Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Avant

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B4 Avant

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4480 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1408 mm
Rozstaw osi 2597 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 650 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l

Oceny Audi 80 B4 Avant

Liczba ocen: 363
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~AUDI-TYLKO-AUDI
Avant 1.6 E 101KM 74kW
Audi 80 B4
A80 pancerne niezniszczalne technologicznie wzorowo wykonane blachy prostota w mechanice samemu można dużo ogarnąć , jakby dalej wyglądała by tak produkcja to nie było by b5,b6,b7,b8...lepiej mieć audice jak np forda .od kupna wymieniłem wiadomo rozrząd ,termostat,klocki tył,amortyzatory tył i jeszcze tuleje met-gum na przednich wahaczach i śmigam i śmigam i nic. tylko lać benke i do przodu.A80 z motorem 1.6e ma króciutkie biegi podobnie jak w dieselkach zatem czuć moment obr. jedziesz np.20km na 3 i do przodu nie zadławi i nie parchnie a zatem na 4 jadąc 60 wciskam 3/4 gazu do dechy i idzie jak strzała moment ma stówkę, pali ok.9.9l/100 benki ale wybaczam tak zadbanym wnętrzem tym kultem bo teraz to robią szare plastiki lub czarne.pozdrawiam fanów AUDI.
4,7
~KP
Avant 2.0 90KM 66kW
Audi 80 B4
Ten samochód jest niesamowity. Od czasu jak go posiadam znudził mi się juz kilka razy i myślę o kupnie jakiejś terenówki, ale za niezawodność i komfort prowadzenia tego auta wątpię czy go sprzedam. Używałem go bezprzerwy przez 5 lat na szybkie dojazdy do pracy po beznadziejnych drogach, wycieczki po kraju, a teraz autostradą do pracy i gdybym miał zaraz pojechać na drugi koniec Polski moją Audicą, pojechałbym bez wachania bo na pewno dojedzie i wróci bezawaryjnie. Stara dobra niemiecka robota, myślę że takich samochodów już nie robią. Polecam każdemu, kto szuka auta prostego, niezawodnego i z wielką duszą. Nie wspominając już o cenie i kosztach utrzymania, bo te są bliskie zera.
4,4
~DamianEk
Avant 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
moja osobista ocena to mocne 4.5 Blacha ocynk i po 17 latach zero rdzy. Lakier od nowości po umyci lśni lepiej niż nie jeden 5 letni. Auto ma swoje wady ale większość to zalety i pomimo wieku już niedługo pełnoletniego nadal słuzy jak wierny przyjaciel, który nigdy nie zostawi cię na środku drogi, zawsze dowiezie do domu i nie nadwyręży zbytnio twojego domowego budżetu:-) W wersji avant bardzo dobra opcja dla rodziny. Auto nie zawodne, przestronne, funkcjonalne i z ponad czasowym wyglądem. Mówią, że stare AUDI starzeją sie tylko w dowodzie - coś w tym jest ;-)

Raporty spalania Audi 80 B4 Avant

Liczba raportów: 354
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Avant
8,6 – 11,8
l/100 km
5,4 – 6,5
l/100 km
8,0 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Avant 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Praktycznie jedno z najekonomiczniejszych aut, szczególnie w tych rocznikach. przy spokojnej jeździe można bez problemu osiągać spalanie 5 litrów. Mi na trasie do Niemiec 3tys. km w tym niemieckie góry (80%niemiec autostrada) jazda 110-130km/h (chwilowo dochodziło i 190km/h) spalił 5,3 litra. Z tym że na pokładzie 5 osób, sporo bagażu i CIągle prawie pełny bak(po odpowietrzeniu wchodzi 75l.) W polsce na trasie pali ok 5,5 l. w mieście ok 6,2. a po chipie na 130KM/300Nm szybkiej i dynamiczniej jeździe 7 litrów. Ceny częsci są znośne.
12,8
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
Samochód jest wspaniały. Mimo swoich lat wzbudza podziw podróżujących jak i kierujących nim osób. Mam wersję na pełnym wypasie jak na tamte czasy, skórzane wnętrze wykończone drewnem, zegary w srebrnych oringach,tempomat, el szyby, klima,szyberdzch zegary ciśnienia, ładowania temp oleju i napęd 4x4. Wykończenie jest perfekcyjne o niebo lepsze niż w nowszych lipnych a4 nie zamieniłbym się.Zyczę obecnym a4 i a6 żeby po 17 latch i 450.000 km Wyglądały i sprawowały się jak moje b4. Silnik, to przestarzała konstrukcja 12 zaworowa, ale za to nie obciążona mocą i długowieczna, porusza wozem w sposób zdecydowany jednak szybko studzi sportowe zapędy, szału nie robi. Do 3000 obrotów zbiera się leniwie, ale za to daje satysfakcjonujący moment obrotowy na niskich obrotach. Często jeżdżę na tempomacie, przy 80km/h i 5 biegu 1800obr bieże każdą górę. Z drugiej strony Jednak kombi ważące 1600kg to nie jest sportowe auto, pięknie sunie na trasie i do tego ten samochód nadaje się idealnie. 180km/h osiąga naprawdę w oka mgnieniu, dalej powoli do ok 220 z wiatrem:)Jadąc przez przez Niemcy z butem w podłodze spalił średnio 17 litrów benzyny przy prędkości kiedy tylko się dało przekraczającej 200km/h. W normalnych warunkach exploatacji spala do 11-16 gazu w zależności od stylu jazdy. Jest to konfortowe auto o umiarkowanych kosztach exploatacji, dla porównania mam forda fiestę 1.3 gaz. Exploatacja Audi kosztuje 35% więcej, ale chętnie dopłacę i pojadę audi. Napęd to osobna kwestja. trzyma się drogi jak przyklejone i pozwala na naprawdę szykie pokonywanie ciasnych zakrętów. Stałe 4x4, blokada tylnego mostu na zimę:) Prawdziwe auto,a nie atrapa tak jak obecne jednorazowe przebajerowane bryki z napedem na jedną oś, za duże pieniądze w dodatku. Konkludując zbiornik 41 l gazu pozwala przejechać 270-350km. Ceny części normalne
5,6
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi 80 B4
Moje dane o spalaniu będą najbardziej wiarygodne. Moja B4 od trzech lat jest po chiptuningu i ma 110KM, różnica w spalaniu żadna, ale w jeździe naprawdę znacząca. Przez ponad rok tankowałem moje audi 28 razy, zawsze pod korek do strzału i obliczałem sobie średnią i zapisywałem w zeszycie razem z wlanymi litrami, tak dla siebie. Trochę tego było, bo ok 1420 litrów. Średnia łączna to 6,07 ale w sezonie często ciągam ciężką 500kg przyczepę z pszczołami, miodem, itp. Czasem jest to ciężar nawet 1500kg i nigdy nie miałem średniej ze zbiornika większej niż 6,36 a najmniejsza z całego zbiornika to 5,52. Mam ciężką nogę i jeżdżę głównie do pracy po 15km w jedną stronę. Nie wiem, jakie jest minimalne spalanie w trasie bo co to za jazda takim fajnym autem 70 - 80km/h, a średnia może być mylaca po 100 - 200km. Po prostu tak nie jeżdżę, więc strzelałem przy minimalnym spalaniu. Na naprawdę długich trasach przy ostrej jeździe tak 100 - 150km/h czasem chwilami więcej, nigdy nie spalił mi więcej niż 5,8/100. Super silniki, super auta. Polecam:)

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie