Szukaj

Informacje o Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(54%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,0
~Wiktor
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Szukałem niedrogiego i prostego samochodu do codziennej jazdy, żeby nie jeździć ciągle moimi klasykami. Tak się trafiło, że znajomy przyprowadził z Niemiec takie Audi od pierwszej właścicielki. Auto miało wszystkie oryginalne papiery i książeczki, było zadbane i w dobrym stanie. A3 po ulicach jeździ sporo i ogólnie mają dobrą opinię więc zaryzykowałem i kupiłem. Zachęciło mnie bogate wyposażenie, dobra jakość materiałów i że to dosyć pewny egzemplarz. Niestety pojeździłem tylko pół roku i sprzedałem, ponieważ samochód okazał się chyba najbardziej rozczarowującym ze wszystkich jakie miałem do tej pory. Nie wiem czy kupię kiedyś inne auto z grupy VAG, bo ten koncern jest mocno przereklamowany. Zapraszam do przeczytania szczegółowego opisu.
2,1
~Lukasz
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Najgorszy samochód z jakim miałem styczność. Piszę to przez pryzmat użytkowania 4 modeli - 3x 1.6 i 1x 1.8T. Ostatni był mojego ojca z którym zamieniłem się na tydzień samochodami. Pierwsza usterka, brak świateł. Jesienią dość upierdliwy temat. Dzień po naprawie, przestał działać wentylator od silnika. Do domu wracałem z otwartymi szybami, żeby schłodzić silnik ogrzewaniem. Miesiąc po tym ojciec odjechał od domu 50km, Audi się zatrzymało na skrzyżowaniu i nie chciało odpalić. Kiedyś też nie chciał odpalać na rozgrzanym silniku. Te wszystkie usterki występowały w pozostałych Audi o których napisałem, niby są to znane usterki z forum, ale do cholery ... osobiście użytkowałem Astrę i Focusa i nigdy się nie rozkraczyły w ten sposób żebym nie mógł jechać dalej! Jeśli to jest ten prestiż Audi to ja to pier*le i wole swoje budżetowe samochody. Na szczęście udało się sprzedaż te złom jakiemuś napalonemu gówniarzowi.
4,6
~A3 LY3Z
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Audi posiadam od 2 lat. Jest to mój pierwszy samochód. Audi A3 98r przedlift wersja AMBIENTE - alcantara , climatronic , el szyby i lusterka. Kolor dość rzadki bo LY3Z. Zajmuje się sprzedażą części samochodowych więc jakieś pojęcie o awaryjności aut mam : ) stąd decyzja na 1.6 SR najprostszy silnik z gamy A3 8L - idealny do zagazowania. Mam instalacje STAG którą sam dokładałem. Samochód w zupełności wystarczy dla 1-2 osób , do miasta , pracy. Nie polecam dłuższych wypraw z kompletem pasażerów. Z tyłu bardzo mało miejsca przy moim wzroście 186cm. Potrzebowałem go do dojazdów do szkoły / pracy - spisuje się wyśmienicie. Mam butle w kole o pojemności 38l. Mówię o pojemności faktycznej czyli tyle ile wejdzie na stacji od zera. Spalanie na poziomie 9l gazu w zimę cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe. Na zbiorniku robię około 430km. Zbiornik około 85zł przy cenie gazu 2.20zł. Ile spali benzyny nigdy nie liczyłem bo nie jest to wcale odczuwalne. Wiadomo czasem trzeba się przejechać na benzynie żeby nie spalić pompki paliwa. Nie wierze w opinie 6l benzyny w trasie. Silnik 1.6 ma apetyt na paliwo. Podsumowując polecam osobom które będą podróżowały do pracy / szkoły samotnie lub z jednym pasażerem. Świetne auto miejskie.
Średnie spalanie dla Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
8,2
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Jeżdżę moją A3 spokojnie, czasami porywam się szaleństwu, ale nie przesadzam. Najniższe spalanie 5.7l, odnotowałem w trasie około 230km przez tereny miejskie, wiejskie, oraz w tym około 60km drogi expresowej na oponach zimowych przy średnich warunkach atmosferycznych. Jeśli chodzi o jazdę ruszam dynamicznie, rozgrzewając silnik do odpowiedniej temp. biegi zmieniam szybko (eliminując długi czas rozpędu, a mianowicie dodaje więcej gazu by chwilowo osiągnąć w znacznie krótszym czasie większą prędkość). Hamowanie przy dużej prędkości opieram nie tylko na hamowaniu klasycznym, ale staram się o oszczędność klocków, używając w tym celu nieco silnika. Na drogach dojazdowych np. przed skrzyżowaniem około 200-300m, puszczam pedał gazu, trzymając samochód na biegu, aby spalanie spadało do 0l/100km, eliminując jazdę na luzie. Samochód nie sprawia mi żadnych problemów. Na oponach letnich średnie spalanie w mieście i trasie wynosi około 6 litrów. Podaje śr.minimalne spalanie uwzględniając okres letni i zimowy. Polecam gorąco ten silnik i autko :)
8,5
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Podane spalanie to LPG. Najniższe spalanie jakie odnotowałem na 200 km (85% autostrada i 15% miasto) to 7.56 litra gazu ( bardzo dokładnie sprawdzone metodą tankowania pod korek) przy prędkości stałej na autostradzie równo 100km/h i 50 km/h w mieście (skrzynia manualna, tylko kierowca na pokładzie i pusty bagażnik). Oraz na zimówkach. Ale tak się nie da jeździc;) myślę, ze jakby jechać 90km/h i samą autostradą, pustym samochodem z kierowcą można zejść do 7.0 litra LPG. Ale nie próbowałem. Instalacja sekwencja. Auto rocznik 99. Tak normalnie wychodzi mi około 8,90 litra spalania gazu w trybie mieszanym a jeżdzę normalnie, bez szaleństw (poza miastem do około 125km/h ) W mieście w korkach i z ponad 10 może spalic, ale to jest normalne. Felgi 15 cali, opony o szerokości 195mm. Także zapewne są samochody, które spalą mniej, ale najgorzej nie jest.
7,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Silnik swoje bierze nie ma co ukrywać nie jest to jednostka specjalnie ekonomiczna, minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,5 litrów (choć realnym jest zejście poniżej owej wartości) jednak ciężko to nazwać wtedy jazdą.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 61
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 75
Nie 24
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
10 komentarzy
Audi A3 8L Hatchback