśnie, po ponownym włączeniu powtarza się to samo. Nie wiem o co tu chodzi. Kiedyś jadąc do Zakopanego jak zwykle włączyła się sama klima i nawiew. Zatrzymałem samochód i wyciągnąłem bezpiecznik od klimy i nawiewu - przestało dmuchać. W powrotnej drodze włożyłem bezpiecznik i o dziwo wskażnik klimy się zaświecił, ale klima się sama nie włączyła. Działało to chyba tydzień, po tym okresie znowu się sama włącza.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 100 C4 Avant