Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 2.8 E 174KM 128kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Maciej
Sedan 2.8 E 174KM 128kW
Audi 80 B4
Auto jest naprawdę udane. Decydując się na model z slinikiem 2.8 otrzymujemy naprawde szybkie auto .Silnik jak na swoją pojemność nie przeraża konsumpcją paliwa.
3,9
~ttt
Sedan 2.8 E 174KM 128kW
Audi 80 B4
stary ale jary... kupiłem do przypadkiem - chciałem inne auto - ale jestem zadowolony, trochę "dresiarski" - dresiarze bez urazy :-)... ale mnie się to podoba. Dresiarze wiedzą co brać!
3,2
~safs
Sedan 2.8 E 174KM 128kW
Audi 80 B4
silnik tylko tyka naprawde rewelacja mimo swego wieku i przebiegu (Silnik)
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan 2.8 E 174KM 128kW 1991-1994
11,8
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 2.8 E 174KM 128kW
Audi 80 B4
To już moje drugie Audi 80. Wcześniej było 2.0 na monowtrysku i paliło nie dużo mniej a dynamika całkiem inna. Testowałem i 95oktanów i 98 i wydaje mi się że na 98 lepiej zbiera się do odcięcia (a często tak cisnę na 1 i 2, jak stoje pierwszy na światłach to zawsze) Minimalne spalanie na trasie ponad 500km z jazdą w przedziale 110-130 w małym ruchu, ale wyprzedzanie bez ograniczeń, czasem z redukcją. Maksymalne spalanie zanotowane w mieście (Warszawa) przy dynamicznej jeździe ale na odcinkach minimum 25km więc silnik zagrzany. Raz zdarzyło się 15/100 ale na lipnej waszce (test taniej stacji, który się nie opłacił) (Silnik)
13,0
Sedan 2.8 E 174KM 128kW
Audi 80 B4
Super samochód! silnik świetnie chodzi nawet na zwykłym LPG, mocy nie brakuje nigdy, do 100km\h około 9s. Spalanie bardzo niskie max 15 litrów to dobry wynik, (tylko tico pali mniej :)) polecam ocena 4/5 (5 jest zarezerwowana dla mercedesa klasy S) (Silnik)
10,8
Sedan 2.8 E 174KM 128kW
Audi 80 B4
slinik napraawde super na ta poj moc wiek auta to rewelacja ladnie sie zbiera z najniszszych obrotów ja jezdze jak dieslem w mie,ście do 2 tyś obr a jak pocisnac trzeba to joooo idzie ladnie pali naprawde nie duzo tyle co polonez na serio a idzie jak przecinak (Silnik)

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 80 B4 Sedan