Szukaj

Informacje o Audi A3 8L Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1996-2003

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Robert
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Całokształt oceniam na cztery gwiazdki, samochód ma kilka uciążliwych usterek, głównie w układzie elektrycznym, ale na dojazdy do pracy jak i do małych szaleństw nadaje się znakomicie. Wnętrze jest dobrze wykonane, jedzie się komfortowo, szczególnie w kubełkowych fotelach. Wsiadanie może sprawiać kłopot osobom o słusznym wzroście (185cm wzwyż) ale po zajęciu pozycji miejsca jest wystarczająco. Porównując do bliźniaczych Leonów i Golfów, Audi jest wykonana najlepiej, a części zamienne kosztują grosze.
4,7
~Manio Manio
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Auto Kupiłem 3 lata temu, myślę że po takim okresie użytkowania mogę co nie co napisać. Auto sprowadziłem prywatnie z niemiec od pierwszego właściciela. Kosztowało mnie to trochę wiecej niż okazje od handlarzy ale nie załuje bo mam bezwypadkowe auto bezpośrednio od niemca z pod domu. Auto nigdy mnie nie zawiodło i zawsze dojechałem do celu. Jakość wykonania oceniam na bardzo mocną 4. Wiadomo to na tamte czasy jeden z niższych oferowanych modeli także nie można spodziewać sie jakości z A6 lub A8 hyhy przed audi jeździłem honda civic VI i po tej zmianie odczuwam dużą różnice na plus w jakości wykonania i spasowaniu plastików, jedyny minus za panel klimatronika i schodząca farba z niego coś takiego nie powinno mieć miejsca w aucie tej klasy czy też marki. Z rzeczy które robiłem to standardowo oleje filtry do tego miałem też awarie sprężarki klimatyzacji ale łatwo i tanio udało się to naprawić, jedną cewke zmieniłem, świece i wentylator chłodnicy i na 3 lata to tyle. Moje auto było bardzo dbane przez niemca także jedyne ognisko korozji jakie mam to przedni prawy błotnik u dołu ale też żeby to zobaczyć trzeba dobrze się przyjrzeć. Myśle że jak na 18nasto latka naprawde dobrze sie trzyma.
4,4
~A3 1.8t
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Auto ogólnie rewelacja, z tym że większość egzemplarzy jest w zajeżdzona i w tragicznym stanie. Warto poświęcić więcej czasu na poszukiwanie prawdziwego rodzyna (chociąż w pełni idealnego nie znajdziemy, szczególnie 1.8t w lepszych wersjach wyposarzenia). No i na dobry egzeplarz trzeba więcej wydać. Ja szulałem pół roku i trafił mi sie fajny model - książka serwisowa, oryginalny lakier praktycznie na całym aucie, silnik w dobrej kondycji i bardzo bogato wyposażony (wszystko oprócz skóry i quattro).
Średnie spalanie dla Audi A3 8L Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1996-2003
9,0
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Ceny utrzymania tego samochodu są przeciętne. Wymiana rozrządu, pompy wody, olej, filtry, serwis klimy itd. w zaprzyjaźnionym serwisie 1280zł. Ani bardzo tanio ani bardzo drogo. Jak na takie małe auto dość sporo. Komplet amoryzatorow tył z wymianą ok 500zł. Cóż, czasem porównuje się z kolegą w BMW e38 i co dziwne wychodzi czasem u niego taniej i podobnie. Sama marka audi powoduje wzrost ceny części. Mimo, że psują części z VW, Skody czy Seata. Traktują je jak markę premium i do czasu kiedy nie uświadomił mnie o tym ów kolega tak do tego nie podchodziłem. To dziwne, ale fakt. Mało się pasuje, prawie wcale. Pali sporo, bo to automat i stara generacja benzyny z turbo. Opłaca się zakładać LPG. O tym niżej.
8,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Auto posiadam od kilku miesięcy. Myślę,że ilość spalonego paliwa w dużej mierze zależy od stylu naszej jazdy , w pierwszych tygodniach byłem lekko zmartwiony spalaniem, bo Audi paliło niemiłosiernie - 11L przy dość oszczędnej jeździe , potrzebowałem czasu żeby nauczyć się jeździc tym autem ,czego rezultatem jest spalanie na poziomie 8-9L podczas normalnej jazdy(nie w trasie). Pokonując codziennie krótkie odcinki (10km do szkoły) auto pali bardzo dużo,ponieważ jest to jazda na zimnym silniku, na rozgrzanym to spalanie spada conajmniej o 2L. Auto bardzo dynamiczne,licznikowo do setki mam 7,2s(byćmoże kwestia zdrowego silnika). Do tej pory żadnych awarii ,tylko wymiana części eksploatacyjnych. Polecam z czystym sumieniem. Wracając do spalania - na 10,63L udało mi się przejechać 136KM , czyli koszt przejechania 100KM wyniósł mnie 36zł.
8,7
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Idealny silnik do tego auta, auto bardzo dynamiczne i zaskoczy nie jednego majstra w droższym aucie, Nie słuchajcie bajek, że 1.8T pali dużo, że bez LPG nie da się jeździć, bo to są bzdury wyssane z palca przez kogoś kto tym autem nigdy nie jeździł. Mnie to auto pali 9L w cyklu mieszanym tj. 80% miasto 20% trasa z czego 60-70% to jazda normalna, a 30-40% bardziej dynamicznie :) Auto dostarcza dużo frajdy z jazdy, ładnie się odpycha, na trasie Łódź - Toruń spalanie wyszło 7l i myślę, że spokojnie można zejść niżej. Najlepsze autko jakie dosiadłem. Co najśmieszniejsze, spalanie jest identyczne jak 1.6 lub 1.8 które nie jadą :) 1.6 to muł totalny, 1.8 daje radę, ale bez rewelacji. Chętnie przesiadłbym się do S3.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 59
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 23
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L Hatchback