Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.

Dane techniczne Audi 80 B4 Sedan 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1994

Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi 80 B4 Sedan 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1994

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Bartek
Sedan 1.9 TD 75KM 55kW
Audi 80 B4
Jak to mówi mój brat: "Nie ma lepszego auta od Audi 80". Zgadzam się z nim w 100%. Tak dobrego auta już nigdy nie wyprodukują. Jak dla mnie auto rewelacja. Nie psuje się, tanie w utrzymaniu, oszczędne, niezawodne, buda w ocynku, zawieszenie i silnik nie do zarżnięcia. Czego chcieć więcej? Co prawda mój egzemplarz dużo kosztował, ale warto było. Dla niektórych ten przebieg może wydawać się nieprawdopodobny, jednak gdy mój brat przejechał się nią stwierdził, że ona rzeczywiście może mieć przejechane tylko tyle, bo jedzie się nią świetnie. Brat bardzo chwalił też skrzynię i zawieszenie. Audi w takim stanie jest bardzo ciężko znaleźć. Ale jak już takie się nawinie, to warto brać. Na pewno będzie to dobry wybór. Wystarczy wszystko wymieniać na czas, a auto odwdzięczy się.
2,9
~Janek 44
Sedan 1.9 TD 75KM 55kW
Audi 80 B4
Audi 80 b4 jak na początek lat 90, było całkiem niezłym samochodem o nowoczesnej, zaokrąglonej karoserii. Bardzo dużym technologicznym postępem było w całości ocynkowanie nadwozia. Silniki jak na tamte czasy były bardzo nowoczesne np. wprowadzony wtedy 1.9 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dlatego marka Audi wyrobiła sobie renomę wśród klientów na długie lata. I właśnie dlatego teraz za znaczek Audi, pomimo że te auta najlepsze lata i kilometry mają za sobą to jednak trzymają cenę. Ogólnie oceniam auto przeciętnie i następnym razem już bym się rozglądał za czymś innym.
3,9
~mczajek
Sedan 1.9 TD 75KM 55kW
Audi 80 B4
Auto naprawdę mimo lat w bardzo dobrym stanie. Naprawy niedrogie. Niestety często trzeba jeździć do mechanika z zawieszeniem (nie na polskie drogi), średnio co pół roku coś znowu zaczyna pukać, jak nie z tyłu to z przodu :(

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie