Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej

Dane techniczne Audi 80 B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1991-1994

Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 182 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi 80 B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1991-1994

Liczba ocen: 160
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Koszty utrzymania + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Bartek
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Jak to mówi mój brat: \"Nie ma lepszego samochodu od Audi B4\". I sporo jest w tym racji. Z tak dobrym autem chyba się nie spotkałem. Nie wiem, czemu niektórzy tak narzekają na B4. Niby rok \'93, ale trzyma się świetnie. Nie widać po nim upływu lat. Mój kumpel mówił, że Audi to złom. A jego Vectra (2.0i 115KM)psuje się o wiele częściej. I są to poważne awarie. Tymczasem mojej Audi nic nie dolega. Leję paliwo, siadam i jadę. Silnik mimo przebiegu 287000 km, sprawuje się świetnie. W ogóle się nie psuje. Móge wstać w nocy i jechać nawet do Chin. Wiem, że dojadę bez problemu. Rdzy też nigdzie nie ma. I jest bogato wyposażona: ABS, alarm, poduszka powietrzna, immobiliser, el. lusterka, klima, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, światła przeciwmgłowe. Ogółem mówiąc - ideał.
4,2
~w3d
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Blacha nie miała grama rdzy, ciemny kolor, grube drzwi, wystająca do góry du**a. Prezentował się naprawdę nieźle jak dużo droższe nowsze samochody w stylu passat, oktavia itd. z zewnątrz wyglądał niegorzej niż audi a4 i inne nowsze modele tej marki. Piękny opływowy kształt, duże oryginalnie koła, opony zimowe ale starczały na cały rok tu nie trzeba było zmieniać. W środku miał h**ową kierownicę ale zakupiłem w tesco ładną skóropodobną otoczkę na kierownicę i po założeniu wyglądało doskonale jakby skórzana kierownica. Fotele welurowe lubiały się brudzić często było trzeba odkurzać tak samo boki drzwi. Bardzo przyjemny dźwięk silnika. Mimo że nie ma dynamiki przyśpieszenia, zapewnia wysoki komfort jazdy, przypomina mi amerykańskiego lincolna. Tak samo powoli można się toczyć po ulicach. Fajnie w tylnej półce były zrobione głośniki alpine, że nie trzeba było skrzyni basowej, pojemny bagażnik (ale niski jako to w sedanie).
2,4
~dresowiec
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
tylko spalanie jest na plus a reszta to już tak ooo , niby fajne ale wiek robi swoje niestety , jest to jedno z aut z tamtych lat które się szybko starzeje i tak wygląda , już nie raz mnie pytano który to rok 92 czy 93 , więc kazdy wie ze to stary złomek pozatym wygląd ,...niema wyglądu właściwie jest nijakie i takie pospolite , a co do diesla to ok mało pali ale jak coś padnie w silniku to szok , regeneracja turbiny 700 zł a nowa 1600 zł więc ceny konkretne i o wiele wyższe niz w benzynowcu . prowadzenie kiepskie a przyśpieszenia to wogóle niema :/ jak dla mnie to stare i już nudne auto dla szaraka ze wsi lub dresa bo ostatnio czesto ich widuje w tym aucie.

Raporty spalania Audi 80 B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1991-1994

Liczba raportów: 172
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1991-1994
6,0
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
AUDI 80 tdi 1993 r. sedan 90 ps chip na 105 ps ( w serwisie VTECH program delikatny SOFT pisany pod konkretny samochód - sporo kasy, tak napisany aby silnik nie był wysilony, ma być ekonomiczny i elastyczny i nie może tracić na trwałości), abs, airb. elektryczne szyby, lusterka , centralny zamek, elektryczny szyberdach, climatronic, alu felgi, halogeny, tylna roleta, welur, itp bardzo bogata wersja wyposażeniowa w zasadzie drugiego takiego z tym wyposażeniem jeszcze nie widziałem, zamontowane dodatkowo czujniki parkowania , podłokietnik z przodu (z tyłu był fabryczny) komputer pokładowy z wersji 2litry benzyna full BC/AC (spalanie itp graficzne ikony itp). Chyba najlepsze auto jakie zostało wyprodukowane, silnik dynamiczny i elastyczny a zarazem bardzo prosta konstrukcja 1Z - tam nie ma co się popsuć, samochód niezniszczalny, cichy w środku przy 80 -90 kmh nie można stwierdzić że jest to diesel, części kosztują grosze, ale w zasadzie auto się nie psuje, regularnie go serwisowałem. Zawieszenie jest wieczne, silnik i turbina przy normalnej użytkowaniu chyba nie do zdarcia (wymieniam olej w samochodzie co 8 max 10 tyś km). O auto bardzo dbałem (konserwacja,serwis klimy co roku itp, wszystko na bieżąco wymieniane) kupiłem go w 2005 r. i sprzedałem w 2014 r. - ale całe szczęście został w rodzinie. Stoi teraz ( w zasadzie w garażu, może zostanie youngtimerem- kaprys mojego szwagra) jako 4 samochód w rodzinie - teraz tylko wyjazdy niedzielne pod miasto klasycznego samochodu. Co do spalania stała jazda 80 - 90 km bardzo spokojnie (sprawdziłem osobiście) bez wyprzedzania 3,9 litra (SIC !) - tankowanie pod korek (komputery pokładowe często oszukują), jazda 90 -100 max 4 - 4,3 litra, tak do 120 km - do około 5, 140 km - 5,5. Miasto jak jest oczywiście rozgrzany silnik około 6 litrów. Prowadziłem przez 9 lat zeszyt w którym zapisywałem spalanie średnia wychodzi około 5,4 litra (częsta jazda tzw podmiejska i miasto) Według moich wyliczeń - przy moim użytkowaniu max spalanie nie przekroczyło nigdy 6 litrów (teraz mam passata b6 highline - 105 ps/ chip na 130 ps - i nigdy więcej takiego samochodu - 6 litrów to potrafi on spalić na trasie przy niezbyt szybkiej jeździe - do max 120 km a w mieście to nawet 8 -9 , auto co prawda się nie psuje ale jakość wykonania w stosunku do audi 80 to jakaś porażka - passat : skóra + tandetny plastik SIC !, "dobrej" jakości RNS 510 + dziadowskie głośniki, blacha w samochodzie przypomina mi TICO, w audi 80 to pancerna prawdziwa stal) Zasięg Audi 80 tdi na pełnym baku to co najmniej 1200 km Szkoda że takich samochodów już się nie produkuje. Jak ktoś ma taki samochód to niech o niego dba i szanuje bo każdy nowszy to już nie będzie to samo co audi 80. Sam się o tym przekonałem. Jak ktoś chce porozmawiać o audi 80 i innych klasykach np Audi RS 2 to proszę o kontakt : [email protected]
5,7
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
Odnośnie spalania rewelacja zwłaszcza w tracie tak do 110km/h co prawda auto ma swoje lata ale nadal prezentuje sie dość ciekawie minusem może być fakt że większość 80 jest po wypadku albo z ewidentnie przekręconym licznikiem
5,5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4
dojeżdżam do miasta 10 km, średni cykl 5,5 litra. do 6 max palił (latem). tylko wężyki paliwowe się coś pękały przy silniku czuć było ropę w kabinie, trzeba było tą klapę zdejmować i wymieniać. Może przez to później był czarny dym, jak mi stary wymienił pęknięty wężyk paliwowy na jakiś gumowy wężyk od wina. Jak ten wężyk był dobry to paliwo wogóle jakby w miejscu stał wskaźnik można było bardzo długo jechać po zalaniu połowy baku, nic się nie obniżało.

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 52
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
2 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie