Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1991-1995

Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 2598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5

Oceny Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1991-1995

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~zaurus
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
auto jest godne polecenia ja ktoś chce kupic dobre auto za nieduże pieniądze szczerze polecam - poprostu AUDI prawie same zalety biorąc pod uwage jeszcze wiek auta to zdanie wczesniej jest bez "prawie" Następne też bedzie AUDI na pewno !!!
4,4
~Gerard
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
Ogolnie autko bardzo wdzieczne, ma pewne minusy ale to nic wielkiego
4,2
~malina
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
za takie pieniądze nie kupisz lepszego pojazdu

Raporty spalania Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1991-1995

Liczba raportów: 6
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW 1991-1995
10,1
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
Samochód jest wspaniały. Mimo swoich lat wzbudza podziw podróżujących jak i kierujących nim osób. Mam wersję na pełnym wypasie jak na tamte czasy, skórzane wnętrze wykończone drewnem, zegary w srebrnych oringach,tempomat, el szyby, klima,szyberdzch zegary ciśnienia, ładowania temp oleju i napęd 4x4. Wykończenie jest perfekcyjne o niebo lepsze niż w nowszych lipnych a4 nie zamieniłbym się.Zyczę obecnym a4 i a6 żeby po 17 latch i 450.000 km Wyglądały i sprawowały się jak moje b4. Silnik, to przestarzała konstrukcja 12 zaworowa, ale za to nie obciążona mocą i długowieczna, porusza wozem w sposób zdecydowany jednak szybko studzi sportowe zapędy, szału nie robi. Do 3000 obrotów zbiera się leniwie, ale za to daje satysfakcjonujący moment obrotowy na niskich obrotach. Często jeżdżę na tempomacie, przy 80km/h i 5 biegu 1800obr bieże każdą górę. Z drugiej strony Jednak kombi ważące 1600kg to nie jest sportowe auto, pięknie sunie na trasie i do tego ten samochód nadaje się idealnie. 180km/h osiąga naprawdę w oka mgnieniu, dalej powoli do ok 220 z wiatrem:)Jadąc przez przez Niemcy z butem w podłodze spalił średnio 17 litrów benzyny przy prędkości kiedy tylko się dało przekraczającej 200km/h. W normalnych warunkach exploatacji spala do 11-16 gazu w zależności od stylu jazdy. Jest to konfortowe auto o umiarkowanych kosztach exploatacji, dla porównania mam forda fiestę 1.3 gaz. Exploatacja Audi kosztuje 35% więcej, ale chętnie dopłacę i pojadę audi. Napęd to osobna kwestja. trzyma się drogi jak przyklejone i pozwala na naprawdę szykie pokonywanie ciasnych zakrętów. Stałe 4x4, blokada tylnego mostu na zimę:) Prawdziwe auto,a nie atrapa tak jak obecne jednorazowe przebajerowane bryki z napedem na jedną oś, za duże pieniądze w dodatku. Konkludując zbiornik 41 l gazu pozwala przejechać 270-350km. Ceny części normalne
13,6
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
Trudno sprawdzić minimalne spalanie, jeśli człowiek jest prowokowany do wciśnięcia pedału gazu do dechy wyprzedzany przez żuki, fiaty 126p i furmanki. Jak przekroczymy próg otwarcia drugiej przepustnicy, wielkości denka od wiadra, kończą się oszczędności i ekonomia a zaczyna frajda i koncert sześciu cylindrów. Jeśli grające cylindry zaczynają być zagłuszane szumem wiatru oznacza to, że przekroczyliśmy 180km/h. Fajne auto, już nie mogę się doczekać zimy i porannych zaśnieżonych parkingów kiedy to właściciele aut po 50 tyś. zł. z łopatami odśnieżają, bo ich fury buksują kołami w śniegu. A ja wsiadam do swojego dziadka, włączam blokadę tylnego mostu i rura. Po puszczeniu sprzęgła zaczyna pracować torsen żonglując momentem obrotowym to na przednią to na tylną oś w zależności od chwilowego obciążenia danej osi. Tylne koła połączone ze sobą mechaniczną sztywną blokadą wypychają auto ze śniegu z siłą kopnięcia konia. No i wtedy ludziska z łopatami w ręku zaczynają myśleć o swoich autach op hu.. mi taki samochód skoro nie chce jechać. Dobre jest stare wino, skrzypce i audi quattro.
12,7
Avant 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
Audi 80 B4
mam quattro i climatronic cały czas to myślę, że nie dużo a zima należy do mnie!!!

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie