Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Avant

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.

Dane techniczne Audi 100 C4 Avant

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4790 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 390 l

Oceny Audi 100 C4 Avant

Liczba ocen: 130
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Wentylacja i ogrzewanie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Kalasanty
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Audi 100 C4
Kupiłem za 3,6 tysiąca złotych. Wiadomo nie jest, brylantem wśród Audi ale jak za taką kwotę to genialny samochód. Komfort super, skrzynia automat też bajka, zmienia przełożenia płynnie, prawie tego nie czuć, gorzej z kickdownem, trochę potrzebuje czasu, ale jak wypali to iskry lecą. Spalanie średnio wysokie, nie jestem w stanie ocenić bo mi pływak nie działa i cały czas jest w granicach 80 na wskaźniku paliwa. Drobne usterki typu centralny kaprysi - czasem działa, czasem nie, kostka stacyjki do wymiany, nie odbija kluczyk z kręcenia rozrusznikiem. Pamiętajmy jednak, że jest to samochód 20-letni, z trzeciej ręki, swoje już przeszedł i na pewno te 280 kkm przebiegu trzeba pomnożyć co najmniej razy 1,5. Mimo to trzyma się dzielnie, miejsca ogrom, przynajmniej z przodu, tył też niezły, ale nie rzuca na kolana. Co ciekawe nie rdzewieje nawet po amatorskiej rzeźbie na nadkolach poprzednich właścicieli. Wyjdzie korozja to to zrobię, póki co nie ma sensu, a na perełkę póki co nie mam finansów żeby go przyszykować, a szkoda bo zasługuje!
4,5
~1Alek
Avant 2.5 TDI 115KM 85kW
Audi 100 C4
Audi w rodzinie przez 8 lat, w tym czasie naprawiane: automatyczna skrzynia biegów (koszt 2500zł), misa olejowa skrzyni biegów, napinacz paska rozrządu oraz naprawa blacharska (malowanie i odrdzewianie). Pompa paliwa zaczęła niedomagać i drugi raz zepsuła się skrzynia więc Audi zostało sprzedane. Samochód dość wygodny, wyposażony bardzo bogato (skóra, automat, klimatronik, abs, webasto). Szybki, pomimo czterobiegowego automatu i wieku osiągał 200km/h.
4,3
~MIchu
Avant 2.0 137KM 101kW
Audi 100 C4
Fajne spore auto, znajdując dobrze wyposażony egzemplarz więcej nie trzeba. Samochód w ocynku wiec nie rdzewieje. Co tu mówić wół do roboty jak znalazł. Zbiornik na paliwko też spory wiec na granice jak znalazł ;)

Raporty spalania Audi 100 C4 Avant

Liczba raportów: 146
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Avant
9,5 – 12,2
l/100 km
7,0 – 7,7
l/100 km
10,0 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

0,0
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Audi 100 C4
Jak na takie auto i komfort ceny są na dobrym poziomie. Filtry i inne ****rele w cenie takiej samej co przeciętne marki nie dające jednak takiego komfortu. Spalanie jak na 2.6 litra też w normie. Jak ktoś szuka ekonomicznego autka, no to mniejsze silniki go powinny zainteresować. Jest to V6 więc komplet rozrządu na dobrych częściach to około 500 złotych. Nie za tanio, ale też i nie są to niebotyczne kwoty. Jak padnie skrzynia to już wysupłamy więcej, bo sama skrzynia 1000 złotych, a jeszcze robocizna do tego.
7,1
Avant 2.5 TDI 115KM 85kW
Audi 100 C4
auto ze sprawnymi filtrami i układem paliwowym, skrzynia auomatyczna, i jazda dość dość dynamiczna ale płynna, jedynie automat w jeździe miejskiej trzeba dokarmiać ale to jest wina mojej prawej stopy, którj na mięscie używam tak jak w swoim mniejszym aucie. na niemieckich autostradach auto z dwiema osobami i załadowane bagażami o masie około 200kg spala przy prędkościach 140-170km/h 6,5-7l/100km mi średnia z podróży do Luxemburga i z powrotem wyszła 6,8l jesli ktoś nie potrafi hamować silnikiem i z góry zjeżdża na luzie niech nie dziwi się że mu tyle pali, najpierw niech doprowadzi auto do porządku a potem nauczy sie jeździć, mam dwa auta z tym sinlikiem jedno A100 C4 i drugie Audi Coupe B3 do którego osobiście włożyłem taki sam sinlik, i tam spalanie zaczyna sie od 4.5l/100 a w miescie narazie najwyższe spalanie odnotowałem na poziomie 8l, ale trzeba się starać. dwa auta z takimi samymi sinlikami powtwierdzają fakt że to jest ekonomiczne auto. pali Ci dużo? jedź do DOBREGO MECHANIKA który wie co to VAG, i nie boi sie zaglądaćw razie potrzeby samemu do pompy wtryskowej, podstawa to dobrze ustawiony rozrząd a nie na flamastry, bo potem będzie płacz jak się koło na wale korbowym odkręci. jak sprzedam coupe, będzie drugie C4 do kompletu :)
14,3
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
Audi 100 C4
Witam. Moje jednostka z przebiegiem nie wiadomo jakim na liczniku 300 000 (puszcz dyma) instalacja najzwyklejsza tempa nie do ustawienia poprawnego która dusi silnik i nie pozwala mu rozwinąć skrzydeł (polecam tylko sekwencje) w quattro i automacie który także wpływa na spalanie pozwala uzyskać naprawdę przyzwoite wyniki. Autostrada Niemcy ,Francja full stan + bagaż od 180 do 220km/h= 18LTR\LPG Spokojny wypad z rodzinką na Węgry prędkość do 120km\h 11,5L bez klimy 10,5L. Średnio od 14-16L(zima do 20L przy dużych mrozach) w cyklu mieszanym. Spalanie na poziomie jakiegoś nędznego autka 1,3więc jest ok. a komfort jazdy nie porównywalny. Następny będzie a8/s8 4.2

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 29
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Samoczynnie włącza się klima i nawiew.
  • Audi 100 C4 S4
  • inne
Włącza się oświetlenie i wentylacja, a wyświetlacz od klimy i nawiewu w ogóle nie świeci - jak wyłącze silnik to wszystko gaśnie, po ponownym włączeniu powtarza się to samo. Nie wiem o co tu chodzi. Kiedyś jadąc do Zakopanego jak zwykle włączyła się sama klima i nawiew. Zatrzymałem samochód i wyciągnąłem bezpiecznik od klimy i nawiewu - przestało dmuchać. W powrotnej drodze włożyłem bezpiecznik i o dziwo wskażnik klimy się zaświecił, ale klima się sama nie włączyła. Działało to chyba tydzień, po tym okresie znowu się sama włącza.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 100 C4 Avant